Imperial Guard

Moderator: Kompmallsansvariga

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Imperial Guard

Inlägg av Mutt »

Jag gissar på att man sällan är särskilt intresserad av att skjuta med sponsonsvapen på samma mål som ordnance kanonen. Kanske inte gäller plasma och multimelta sponsons, men dessa är å andra sidan ganska dyra och kommer sällan till någon riktig användning.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Guard

Inlägg av Katarsis »

Mutt skrev:Jag gissar på att man sällan är särskilt intresserad av att skjuta med sponsonsvapen på samma mål som ordnance kanonen. Kanske inte gäller plasma och multimelta sponsons, men dessa är å andra sidan ganska dyra och kommer sällan till någon riktig användning.
Det är typ vår åsikt också.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Imperial Guard

Inlägg av Ancalagon »

Du får ändå bara skjuta snap fire om du skjuter ordnance även med heavy vehicles, så det är betydligt bättre att köpa till sponsons om du använder icke-ordnance som main weapon. En Executioner med plasma sponsons och HB/Lascannon är rätt nasty eftersom den får skjuta allt på full BS :)

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: Imperial Guard

Inlägg av Silvertejp »

Den här tråden är från 5e ed....

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Imperial Guard

Inlägg av Ancalagon »

Silvertejp skrev:Den här tråden är från 5e ed....
Det är den absolut. Flera månader gamla posts också. Forumet tyckte dock att det fanns ett nytt inlägg i det och jag kollade aldrig datumet haha

Skriv svar