Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Space Marines

Inlägg av Mutt »

Ghazkulls waaag är visserligen super, men man ska inte glömma att orkerna redan har en vanlig waaaag utan honom. I och med det förändrar han inte spelet så mycket för fienden (man försöker redan stå 18" från grönskinnen), och 2++ en runda är inte bättre än 3++ varje runda.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Space Marines

Inlägg av Zurken »

Självklart är Lysander bättre än Calgar överlag, det säger jag inget emot, men Calgar är faktiskt bättre mot monster iom +2 attacker och re-roll to wound ;).

Jag har sätt Calgar spelas på mallkompade turneringar flera gånger, fast han används mer i subjektivt, så han är inte gravt felkompad. Men Lysander behöver nog sänkas, han ser man ju lite överallt.
Alexander Merinen

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: Space Marines

Inlägg av Mag-El »

Bara för att något spelas betyder det inte att det är felkompat. Om de som nu använder Lysander får dra in på annat som är gott eller medvetet spelar lågkomp så är det inte samma sak som att man ska bestraffa det ytterligare. Spelar man Fistar som jag(fast nu har jag ifs inte lirat dem på väldigt länge) så kommer jag använda Lysander om ni så ger han minus 25. Man måste ju se på helheten i armén inte bara hur ofta något förekommer eftersom man även spelar detta spel för att man ibland tycker vissa saker är häftiga och inte enbart för hur bra sakerna presterar på plan.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Space Marines

Inlägg av HeadWar »

Inte en enda Calgar på BSK...

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Space Marines

Inlägg av Kerrai »

Kanske inte fanns någon Calgar med för det finns bättre val som inte kompar mycket mer?
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Space Marines

Inlägg av DHettNeck »

Zurken skrev:Vänta lite... Calgar kompar värre än Lysander. Någonting är fel där...

Calgar skulle man nog kunna lätta upp lite och Lysander måste man sänka lite. typ -9 för Calgar och -12 för Lysander kanske.
Detta brukar jag säga vid varje mall-uppdatering men har aldrig fått gensvar. Så har kompen sett ut enda sedan 6.0 :(

Jag har aldrig mött eller spelat clagar på en turnering med kompmallen, någonsin. I vissa kretsar kanske han spelas lite mer, men jag är iaf på alla stora turneringar varje år.

Han är helt enkelt både hårt kompad och överprisad för vad han gör. Jag skulle aldrig ta honom på varken kompat eller okompat om han inte började kompa ordentligt snällare än dom andra SC. -6 låter fullt rimligt, men jag skulle nog inte ta honom föräns vid -5.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Space Marines

Inlägg av Snot »

Calgar kompar hårt för att Cadelin fick smaka Gauntlets of Ultramar i 2an!
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Space Marines

Inlägg av cadelin »

vaaa det var juh jag som spelade med calgar ditt see-pee det var David som fick dom där solen inte sken.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Space Marines

Inlägg av HeadWar »

cadelin skrev:vaaa det var juh jag som spelade med calgar ditt see-pee det var David som fick dom där solen inte sken.
Så vad säger någon som faktiskt har spelat med/mot honom. Är han rätt kompad nu?

Ps saken
Inlägg: 142
Blev medlem: 08 jun 2009, 08:45
Ort: LBK

Re: Space Marines

Inlägg av Ps saken »

Eventuellt ner nåt poäng men inte mer. Han är bra framför allt eftersom han kan åka rhino det stora problemet är att lysander är lite för snällt kompat och tar således Calgars plats i de flesta armeer (man har inte råd med båda oftast).
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.

Skriv svar