Daemonhunters

Moderator: Kompmallsansvariga

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Daemonhunters

Inlägg av Jocke Rapp »

Tråd för diskussion om kompen.

frans
Inlägg: 95
Blev medlem: 13 jul 2009, 08:58

Re: Daemonhunters

Inlägg av frans »

det finns ett par saker som jag inte håller med om

-2 för Grey knight troops, de är bra alldeles för dyra för att kunna använda som troops när man inte kan köpa någon transport till dom. Storm trooperna förtjänar mera minus än Grey knights.

När brother-captain är köpt som en vanligt elite så får han -1 och ytterligare -1 med stormshield, dock när samma model är köpt som HQ får man inte byta utrustning till skölden utan då måste den köpas. Då blir det konstigt med både högre komp och högre poäng. Lite är det värt med en HQ enhet i och för sig.

Land_Raider
Inlägg: 493
Blev medlem: 15 okt 2008, 07:07
Ort: Malmö

Re: Daemonhunters

Inlägg av Land_Raider »

Kollade lite och räknade kompen på en framtida lista jag tänkte spela. Hur tänkte ni med Daemonhosts eftersom att dom inte finns med på kompmallen. Dom är inte jätte dåliga, men samtidigt så är dom inte världsbäst heller (en hel del nerfade i 5th) och kostar en del. (Nu är inte detta subjektiv komp så man kan inte säga att man ska ha + bara för att dom är ovanliga.) Mitt förslag är att ge +1 för varje Daemonhost man har med.
Kasper om vad hans omkompade arme innehåller: "dödstjärna, 6 pangpang killar, en mega bajsare,2 bautakillar, tre trollare!"

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: Daemonhunters

Inlägg av kelaino »

En liten förtydling kan behöva på Storm Troopers:

Betyder "-1 Second Plasma Gun/Melta Gun/Flamer" -1 om man har 2 vilka-vapen-som-helst eller -1 bara om man har 2 av samma. Jag tror jag vet, men är inte helt säker...
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Daemonhunters

Inlägg av Katarsis »

frans skrev:det finns ett par saker som jag inte håller med om

-2 för Grey knight troops, de är bra alldeles för dyra för att kunna använda som troops när man inte kan köpa någon transport till dom. Storm trooperna förtjänar mera minus än Grey knights.

När brother-captain är köpt som en vanligt elite så får han -1 och ytterligare -1 med stormshield, dock när samma model är köpt som HQ får man inte byta utrustning till skölden utan då måste den köpas. Då blir det konstigt med både högre komp och högre poäng. Lite är det värt med en HQ enhet i och för sig.
1. Grey Knights är lite för överprisade men de är fortfarande ganska bra, de är fortfarande scoring och kan både användas som skytte och närstridselement om man gör sina arméer rätt. Så minus 2 känns inte som något fel enligt mig.

2. Men det är ju två helt olika modeller med två helt olika roller, att de sedan heter samma sak och har samma statline är inte relevant.
Land_Raider skrev:Kollade lite och räknade kompen på en framtida lista jag tänkte spela. Hur tänkte ni med Daemonhosts eftersom att dom inte finns med på kompmallen. Dom är inte jätte dåliga, men samtidigt så är dom inte världsbäst heller (en hel del nerfade i 5th) och kostar en del. (Nu är inte detta subjektiv komp så man kan inte säga att man ska ha + bara för att dom är ovanliga.) Mitt förslag är att ge +1 för varje Daemonhost man har med.
Tanken var att de skulle vara +/-0, kanske kan man lägga in ett litet plus för dem för att de är så pass ovanliga, man ser ju typ aldrig DH arméer utan Grey Knights.
kelaino skrev:En liten förtydling kan behöva på Storm Troopers:

Betyder "-1 Second Plasma Gun/Melta Gun/Flamer" -1 om man har 2 vilka-vapen-som-helst eller -1 bara om man har 2 av samma. Jag tror jag vet, men är inte helt säker...
Andra från den upprabblade listan.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Daemonhunters

Inlägg av Delirium »

Alltså -1 för andra specialvapnet, vilket det än är?
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Daemonhunters

Inlägg av Katarsis »

Delirium skrev:Alltså -1 för andra specialvapnet, vilket det än är?
Ja.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Daemonhunters

Inlägg av HeadWar »

-3 för en Chimera? Borde snarare ligga på -5 tycker jag, eller åtminstone samma -4 som IG betalar för sina, eller är det någon skillnad på dem?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Daemonhunters

Inlägg av Katarsis »

HeadWar skrev:-3 för en Chimera? Borde snarare ligga på -5 tycker jag, eller åtminstone samma -4 som IG betalar för sina, eller är det någon skillnad på dem?
Beroende på vilka regler man spelar med, ja, jättestor skillnad. Väntar med att uppdatera minuset tills SVFAQn kommit ut med något officiellt.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Daemonhunters

Inlägg av speedfreek »

Allt annat än samma Chimera med samma kostnad och minus är helt retarderat.
/han som aldrig kommer spela med Chimeror för 70+ i grundkostnad

Skriv svar