Chaos Daemons

Moderator: Kompmallsansvariga

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Chaos Daemons

Inlägg av Mutt »

När demoner möter grey knights med massa warpquake och inte fick börja (kommer inte att hända allt för många gånger) så rapporterar man in 20-0, sedan spelar man en match till där warp quake inte funkar.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Chaos Daemons

Inlägg av lurräven »

Är det bara jag som inte har Warp Quake i mina GKarméer?

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Chaos Daemons

Inlägg av kombat »

Då är det bästa att låta det vara och demonspelaren får hoppas att han/hon får börja. Sen tycker jag att man kan förtydliga reglerna för 3-4 resultat på mishap och hur det fungerar med warp quake med att man får ställa upp dem inom warpquake bublan utan att den mishappar igen, då blir det lite bättre för demonspelaren och man ändrar inte på regler utan snarare tolkar den på ett visst sätt. Sen är det inte ett jätte stort problem för oftast har man inte massvis med strike och interceptor squads samt attd e kan faktiskt misslyckas med att lägga power vilket helt öppnar upp det för demonspelaren. GK för demoner är svåra men långt ifrån hopplösa

Användarvisningsbild
Andy Grey
Inlägg: 472
Blev medlem: 11 feb 2009, 02:02

Re: Chaos Daemons

Inlägg av Andy Grey »

Mutt skrev:När demoner möter grey knights med massa warpquake och inte fick börja (kommer inte att hända allt för många gånger) så rapporterar man in 20-0, sedan spelar man en match till där warp quake inte funkar.
:twisted:

Jag är för övrigt helt enig med Kombat och hans argumentering. Life sux, then you mishap!
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: Chaos Daemons

Inlägg av n00bn »

Det är mycket viktigare att vi följer officiella regler till det här spelet än att demonspelare faktiskt har roligt med sina gubbar på en turnering. Det får bara inte hända.

Sarkasm åsido så tror jag man kan houserula att demoner får lov att börja på brädet mot GK.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Chaos Daemons

Inlägg av The Gretchin »

n00bn skrev:Det är mycket viktigare att vi följer officiella regler till det här spelet än att demonspelare faktiskt har roligt med sina gubbar på en turnering. Det får bara inte hända.

Sarkasm åsido så tror jag man kan houserula att demoner får lov att börja på brädet mot GK.
Det brukar väl vara så att Demonjägarna kommer efter att demonerna har anfallit ;)
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Chaos Daemons

Inlägg av HeadWar »

The Gretchin skrev:Det brukar väl vara så att Demonjägarna kommer efter att demonerna har anfallit ;)
Inte när Matt Ward skriver fluffet, då är GK på plats innan ens Tzeentch vet om att demonerna kommer komma dit...

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Chaos Daemons

Inlägg av lurräven »

HeadWar skrev:
The Gretchin skrev:Det brukar väl vara så att Demonjägarna kommer efter att demonerna har anfallit ;)
Inte när Matt Ward skriver fluffet, då är GK på plats innan ens Tzeentch vet om att demonerna kommer komma dit...
Det är väl Draigo som jagar ut de stackars demonerna ur Warpen?

Bengtsson den yngre
Inlägg: 966
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:44

Re: Chaos Daemons

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Inte för att vara sådan, men det här är inte första gången (eller en sista) en armé får dödsmordspö i vissa matchups, vem minns inte tau mot necrons i 4th eller gående orker mot vad som helst i 3d? Mängden push-overs verkar visserligen ha ökat i 5th, men i vanlig ordning skyller jag på internet och ett tradigare spelklimat. Om man vill kompensera demonerna för detta känns en höjd startkomp som en lösning, inte för att det kommer vara en perfekt lösning, men mallen är inte, och används framför allt inte på ett perfekt sätt så det kan väl kvitta. GKs entre gjorde demonerna sämre i det totala metat alltså borde kompen upp lite.

Alternativet är väl att pungslå WQ lite mer i kompen i form av exempelvis eskalerande minus. WQ är trots allt bra mot ganska många arméeer och att den är komplett oanvändbar mot vissa är i min mening inte ett argument som håller eftersom det finns gott om saker som (med rätta) är brutalstraffade i kompen trots att de är i stort sett oanvändbara mot ganska många armeer.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: Chaos Daemons

Inlägg av Mag-El »

Om man ska införa en husregel utan att ändra för mycket så tycker jag att Demonspelaren automatiskt vinner slaget om vem som får börja.
Sieze kan man fortfarande göra, men tycker detta rubbar minst på hur spelet spelas i övrigt eftersom det är 50% chans ändå och det fuckar inte upp deras match-up totalt.
GK har fortfarande enorma fördelar mot demonerna men det lindrar det värsta.

//Magnus

Skriv svar