Blood Angels

Moderator: Kompmallsansvariga

Ps saken
Inlägg: 142
Blev medlem: 08 jun 2009, 08:45
Ort: LBK

Re: Blood Angels

Inlägg av Ps saken »

Inget konstigt alls

Det första var ett svar på Fjugins inlägg om att BA chaplain ev borde ha mer minus än en vanlig då den har en förbättrad statline (och en extra regel som förbättrar DC). Där jag anser att ni löst det genom DCs komp.

Det andra var ett svar på Jockes kommentar om att kompen ska ligga på rätt ställe vilket den inte riktigt gör nu då om man som ser det som det är chaplainen som kontrollerar dcs och inte att dcs blir en bättre enhet av att ha en chaplain i armeen.

Det sista var en egen åsikt om att DC är lite hårt kompade nu men om man försnällar deras komp (förslag dom 2 första räknas ej till skillnad från första som nu) så kunde det kanske vara på sin plats att chappen får betala för sin höjda statline och kontrollförmåga med yttligare -1 i komp.

Hoppas det är mer förståligt vad jag menar.
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Blood Angels

Inlägg av Katarsis »

Då är jag med och håller med. DC's kommer sänkas i komp till nästa V.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Blood Angels

Inlägg av HeadWar »

Kikade lite på mallen, och mer minus är väl egentligen inte det som BA behöver, men...

Drop Pod till Assault Squads, -3 känns befogat, de lär ju klara sig betydligt bättre än motsvarande Tactical Squad när de blir chargeade.

Venerable Furioso för 20 poäng extra? Det vill jag också ha! Men det får jag inte, så därför föreslår jag ett kompminus för den uppgraderingen istället.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Blood Angels

Inlägg av Katarsis »

HeadWar skrev:Kikade lite på mallen, och mer minus är väl egentligen inte det som BA behöver, men...

Drop Pod till Assault Squads, -3 känns befogat, de lär ju klara sig betydligt bättre än motsvarande Tactical Squad när de blir chargeade.

Venerable Furioso för 20 poäng extra? Det vill jag också ha! Men det får jag inte, så därför föreslår jag ett kompminus för den uppgraderingen istället.
1. Drop Poddande Assault Squads är väll inte så bra, eller? Tycker att det räcker med det eskalerande minuset.

2. Det skall vi nog lägga till, typ -1/2.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Blood Angels

Inlägg av HeadWar »

Katarsis skrev:1. Drop Poddande Assault Squads är väll inte så bra, eller? Tycker att det räcker med det eskalerande minuset.
Vilket eskalerande minus? Poddarna räknas inte in i fordonsminuset. Och nej, de är kanske inte jättebra, men det är ändå poddande scoring-enheter.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Blood Angels

Inlägg av Katarsis »

Sorry, jag är blåst, börjar få svårt att ha koll på allt vi har bestämt i olika versioner.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Blood Angels

Inlägg av HeadWar »

Jag älskar dig ändå. :)

LordTengil
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 aug 2009, 06:27

Re: Blood Angels

Inlägg av LordTengil »

Blood Angels borde också få -1 istället för -2 om de tar tacticals som inte är 10-manna. 2 halva tactical squads förtjänar inte att vara dubbelt så mycket kompminus som en tiomanna, som dessutom kan combat squadda. Visst, man får en extra death company, men det får man pröjsa för då tacticalsen kostar så mycket i grund.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Blood Angels

Inlägg av Nefrums »

Nya BA är som alla andra codexar som kommer nu förtiden.. ganska ballanserade men med en sjukt obalanserad sak..

BA är det nya chaptret helt utan tacktical squads.. men det kan kanske avhjälpas med betydligt mer minus på assult squads än tacticals..

Och presten ska ge ca -20-25... den är i samma klass som lash mm..

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Blood Angels

Inlägg av Jacke »

Nefrums skrev:Nya BA är som alla andra codexar som kommer nu förtiden.. ganska ballanserade men med en sjukt obalanserad sak..

BA är det nya chaptret helt utan tacktical squads.. men det kan kanske avhjälpas med betydligt mer minus på assult squads än tacticals..

Och presten ska ge ca -20-25... den är i samma klass som lash mm..
Vad gör den för något som är så obalanserat? Nu blev jag nyfiken.

Skriv svar