Sida 35 av 38

Re: Eldar

Postat: 23 maj 2011, 12:06
av DHettNeck
speedfreek skrev:Håller i princip med.
Runorna är inte så extremt viktiga mot GK och de är faktiskt nästan bäst mot Eldar...
Jag tycker dom är bäst mot 2W modeller med kass invo-save. Då vågar dom knappt försöka för att det är 50/50 att ge bort poäng. Eldarerna klarar perils rätt bra med sin spökhjälm.

Dock tycker jag att -6 är lite väl hårt som det är nu. Överväger man att klämma in RoW tar man "alltid" Eldrad istället för en vanlig farseer.

Re: Eldar

Postat: 23 maj 2011, 12:20
av speedfreek
Men det har ju mer att göra med den tokiga kompen på Eldrad...

Re: Eldar

Postat: 23 maj 2011, 12:30
av Warholm
eldrad ska kompa 2-3 steg sämre enligt mig.

pga om du nu köper en vanlig farseer med alla runor, stenar och spellsen (doom, guide och fortune) så kompar han -14 för 175p....

Detta medans du får mongo eldrad för 35p mer och yterligare minus 4 i komp

Så höj minuset på eldrad med 2 är min mening...

Re: Eldar

Postat: 23 maj 2011, 23:39
av Zurken
Runor är ju mycket bättre än Hood, visst man får igenom sin spell lika många gånger, men det inte många arméer som vågar trolla om man möter Runor. Nästa alla psykers har inget eller dåligt invo-save och iom att man måste re-rolla lyckade invo saves så är ju t.om. en storm sköld rätt osäkert skydd. Det är bara Eldar som kan re-rolla sitt test med Embolden, skydda sig med andra runor och har dessutom sin anti-peril hjälm som vågar trolla om man möter runor.

Re: Eldar

Postat: 03 feb 2012, 02:37
av Flychten
Ändringar från 6.7 till 6.8

Billigare Seer Council (halv poäng billigare för både warlock och om de sitter på bike)
Jain Zar ett billigare
Maugan Ra två billigare
Fuegan två billigare

Fire Dragon dyrare med Firepike combinerat med Crack Shot

Vanliga Guardian 1 dyrare
Storm Guardians ett billigare

Wraithguard kraftig komphöjning


Missade jag något?

Kommentar kring detta då. Fire Dragons höjning har det pratats lätt om likadant att seer council inte är lika bra som förut. Men höjningen på Wraithguard kom iallfall för mig lite från ingenstans. Kan man få någon kommentar kring den :)

Re: Eldar

Postat: 03 feb 2012, 03:21
av Zurken
Guardians är också 1 billigare än förut. Tanken bakom Wraithguards är att wraithmuren är rätt hård att ta sig igenom, har man en karaktär som kan slåss tillsammans med dem (eller en enhet i närheten) kan de suga upp ganska ordentligt med stryk.

En standard 10a med conceal kompar samma nu som då, jag har bara flyttat kompen från conceal till enheten. (då det är väldigt lätt att hitta cover om man måste ändå).

Re: Eldar

Postat: 03 feb 2012, 07:40
av Henke
Jag tycker Eldar ändringarna verkar mycket bra.

Wraithguard som troops kostar ca 400p för 10 st + Warlock + Conceal och det är komp -7 i 6.8 och -7 i gamla. Känns helt ok i de listor man bygger sin lista runt 10st WG. Jag kan tycka att WG hade varit mer användbara om det hade räckt med 5st för att köra dem som troops då man kan ha de i transport.

För 10xwarlock council på jetbike med fortune gick kompen från -65 till -45. För 7st från -43 till -30. Känns lite mer rimligt.
Synd att Vinterslaget gynnar högkomp annars hade jag nog provat de här killarna.

Har inte provar Firedragons med crack shot men ändringen känns helt ok. Lika så alla Phoenix Lords.

Postat: 03 feb 2012, 07:49
av LillePer
Jag kan ju bara säga att minuset på firepike+crackshot är befogat. Med 3 enheter på 6 man med alla uppgraderingar som iof är 400p men innan kompade det 0 men 3 s9 skott med ap1, bs5, !Ignore cover! Man kan nästan räkna med att göra något... Vilket är väldigt mysigt. Guardians utan brightlance och Avatar kompar nu 0 vet inte riktigt vad jag tycker om det. Kanske är bra.

Re: Eldar

Postat: 03 feb 2012, 12:26
av Zurken
Kanske ge minus för Guardians EML också, S6 knattar borde vara gratis iaf (Eldar har inga problem med att skaffa bättre sådan på andra ställen).

Re: Eldar

Postat: 03 feb 2012, 13:02
av daskad
Mer minus åt guide war walkers!