Black Templars

Moderator: Kompmallsansvariga

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Black Templars

Inlägg av Valrosskorv »

Chain fists för Chaplains och Commanders ger inget kompminus, medan både Power fist och Thunder Hammer gör det. Antar att det inte ska vara så?

Sen en fråga: jag antar att man får kompminuset för Terminator honours om man tar Terminator Armour?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Black Templars

Inlägg av Katarsis »

Valrosskorv skrev:Chain fists för Chaplains och Commanders ger inget kompminus, medan både Power fist och Thunder Hammer gör det. Antar att det inte ska vara så?
Precis, Chainfist skall vara med i den listan.
Valrosskorv skrev: Sen en fråga: jag antar att man får kompminuset för Terminator honours om man tar Terminator Armour?
Ja, kan förtydliga detta i mallen.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Black Templars

Inlägg av Valrosskorv »

Vet att det snart är 6th och att det inte är sån stor vits att ändra innan, men vi kär bli sittande med vårt Codex ett tag till så jag kan lika gärna fråga:

Angående Dreadnoughts, räknas både Venerable och "vanliga" Dreadnoughts in under "Dreadnoughts"? Om ja, är det meningen att det inte ska vara något kompminus för Venerable?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Black Templars

Inlägg av Katarsis »

De bör ha samma minus som SM, nämligen:

Dreadnoughts
-2 each Dreadnought
-1 first Dreadnought Close Combat
Weapon on each Dreadnought (-3 if
mounted in a Drop Pod)
-1 second Twin-linked Autocannon on
each Dreadnought
-1 each Venerable Dreadnought
-1 Drop Pod (-2 if Dreadnought has
Multi-melta)

Men i avsaknad på detta så säger jag att en Venerable räknas in som en Dreadnought för BT.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar