Chaos Daemons

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Chaos Daemons

Inlägg av The Gretchin »

kombat skrev:
Andy Grey skrev:Allt detta gnäll för -0,5 komp? Bitch please? :o

Meningen med att gnälla om kompen på forumet är väl i just detta fall att demonspelarna, som efter turneringsspel mot nya GK inte gillar läget, ska må lite bättre inför nästa turnering. Jag betvivlar att de mår bättre av att GK spelarna har en, efter avrundning, osynlig summa mindre i komp.

Att höja demonernas startkomp tycker jag låter som ett mycket vettigare förslag.

/ Gk-spelare
+1

Sen att diskutera GK-komp i demon tråden känns lite fel...
+2
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

tue
Inlägg: 288
Blev medlem: 16 okt 2008, 14:06

Re: Chaos Daemons

Inlägg av tue »

Tror ärligt det är bättre att ge en extra regel för demoner i swefaqen för just när dom möter GK

eftersom högre komp hjälper dom mot allt inta bara GK och vissa demonarmeer är redan hårda.

Problemet ligger i GK vs deamons, där demonerna får pisk så länge gk får börja.

Så personligen tror jag snarare att turneringsarrangörerna ska lägga till en extra regel för dom undantagsfall där demons möter gk

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Chaos Daemons

Inlägg av Snot »

Jag skulle helt vara för att tills nytt codex kommer att låta demonerna skippa sitt 3+ slag, och bara välja force varje match :P
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Chaos Daemons

Inlägg av DHettNeck »

Jag är helt för att dom skulle få välja att deploya på bordet, och att det som inte gör det funkar precis som deep strike för deahtwing (hälften kommer automatiskt in runda 1 resten rullas för som vanligt).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Chaos Daemons

Inlägg av The Gretchin »

Deras första våg kan ju få komma ner automatiskt (om dem inte redan gör det, har inte så bra koll)
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Chaos Daemons

Inlägg av DHettNeck »

The Gretchin skrev:Deras första våg kan ju få komma ner automatiskt (om dem inte redan gör det, har inte så bra koll)
Jo, men du får ju inte välja våg.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

tue
Inlägg: 288
Blev medlem: 16 okt 2008, 14:06

Re: Chaos Daemons

Inlägg av tue »

i grund och botten handlar det om någon form av extra regel så första vågen kommer in på något sätt utan att bli autonukade av greyknights.

Tex att warpquake kan användas mot start vågen av demoner eller något liknande.

gör man denna ändringen behöver man itne peta i kompen, då kompen påverkar alla andra matchingar också

Bruce
Inlägg: 108
Blev medlem: 26 okt 2009, 12:13

Re: Chaos Daemons

Inlägg av Bruce »

Hur har ni i kompmallsgruppen funderat kring komp på chaos daemons när dom möter GK, nu när det har blivit lite halvtufft för Daemons att vinna en sådan match.

Jag antar att det inte finns någon lätt lösning, som att höja startkompen på Daemons eller sänka GK.

Skriv svar