Black Templars

Moderator: Kompmallsansvariga

Henke
Inlägg: 601
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:41
Ort: Malmö

Re: Black Templars

Inlägg av Henke »

Det står att BT får +3 komp (utöver de andra minus for Land Raider) för varje land Raider Redeemer... kan de ha sådana?

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Black Templars

Inlägg av paintner »

Henke skrev:Det står att BT får +3 komp (utöver de andra minus for Land Raider) för varje land Raider Redeemer... kan de ha sådana?
Om jag minns rätt så nej, inte ens med SWEFAQ kan de ha det.
- black templars @ time of ending -

Henke
Inlägg: 601
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:41
Ort: Malmö

Re: Black Templars

Inlägg av Henke »

Black Templar command squad får minus 3 för PF men inte något minus för dunderhammare.

Hur gör man här, följer mallen eller samvetet...

Borde ändra kompen för landraider enligt ovan i nästa version oxå. BT kan ju inte ha Redeemers.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Black Templars

Inlägg av Katarsis »

Vi fixar det. Det känns dock ganska dyrt med en Hammare för 30 poäng på en kille med två attacker som kan köpa Fist för 15, så du kan nog använda dig av hålet ett litet tag utan allt för stor skam.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

spankedsurfer
Inlägg: 48
Blev medlem: 07 sep 2011, 23:19

Re: Black Templars

Inlägg av spankedsurfer »

Hallojsan! Hittar ingen komp för BT techmarines och har även lite funderingar kring vissa detaljer.

De kan bli riktiga monster för 170-ish poäng med 5 powerfistattacker med prefered enemy, twinlinkad plasmapicka (som man får skjuta med samtidigt som hans) flamer eller holy orb of antioch, artificer armor, stormshield, adamantite mantle for (i dagsläget) noll komp!

En Castellan med samma utrustning (dock 1 mindre attack, ingen plasma/flamerkombo men 5 i WS) kostar 15p mer och kompar -10.

En Dakkadreadnaught kompar -2 plus fordonskomp. Enligt mig (som själv spelar BT) är det nästan lite väl generöst! Sure de konkurrerar med de fantastiska terminatorerna med 2xCML, men oj så pris/kompvärt det är!

Det står: "-1 each pair of lightingclaws" under Crusaders, dom kan inte vad jag vet ha LC's om jag läser rätt. Kanske rätt skitsama, men lika bra påpeka inför framtida uppdateringar.

Hoppas det hjälper! Keep up the (pilliga) great work!

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Black Templars

Inlägg av Valrosskorv »

Borde inte kompen på Commanders och Chaplains kastas om så att Chaplains är +2 i grund och Commanders är +/- 0 i grund? Rites of Battle på en armé som fortfarande har target priority, dessutom på -1 Ld, känns rätt mycket mer värt än en Chaplain. Visst, Chaplainen får en 4++ i grund, men med Power Weapon och Storm Shield så är en Marshal lika dyr som en Master of Sanctity, med lika många attacker och en bättre invuln save.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Black Templars

Inlägg av Zurken »

Visst Black Templars funkar lite annorlunda jämfört med andra marines, men jag har jämfört med andra marines och gett dem samma minus. Sen är det väl iof sant att Templars "Captains" ger lite mer än andra, men deras chaplains är inte sämre (de är tom bättre), så om något borde Commanders ge mer minus, men Chaplains ska inte ha plus.
Alexander Merinen

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Black Templars

Inlägg av Valrosskorv »

Fast med AAC, NMTO blir rerolls från Chaplains rätt mycket sämre. Man kanske skulle göra så att bägge ger minus men att Chaplains får mindre minus om man har AAC, NMTO?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Black Templars

Inlägg av Katarsis »

Valrosskorv skrev:Fast med AAC, NMTO blir rerolls från Chaplains rätt mycket sämre. Man kanske skulle göra så att bägge ger minus men att Chaplains får mindre minus om man har AAC, NMTO?
Det är absolut ett alternativ; att bara göra en enhet Fearless är inte så pass bra.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Black Templars

Inlägg av Valrosskorv »

Katarsis skrev:
Valrosskorv skrev:Fast med AAC, NMTO blir rerolls från Chaplains rätt mycket sämre. Man kanske skulle göra så att bägge ger minus men att Chaplains får mindre minus om man har AAC, NMTO?
Det är absolut ett alternativ; att bara göra en enhet Fearless är inte så pass bra.
Iallafall inte jämfört med att ge hela armén Ld10. Skönt att se att jag inte är helt ute och cyklar! :lol:

Skriv svar