Blood Angels

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Blood Angels

Inlägg av speedfreek »

Håller med.
Att de är fast gör dem så sanslöst mycket bättre än vanliga.
Detsamma gäller predatorn. Sjukt mycket bättre än en som inte är Fast.

Typ dubbelt så bra.

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Blood Angels

Inlägg av Seregon »

speedfreek skrev:Håller med.
Att de är fast gör dem så sanslöst mycket bättre än vanliga.
Detsamma gäller predatorn. Sjukt mycket bättre än en som inte är Fast.

Typ dubbelt så bra.
Alla typer av räserbackar utom den i grund samt med heavy flamer känns rätt effektiva, och för predatorn är det framför allt sponsonerna som ger den en massiv fördel gentemot övrigas preds. Just nu kostar en Razorback 1 extra i komp för att vara snabb nästan utan hänsyn till vilka vapen den tar och en Auto/Las-Predator kostar -7 / -8 / -9 (exklusive fordonskomp) i komp jämfört med en icke-snabb som kostar 5.
Samtidigt kanske man inte vill kompa Predatorn alldeles för hårt om det bara innebär att folk går över till missil-devastators istället som har samma kostnad men kompar -4 / -6 / -8, men ett halvt steg per sponson tror jag nog att de kan vara värda.

Dock skulle jag nog personligen återigen hellre se att det extra lilla minuset för razorbacksen skulle läggas på assaultmarines för att stävja Internetlista-101, men det kanske inte är så utspritt i Sverige?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Blood Angels

Inlägg av speedfreek »

Jocke Rapp skrev:
Seregon skrev:9*4 assaulters med PF och en ensam präst = 863 poäng och -36 just nu
6*4 assaulters med PF och en melta i las/plas-razor = 832 poäng och -36 i komp

Jag vet vad jag skulle välja..
Jag med. Och det är nog inte samma...
Därför är det tur att de kompar lika.
Jag tror den kompen ligger bra där den är...

Snabba bilar med mer än ett vapen däremot...

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Blood Angels

Inlägg av Seregon »

speedfreek skrev:
Jocke Rapp skrev:
Seregon skrev:9*4 assaulters med PF och en ensam präst = 863 poäng och -36 just nu
6*4 assaulters med PF och en melta i las/plas-razor = 832 poäng och -36 i komp

Jag vet vad jag skulle välja..
Jag med. Och det är nog inte samma...
Därför är det tur att de kompar lika.
Jag tror den kompen ligger bra där den är...

Snabba bilar med mer än ett vapen däremot...
Las/plas-razor har två vapen ;)
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Blood Angels

Inlägg av refabricated »

Vet inte om jag tycker någon av konfigurationerna på Razorsen förtjänar hårdare komp än de andra. Alla har sina användningsområden. Man tar helt enkelt det som passar bäst.
- Las/plas är bra för man får 2 vapen till priset av 1. Valfrihet är nice, men enkelskott laser är sjukt opålitligt.
- HB e bra för den är billig och det blir lite dakka av det hela. Funkar bra som slit och släng offertrupp / blocker.
- HF, samma som HB men mer aggresiv och horder hatar den.
- TL AC, vad är inte underbart med att röra sig 12 och sedan skjuta linkad AC? Kanske att man blir sårbar mot weapondestroyed...
- TL LC, stabil laser som nästan alltid träffar. Kan köra 12'' och lätt pricka sidskott.

Det jag ser som backens största styrka är att den är lätt att anpassa till den typen av armé man bygger.
Men mer än -4 i komp + fordonsminus förtjänar den inte. Tar man bara ett fåtal av dem så är de lätta att skjuta ut, är de 6-7 eller fler börjar de bli jobbiga att hantera men då springer fordonskompen ifatt. -7 i komp för en AV 11 bil är ganska mkt.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Blood Angels

Inlägg av DHettNeck »

refabricated skrev:Vet inte om jag tycker någon av konfigurationerna på Razorsen förtjänar hårdare komp än de andra. Alla har sina användningsområden. Man tar helt enkelt det som passar bäst.
- Las/plas är bra för man får 2 vapen till priset av 1. Valfrihet är nice, men enkelskott laser är sjukt opålitligt.
- HB e bra för den är billig och det blir lite dakka av det hela. Funkar bra som slit och släng offertrupp / blocker.
- HF, samma som HB men mer aggresiv och horder hatar den.
- TL AC, vad är inte underbart med att röra sig 12 och sedan skjuta linkad AC? Kanske att man blir sårbar mot weapondestroyed...
- TL LC, stabil laser som nästan alltid träffar. Kan köra 12'' och lätt pricka sidskott.

Det jag ser som backens största styrka är att den är lätt att anpassa till den typen av armé man bygger.
Men mer än -4 i komp + fordonsminus förtjänar den inte. Tar man bara ett fåtal av dem så är de lätta att skjuta ut, är de 6-7 eller fler börjar de bli jobbiga att hantera men då springer fordonskompen ifatt. -7 i komp för en AV 11 bil är ganska mkt.
Håller med om att dom är bra på olika saker. Men las/plas är utan tvekan bäst och mest välspelad.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: Blood Angels

Inlägg av n00bn »

refabricated skrev: men enkelskott laser [på bs 4] sjukt opålitligt.
Det skulle jag inte säga.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Blood Angels

Inlägg av Seregon »

Borde inte sang.guards kraftnävar kompa -3 som alla(?) andra snabba nävar?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Inlägg av kombat »

Känns som det inte är det ända problemet med sang guards
Senast redigerad av 1 kombat, redigerad totalt 9 gånger.

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Blood Angels

Inlägg av Seregon »

Mjae, de är inte jättestabila för sina poäng i jämförelse med mycket annat. Nog bör de kanske kompa mer än -1, men de kan inte vara fler än 5 och har ingen inv.save.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Skriv svar