Chaos Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Excessus »

LillePer skrev:Då spelade du inte opimalt. Potentialen i lash är helt enorm. Typ lasha bort 30 bitz från objektiv. Bikes in diff, plattor. Få en jävligt bra charge, undvika en jävligt jobbig charge. Möjligheterna är enorma och den kompad därefter. Tycker den ligger bra.
Duh, du skriver självklara saker. Men man kan fortfarande inte lasha saker som är i närstrid eller i fordon. Och vad hjälper det att lasha ihop folk i en klump utanför cover när ens blasts scattrar? Mötte inga bikes/jump packs eller 30-manna ork mobs...

...jag ska smälta ner mina obbar, de kan ju inte slå annat än ettor och tvåor... :(
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Mr_riot »

Dagens stora fråga! :) hur tycker ni dreddclaw ska kompass? Spontant Kan jag känna minus 3 och ej räknas som fordon. Mest för att den är väldigt random.

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Seregon »

Mr_riot skrev:Dagens stora fråga! :) hur tycker ni dreddclaw ska kompass? Spontant Kan jag känna minus 3 och ej räknas som fordon. Mest för att den är väldigt random.
Den är förhållandevis dyr, måste deep-strika, har (nästan) inget skydd mot en misslyckad deep-strike, inga fire points, inga vapen och tar upp en Fast Attack slot per Dreadclaw. Däremot är den en 12/12/12 skimmer.
Jag undrar om inte enbart fordonsminus vore lämpligt, möjligen ett symboliskt -1 per klo.

Jag är osäker, men det är möjligt att den faktiskt får flytta sig direkt efter deep strike, vilket skulle göra den lite mer pålitlig (och ge lite mer minus).
After it has arrived, the Dreadclaw may move normally.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Mr_riot »

Hmm kollade runt på lite olika 40k forum och där verkar tolkningen vara att den inte kan flytta efter deepen. Men vad gör klorna? Har jag missat

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av fjugin »

Mr_riot skrev:Hmm kollade runt på lite olika 40k forum och där verkar tolkningen vara att den inte kan flytta efter deepen. Men vad gör klorna? Har jag missat
Tror han menar klo som i dreadCLAW. :)

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Mr_riot »

Doh! Nu känner jag mej smart..dags att hämta morgonkaffe :)

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av n00bn »

Den kan ha -2 i grund och skippa bilminuset. Mest för att den senare kan flytta runt sig och dryga sig med contest/ LOS-blocking och så vidare. Nackdelarna med den är att den är 30 poäng dyrare än en droppod och att den kan misshapa.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Gustav »

Edit: Glöm det, missade att den inte är fast

Skriv svar