Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Ps saken
Inlägg: 142
Blev medlem: 08 jun 2009, 08:45
Ort: LBK

Re: Space Marines

Inlägg av Ps saken »

Kanske inte är så ovanliga då (bara jag som aldrig spelat mot ngn).

Tycker dock fortfarande att man minst borde göra som long fang och sätta ner Lasc till -1 (även om signum Lasc är bra så kostar den poäng därefter).
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Space Marines

Inlägg av theWatchman »

Mortarion skrev:På Gothcon var det inte ovanligt med 5-manna devastator squads med fyra missiler.
Både jag och Acad spelade med en sådan, men vi båda insåg nog att dom sög.

Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: Space Marines

Inlägg av Anton »

Ps saken skrev:Tycker dock fortfarande att man minst borde göra som long fang och sätta ner Lasc till -1 (även om signum Lasc är bra så kostar den poäng därefter).
Absolut. Bra, men inte 35 poäng bra när en Tac Squad får LC för 10 poäng.

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: Space Marines

Inlägg av Mork »

Satt och tittade på BSK listor...
Stormshield terminators tycks komma undan väldigt billigt numer.

Fick känslan av att de skulle vara så hårt kompade att
ingen ville köra med dem längre.
Men med endast -2 per modell med SS så känns de ju som en
riktigt prisvärd enhet.

Varför inget eskalerande minus här precis som för ex meganobs?
Att man får ett ynka minus extra om man har 10st är
ju en liten tröst. Men hur många av er stannar hellre på 9...?

Skulle vilja föreslå detta för assault-termosar.
-1 per model.
-1 if 10 models in unit.
-1 for SS 1 and 2.
-2 for SS 3, 4 and 5.
-3 for SS 6-10.
Mork, the articulate ork!

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Space Marines

Inlägg av imp »

Jag skulle ju då säga att Storm Shield 1 och 2 är enormt mycket bättre än resten, 6-10 är inte i närheten så bra.

Det viktigaste för enheten är ju att några kan ta de jobbiga attackerna/skotten, resten kan ju plinga sina på 2+ iaf.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Space Marines

Inlägg av HeadWar »

De första sköldarna tillför väldigt mycket till enheten (hammare, bland annat...), men även de senare gör enheten bättre eftersom man inte riskerar att förlora alla sina hammare för att kunna slå vettiga saves mot t ex dreads och monster. Tycker nog minusen ligger rätt bra, många underskattar nog de extra 50% attacker som klorna ger i grund, och som dessutom får slå innan I1.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Space Marines

Inlägg av imp »

HeadWar skrev:...men även de senare gör enheten bättre eftersom man inte riskerar att förlora alla sina hammare för att kunna slå vettiga saves mot t ex dreads och monster...
Jo, de senare gör enheten bättre, men knappast lika mycket som de första. =)
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Space Marines

Inlägg av HeadWar »

Jag tror det blir svårt att hitta något (de)eskalerande som faktiskt tillför något som alla känner är relevant, så för min del får minusen gärna ligga som de gör.

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: Space Marines

Inlägg av Mork »

Okays. Ville höra lite motiveringar och det kom ju några.

Tycker dock att -2 för en SS-termie är rätt snällt i dagsläget.
Mork, the articulate ork!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Space Marines

Inlägg av HeadWar »

Glöm inte de -15 och 250 poäng som behövs för att han ska komma fram också. ;)

Skriv svar