Black Templars

Moderator: Kompmallsansvariga

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Black Templars

Inlägg av Jocke Rapp »

Tråd för diskussion om kompen.

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: Black Templars

Inlägg av fjugin »

Borde inte black templar terminators betala komp för drop pod? Samma med deras vanliga troop-squads, vilka borde vara ungeför jämnbra med vanliga marines i pod.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Black Templars

Inlägg av Katarsis »

Bra fråga, vilka BT-enheter kan egentligen köpa Pods? Hittar inga nu när jag letar, men det finns ju Pods i reglerna. Något BT-spelare som har mer info än jag?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: Black Templars

Inlägg av fjugin »

Katarsis skrev:Bra fråga, vilka BT-enheter kan egentligen köpa Pods? Hittar inga nu när jag letar, men det finns ju Pods i reglerna. Något BT-spelare som har mer info än jag?
Står på sidan 22 i boken.
"Any command squad, sword brethren, dreadnought, crusader squad and all types of terminators"

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Black Templars

Inlägg av Katarsis »

Coolers, då lägger vi in minus där det känns relevant. Hoppas Tommy blir nöjd med sin mall (är väll fortfarande bara han som spelar BT i Sverige?).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Black Templars

Inlägg av HeadWar »

Mikael Nastic också, mötte honom på BSK. :)

Simon Talltorp
Inlägg: 238
Blev medlem: 22 mar 2009, 16:00

Re: Black Templars

Inlägg av Simon Talltorp »

och Jonas Pärssinen (LBK)
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Hoffa
Inlägg: 87
Blev medlem: 25 jan 2010, 10:29

Re: Black Templars

Inlägg av Hoffa »

Och numera också jag bara jag hittar en lämplig turnering att ta mig i väg på. (Fast jag spelade iof 1000p RoE turnering på lincon 2007 så jag kanske redan räknas ändå :P )
Benmannen:
Jag kompletterade med några mindre inköp här på svenska40ks köptråd så nu har jag nånstans mellan 2000 och 3000p av gammalt skräp!

mtz
Inlägg: 250
Blev medlem: 08 dec 2008, 16:54
Ort: Varberg

Re: Black Templars

Inlägg av mtz »

Kollade lite på olika commanders till C:SM, C:BT.

Vad är det som gör att en BT marschal med storm-shield och fist, ger -9, medans en till Space Marines ger -3?

Samma med crusader Squads som är jämförbara om något med Space Wolfs Grey Hunters, Crusader squads får -2 för fist och -1 för PW, medans det för Grey Hunters är -1 och så inget minus för PW.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Black Templars

Inlägg av Hylander »

mtz skrev:Kollade lite på olika commanders till C:SM, C:BT.

Vad är det som gör att en BT marschal med storm-shield och fist, ger -9, medans en till Space Marines ger -3?
marshall ger alla enheterna ld10 vilket är extra viktigt för BT då de slår moral vid varje förlust inte bara 25%.
Samma med crusader Squads som är jämförbara om något med Space Wolfs Grey Hunters, Crusader squads får -2 för fist och -1 för PW, medans det för Grey Hunters är -1 och så inget minus för PW.
inget bra svar här... ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar