Sida 21 av 24

Re: Nya Necrons

Postat: 02 jan 2012, 14:02
av kombat
Tror faktiskt man sänker alla sidorna och inte bara en, men jag har inte boken frömför mig och kan inte svära på det.

Re: Nya Necrons

Postat: 02 jan 2012, 14:06
av Ancalagon
kombat skrev:Tror faktiskt man sänker alla sidorna och inte bara en, men jag har inte boken frömför mig och kan inte svära på det.
Helt rätt, de sänker alla sidor, inte bara rear.

Re: Nya Necrons

Postat: 02 jan 2012, 15:09
av Johannesson
Till och med en liten enhet på 5 scarabs bör sänka alla icke-Land Raiders på en runda, så snart fordonet inte kör cruising speed. Med lite tur tar de ner en Land Raider också. Kör ett icke-Land Raider fordon med rear AV 10 cruising lär de fortfarande förstöra det...
Minimum enheten på 3 scarabs sänker lätt stillastående icke-Land Raider fordon.

Då de är beasts rör de sig ju upp till 18"+d6" vid optimal terräng och lär få chargen. Lite jobbigt att alltid behöva köra snabbt eller dö, och trots att man kör snabbt troligen dö ändå...

Visst, de gillar inte flamers, men inte så kul att åka fram och offra något för att ta bort 75p småkryp... dessutom lär inte alla dö och sen fixar storspindlarna ut några nya och så är vi tillbaka på ruta ett...

Re: Nya Necrons

Postat: 02 jan 2012, 17:35
av Snot
3st får 2 glance och 2 pen mot en stillastående landraider...

Re: Nya Necrons

Postat: 02 jan 2012, 17:37
av Mutt
Snot skrev:3st får 2 glance och 2 pen mot en stillastående landraider...
Vad spelar det för roll? Man vill ju bara träffa bilen och sänka armourn.

Re: Nya Necrons

Postat: 02 jan 2012, 17:50
av Halvar
va? varför inte både sänka armourn och ha en chans att förstöra den helt? låter verkligen bakvänt.

Re: Nya Necrons

Postat: 02 jan 2012, 17:52
av Mutt
Halvar skrev:va? varför inte både sänka armourn och ha en chans att förstöra den helt? låter verkligen bakvänt.
Sorry, jag som missuppfattade. Klart det är bonus att man förutom sänkningen kan ha sönder bilen.

Fast jag förstår inte hur de kan bli så bra? Har de mer än rending och av sänkning?

Re: Nya Necrons

Postat: 02 jan 2012, 18:04
av Halvar
att de är beasts är en klar fördel i deras fall, de kommer ifatt i sort sett alla fordon. många attacker är en annan. med spyders blir de mycket mycket bättre, speciellt om man har en immotehk också, first turn charge på fordon som inte kunnat röra sig innan (om de inte har scout)

Re: Nya Necrons

Postat: 02 jan 2012, 18:46
av egge
Med tanke på hur overpowered alla fordon är och hur lite de egentligen kompas tycker jag scaraberna är rätt balanserade. Jag tycker mig läsa mycket här som är extremt teori. Ja, i dem fallen när motståndaren är så puckad att han tänker:

Aha! Min land raider med termosar kommer bli chargad och dödad nästa runda och alla mina termosar som är inom räckhåll för att charga scaraberna kommer troligen dö när han omringar fordonet. Jag tror jag inte rör på mig och hoppas att min heavy bolter dödar alla.

Egentligen är det så att scaraberna kommer åt en land raider efter att man troligen lastat ut något som necrons inte vill ha i närheten. Att scaraberna dödar en land raider efter att den har gjort det man betalat poängen för betyder att scaraberna skall ge pluskomp.

Scenario två är att man är så puckad att man aldrig hoppar ut i tid och låter dem charga fordonet. 10 chargande scaraber gör ca 3 eller fyra döda marines. antaget att motståndaren låter dem bli chargade i det öppna. Eller så får de charga sönder en rhino och sedan hoppar folket i ut och dödar dem. 150 poäng för att sänka en rhinos armour med två är lite sisådär.

Jag håller med om att scaraberna är väldigt bra om motståndaren inte är beredd att offra ett 35-65 poängs fordon för att stoppa de 150 poängen dem är, eller är smart nog att ha 10 infanteri framför sitt extremt heliga fordon eller bestämmer sig för att en land raider med hårda närstridssaker skall stå långt borta och skjuta lasrar istället för att rusa framåt och döda saker. Spelar man BA kommer scaraberna njuta utav att vara så bra i närstrid mot dreads att talons dreadden bara vinner med 13 eller så i poäng och sedan fastnar dem i närstriden och dreadden blir troligen fri nästa runda.

Tau lyser upp dem och fire knifear antagligen ned dem rätt lätt. Dark eldar har det jobbigt men deras venom spam kan gott ha det. Att minska ned deras fordons rustning är dock meningslöst. Alla modeller i GK armén dödar dem direkt i närstrid. Tyranids har faktiskt chans mot denna armé, alla space wolf spelare har ett standard som gör att endast 2 modeller dör när 10 baser swarms chargar och det är då antaget att de inte lyckas döda någon scarab swarm med sina 3+ för att träffa, wounda, fist och +1 attack. BA får troligen chargen mot dem.

Med detta vill jag säga att scaraberna är rätt bra. Men inte 10 i en enhet. De måste komma upp i flera enheter och helst vara boostade med spawnande nötter för att vara riktigt bra. Det finns så mycket som är bättre på att ta ut scaraberna än scaraberna dem och att offra något 35 pts fordon är inte så farligt för att döda 150 pts. Ge dem -1 per två modeller i första enheten och sedan mer minus om det finns spawnare i närheten så är de balanserade om man tar dem i en eller två enheter. Ge extra minus för tredje enhet.

Jag tror att scaraberna är en helt perfekt spelbalanserande enhet då det kommer något som faktiskt är nästan lika bra mot fordon som vad fordon är mot allt annat. Kanske, bara kanske kommer folk kanske fundera ifall det ibland kanske är bra och ta någon fotenhet för att skydda sina fordon. I min värld känns det absolut inte fel att fordon måste skyddas med infanteri för att fungera som bäst.

Re: Nya Necrons

Postat: 02 jan 2012, 19:32
av Magnus
Bra sagt! +1

:)