Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Space Marines

Inlägg av HeadWar »

Jag börjar för övrigt svänga lite när det gäller Razorbacks, med HB (och alla andra vapenval i codexen) tycker jag gott att det kan räcka med -3. 5 poäng, fyra transportplatser, två fire points och self repair är ganska dyrt för en TL Heavy Bolter. MM-bilen ligger bra på -5, och om HB-bilen ligger på -3 är det inte längre en ren no-brainer att uppgradera till MM.

Dessutom börjar det bli vanligare med Kill Points-uppdrag, och då är flexibiliteten som en Rhino erbjuder ännu värdefullare.

Gascogne
Inlägg: 63
Blev medlem: 09 jul 2009, 00:41

Re: Space Marines

Inlägg av Gascogne »

HeadWar skrev:Jag börjar för övrigt svänga lite när det gäller Razorbacks, med HB (och alla andra vapenval i codexen) tycker jag gott att det kan räcka med -3. 5 poäng, fyra transportplatser, två fire points och self repair är ganska dyrt för en TL Heavy Bolter. MM-bilen ligger bra på -5, och om HB-bilen ligger på -3 är det inte längre en ren no-brainer att uppgradera till MM.

Dessutom börjar det bli vanligare med Kill Points-uppdrag, och då är flexibiliteten som en Rhino erbjuder ännu värdefullare.
Det är 6 transport platser i en Razorback, inga fire points och sen finns det ingen self-repair på en Razorback bara Rhinos.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Space Marines

Inlägg av HeadWar »

Ja. Läs mitt inlägg en gång till så förstår du nog vad det är jag säger.

Gascogne
Inlägg: 63
Blev medlem: 09 jul 2009, 00:41

Re: Space Marines

Inlägg av Gascogne »

HeadWar skrev:Ja. Läs mitt inlägg en gång till så förstår du nog vad det är jag säger.
Aha, nu förstod jag vad du menade.
Ibland måste man visst läsa mer än engång... :roll:

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Space Marines

Inlägg av HeadWar »

Kanske kunde ha varit tydligare. Ursäkta min dryghet.

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Space Marines

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag tycker att du var precis lagom dryg. Bra förslag.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Space Marines

Inlägg av HeadWar »

Cadelins förslag om man ska vara petig (och det är jag nästan alltid :P).

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Space Marines

Inlägg av cadelin »

/klappar sig själv på axeln

Ps saken
Inlägg: 142
Blev medlem: 08 jun 2009, 08:45
Ort: LBK

Re: Space Marines

Inlägg av Ps saken »

Större skilland mellan HB och MM Razorn är en bra ide, som Headwar sa lite av en nobrainer i nuläget.
(jag är igentligen för att ta bort MM RB fullständigt, tycker att det är den och droppodsen som förstör IA ).

För övrigt anser jag att Devestators kompar för hög med tanke på hur dyra och ospelade (läs dåliga) dom är.
Framför allt efter att Long Fangs dykt upp.
Mitt för slag är

-1 first two Heavy Weapons.

Tror fortfarande inte att vi skulle se många devestator enheter men kanske nån mer.

Om den nu visar sig att KP mission blir vanliga på turneringar får man troligen se över mallen lite extra, känns som det är flera enheter som kompar fel i ett KP klimat både för SM och andra listor.
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Space Marines

Inlägg av Mortarion »

På Gothcon var det inte ovanligt med 5-manna devastator squads med fyra missiler.

Skriv svar