Imperial Guard

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Imperial Guard

Inlägg av Zurken »

kelaino skrev:Efter att någon besvarar mig varför commissaren inte får skuta? Har inte han en laspistol? Lär inte spela någon rulle, bara strör svavel i någons sår.

Förtjänar värkligen vanquishern -5? hade för mig att den tappade alternativet till 5"-platta. Ett ensamt BS3-skott känns inte så hett oavsett hur bra den är när den träffar.
Exemplet var en "50-manna klump" så "as written" finns det ingen commisar med :P. Jag är ingen expert på IG, men en vanlig russ känns mycket hetare än en vanquisher om de har samma komp. De har ju inte svårt att få in AT på annat håll.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Imperial Guard

Inlägg av Nefrums »

commisaren får självklart skjuta.. Han har till och med BS4 och en boltpistol!
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Guard

Inlägg av Katarsis »

Norrland skrev:
kelaino skrev:Ett ensamt BS3-skott känns inte så hett oavsett hur bra den är när den träffar.
Nä, men ett rörligt BS3 mongohårt skott som skjuter långt och har AV sprutandes ur öronen är rätt jobbigt.
Håller med.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: Imperial Guard

Inlägg av Anton »

Tja, den har ju nästan 10 % att sänka en Land Raider. Och under 15 % på alla fordon som inte är open-topped.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Guard

Inlägg av Katarsis »

29%-ish att penna spelets hårdaste tank från 72" tycker jag låter helt okej.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Imperial Guard

Inlägg av Nefrums »

Katarsis skrev:29%-ish att penna spelets hårdaste tank från 72" tycker jag låter helt okej.
Nej.. den har 0% att penna en monolit... :P
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Imperial Guard

Inlägg av imp »

Special weapons squads
Tycker att democharge 1 är mycket bättre än nr 2 och 3. Där skulle jag gärna se -2, -1, -1. Ev. skulle den första kunna ge -3, men det känns ganska hårt.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Imperial Guard

Inlägg av Hylander »

Kataratis: Räknas cyclopen i IA till fordon ?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Guard

Inlägg av Katarsis »

Hylander skrev:Kataratis: Räknas cyclopen i IA till fordon ?
Tja.... Vi hade ju självklart inte tänkt på den, vilken idiot skulle spela med en sådan....;)

Men, nej, jag tycker inte att den bör räknas eftersom den skjuts ut utav praktiskt taget vadsomhelst.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Imperial Guard

Inlägg av Nefrums »

desutom kan man argumentera för att den inte är ett fordon, utan arteleri..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Skriv svar