Black Templars

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Black Templars

Inlägg av theWatchman »

Rätt Snot! det är helt vrickat. Det lever troligen kvar sen ultragammalt.

Ralf
Inlägg: 44
Blev medlem: 22 sep 2010, 13:41

Re: Black Templars

Inlägg av Ralf »

Snot skrev:En sak jag snubblade på när jag läste mallen häromdagen var den extrema kompen på en chaplain på bike.

Med extra allting kompar han -17, alltså jämförbar med mephiston eller abaddon/lysander i raider. Är det verkligen menat? Han är ju inte i närheten så bra.
min mongo-marshal kompar -18 till Black templars. men han e hård xD
vet inte hur mkt han ska få jämfört med resten av alla hårda HQ, inte så insatt i nåt förutom BT.

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Black Templars

Inlägg av paintner »

Chaplanen och Marshallen har samma stats, förutom att vår billiga Chaplaan har 2 wounds och den dyra 3.
Det som gör chaplanen bra (endast med en närstridenhet) är att den kan välja vart vi ska springa istället för mot närmaste.

Så jag anser att den är för hårt kompad i en LRC, den gör sin nytta som slogging.


En annan sak jag skulle vilja att kompmallsfolket tänker på innan de blir ivriga och bara ser BTs stora 20manna.
Ingen spelar i princip med de stora enheterna då det är för bökiga att hantera, de kan inte få cover och de stannar 1" ifrån när de rusar IN I DEN ANDRES CHARGE!

Så jag hoppas inte en 20manna ger mycket minus bara för att de är fler då de som sagt är ohanterbara. Visst, de är grymma när de väl kommer in men med tanke på mängden dakka folk tar i dagsläget så ...
- black templars @ time of ending -

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Black Templars

Inlägg av paintner »

lite nyfiken på vad kompfolket har för planer för BT så man kan få en hint om det innan ni sätter det på prent för nästa mall.
- black templars @ time of ending -

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Black Templars

Inlägg av paintner »

jag som tänkte fel ... raderad post.
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Black Templars

Inlägg av theWatchman »

@Paintner: Jag har hört om GWs två ny coola codexar: Blood templars och Black Wolf templars.... Du kanske kan proxa dina Black templars som någon av dessa sålänge? ;)

Bengtsson den yngre
Inlägg: 966
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:44

Re: Black Templars

Inlägg av Bengtsson den yngre »

theWatchman skrev:@Paintner: Jag har hört om GWs två ny coola codexar: Blood templars och Black Wolf templars.... Du kanske kan proxa dina Black templars som någon av dessa sålänge? ;)
Men det är ju inte alls lika fräckt som black templar black templar
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Black Templars

Inlägg av paintner »

theWatchman skrev:@Paintner: Jag har hört om GWs två ny coola codexar: Blood templars och Black Wolf templars.... Du kanske kan proxa dina Black templars som någon av dessa sålänge? ;)
once you go religiösa galningar you don't go back =)
nej men kanske blir att prova på ngn annan dex ngn gång. måste nog bli mer klar över alla regler osv.
men jag trivs med templars. bara det att det känns som de straffas lite hårt ibland för att ingen annan spelar dem och argumenterar/diskuterar deras kompsittuation.
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Black Templars

Inlägg av Zurken »

Haha, BA kan ju ha mer Chaplains än något annat chapter, klart att dem måste vara religiösa galningar :P
Alexander Merinen

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Black Templars

Inlägg av paintner »

Undrar fortfarande lite om det kommer göras några ändringar/revideringar på BTs kompmall?
-2komp för en okittad 5manna utan granater känns fortfarande inte riktigt riktigt.
- black templars @ time of ending -

Skriv svar