Sida 1 av 57

Space Wolves

Postat: 19 sep 2009, 20:22
av Jocke Rapp
OBS! DETTA ÄR DEN SLUTGILTIGA VERSIONEN INNAN BSK!!!

Space Wolves

A Space Wolves army starts at 100 KP

HQ
-10 Bjorn the Fell Handed

-5 Ulrik the Slayer

-25 Njal Stormcaller

-12 Canis Wolfborn

-12 Ragnar Blackmane

-8 Logan Grimnar

Wolf Lord
-1 Power Weapon / Wolf Claw (each)
-2 Frost Blade / Frost Axe
-3 Power Fist / Thunder Hammer / Chainfist
-3 Storm Shield
-3 Bike / Jump pack
-5 Thunderwolf Mount
-3 Saga of the Bear
-5 Saga of the Warrior Born

Rune Priest
-3 each Rune Priest
-1 Chooser of the Slain
-1 Living Lightning
-4 Storm Caller
-5 Tempest's Wrath
-2 Murderous Hurricane
-25 Jaws of the Wold Wolf

Wolf Priest
-2 each Wolf Priest
-3 Bike / Jump pack
-2 Saga of the Warrior Born

Wolf Guard Battle Leader
-1 Power Weapon / Wolf Claw (each)
-2 Frost Blade / Frost Axe
-3 Power Fist / Thunder Hammer / Chainfist
-2 Storm Shield
-3 Bike / Jump pack
-5 Thunderwolf Mount
-4 Saga of the Warrior Born


Elites
Wolf Guards (as separate unit, attached characters has their composition in respective unit entry)
-2 each unit chosen as Troops
-1 each Combiweapon (-0 first three on models in Terminator Armour)
-1 each Power Weapon / Wolf Claw (single or pair) / Frost Blade / Frost Axe (-0 if model has Terminator Armour)
-3 each Power Fist / Thunder Hammer / Chainfist (-0 if model has Terminator Armour)
-1 each Storm Shield
-1 each model on Bike / in Terminator Armour
-1 each Cyclone Missile Launcher / Assault Cannon
-2 Arjak Rockfist
-3 Drop Pod

Dreadnought
-5 each Dreadnought
-1 Wolftooth Necklace
-3 Drop Pod

Venerable Dreadnought
-5 each Venerable Dreadnought
-3 Drop Pod

Iron Priest
-1 each Iron Priest

Wolf Scouts Pack
-4 each Wolf Scouts Pack (-6 if one or more Characters with Saga of the Hunter is present in the army)
-1 Meltagun
-1 unit has Meltabombs
-1 each Combiweapon
-1 each Power Weapon (on Wolf Guard) / Wolf Claw (single or pair) / Frost Blade / Frost Axe
-3 each Power Fist / Thunder Hammer


Lone Wolf
-1 Power Weapon / Wolf Claw (each)
-2 Frost Blade / Frost Axe
-3 Power Fist / Thunder Hammer / Chainfist
-2 Storm Shield
-1 Terminator Armour


Troops
Grey Hunters
-2 each Grey Hunter Pack
-1 each Power Weapon / Wolf Claw (single or pair) / Frost Blade / Frost Axe
-1 each Power Fist / Thunder Hammer / Chainfist (-3 if on Wolf Guard)
-1 Wolf Standard
-1 each Combiweapon
-1 each Assault Cannon / Cyclone Missile Launcher
-3 Drop Pod

Blood Claws
-2 each Blood Claw Pack
-1 each Power Weapon / Wolf Claw (single or pair) / Frost Blade / Frost Axe
-1 each Power Fist / Thunder Hammer / Chainfist (-3 if on Wolf Guard)
-1 each Combiweapon
-1 each Assault Cannon / Cyclone Missile Launcher
-4 Lukas the Trickster


Fast Attack
Fenrisian Wolf Pack (Fast Attack or Troops)
-1 each Fenrisian Wolf Pack (-2 if Saga of the Wulfkin is present in the army)

Thunderwolf Cavalry
-1 each Thunderwolf Cavalry model
-2 each Storm Shield
-1 each Frost Blade / Frost Axe / Wolf Claw
-3 each Power Fist / Thunder Hammer

Swiftclaw Biker Pack
-1 Multi-Melta
-1 each Power Weapon / Wolf Claw (single or pair) / Frost Blade / Frost Axe
-2 each Power Fist / Thunder Hammer (-3 if on Wolf Guard)
-1 each Combiweapon

Skyclaw Assault Pack
-1 Power Weapon
-2 Power Fist


Land Speeder Squadron
-2 each Squadron
-1 each Land Speeder in the Squadron
-1 each Multi-Melta / Typhoon Missile Launcher


Heavy Support
Long Fangs
-2 first unit of Long Fangs
-3 second unit of Long Fangs
-4 third unit of Long Fangs
-1 each heavy weapon (including those from Wolf Guards)

Whirlwind / Predator
-6 each Whirlwind / Predator

Vindicator
-5 first Vindicator
-10 each additional Vindicator

Land Raiders (all types and regardless of being a dedicated transport or not)
-15 first Land Raider
-20 each additional Land Raider
+5 first Redeemer


Vehicles
Rhino / Razorback
-3 each Rhino / Razorback
-2 each Twin-linked Multi-Melta
-1 each Twin-linked Heavy Bolter

Vehicles (each unit of vehicles counts as one vehicle, not including Drop Pods)
-1 each vehicle after the 4th
-2 each vehicle after the 6th
-3 each vehicle after the 9th

Re: Space Wolves

Postat: 05 okt 2009, 15:36
av Nefrums
När ni gör nya mallen, missa inte att Living lightning ska ha värre kompstraff än Lash...

Re: Space Wolves

Postat: 05 okt 2009, 16:16
av HeadWar
Umm, varför det?

På tal om psychic powers, behöver man slå för att träffa med Murderous Hurricane, och slår man då 3d6 träffslag, eller slår man 3d6 bara om man träffar, eller räcker det med att kasta den för att enheten ska ta 3d6 träffar?

Re: Space Wolves

Postat: 05 okt 2009, 16:25
av Argos
Och med Living Lightning hoppas jag Jeppa menar Jaws of the bla bla bla.

Re: Space Wolves

Postat: 05 okt 2009, 16:43
av Jocke Rapp
Den grejen som dödar av allting med lågt initiativ ska ha fetmycket kompminus ja.

Re: Space Wolves

Postat: 05 okt 2009, 16:46
av Mortarion
Jaws of the World Wolf skall absolut ha minst -20. Den är sjukt obalancerad.

Re: Space Wolves

Postat: 05 okt 2009, 17:30
av Delirium
Agreed.

Re: Space Wolves

Postat: 05 okt 2009, 21:13
av Nefrums
just det.. så heter den..

Re: Space Wolves

Postat: 06 okt 2009, 07:38
av theWatchman
Feta på ett fett minus på den det håller jag med om! Har dock testat den i ett antal matcher nu och den funkar inte lika fint som på pappret. Det är svårt att göra något vettigt med den då de flesta sitter i bilar och lyckas man få in den så får man oftast inte in så många under linjen och de som man vill döda har oftast så högt initiativ så dom klara sig ändå. Skall tillägga att jag inte testat den mot nids än, mot fexar är den ju såklart vidrig.

En kommentar engående Wolf guards, snackade lite om WG och komp nere på LBK igår. Vi kom fram till att det vettigaste sättet är att dela in siga WG i två grupper i varje enhet.
1, WG unit
2, WG uppgrade
Dessa borde dels ha olika komp på sina uppgraderingar och dessutom bör "WG uppgrade" räknas till poängen för WP osv till den enhet de tilldelas. Dett är precis på samma sätt som WG funkade i förra codexet.
Det är ju inte helt enligt codexet att behöva deklarera vilka som skall vara unit eller uppgrade redan när listan skapas men det kan man kanske leva med?

Re: Space Wolves

Postat: 06 okt 2009, 07:40
av theWatchman
HeadWar skrev:Umm, varför det?

På tal om psychic powers, behöver man slå för att träffa med Murderous Hurricane, och slår man då 3d6 träffslag, eller slår man 3d6 bara om man träffar, eller räcker det med att kasta den för att enheten ska ta 3d6 träffar?
Du åsamkar 3d6 hits på enheten du lägger den på, torde vara just 3d6 hits och inte 3d6 skott som du måste slå to hit för.