Nya Necrons

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Nya Necrons

Inlägg av DHettNeck »

Malleus skrev:Jag håller med egge, om du låter dina fordon bli ätna av scarabs gör du något fel...
Om du inte äter några fordon med scarabs gör du fel.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Jony
Inlägg: 432
Blev medlem: 15 mar 2009, 23:11
Ort: Eskilstuna

Re: Nya Necrons

Inlägg av Jony »

Tesla destructorn har endast 24" räckvid samt bargen är inte fast så det skapar lite problem på det sättet, samt att den är AP- gör att den wreckar näst intill aldrig fordon och dödar 1-2 marines i rundan med sina 5-6 skott som den träffar i rundan. men kan hålla med om att det är bästa valet i heavy tills doom scythen kommer ut, så mellan -5 till -6 är hyffsat lagom ändå.

Eller är det något jag har missat under mina näst intill 2 dussin matcher samt DefCon?

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Nya Necrons

Inlägg av Halvar »

hur kommer det sig att necron overlord kompar snällare än tyranid prime? alphan har bättre ws men väldigt mycket sämre vapen. jag skulle vilja påstå att everliving/ReProt är bättre än shadow in the warp också, och närstridsförsvaret som overlorden ger är viktigare för necrons än för nids. känns lite väl space marine snällt.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Nya Necrons

Inlägg av Zurken »

Necron Overlords kan inte joina otroligt viktiga skytte enheter för att sprida ut wounds eller äta upp S8+ skytte från squads som är väldigt känsliga för det?

Primes ger mer för en nid lista än vad en Overlord ger till en Necron lista helt enkelt.
Alexander Merinen

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Nya Necrons

Inlägg av Halvar »

fair enough, då får jag fortsätta kommentaren i tyranidtråden då, och hänvisa lite till ditt svar här.
Ja' än't bittä'!

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: Nya Necrons

Inlägg av Johannesson »

Eftersom många jag pratade med på Warpstorm sa att Magnus Wraiths var väldigt bra (och han själv skrev det vid sin lista) funderade jag på om jag missat något när jag skummade codexet...

Kom då på att de minsann är exakt lika stryktåliga mot knatter (S<7, AP 3+) som Terminators och dessutom är dubbelt så stryktåliga mot S<7, AP 1-2 eller powerweapons som Storm Shield Terminators (!), och lika mot lascannons eller fistar som Storm Shield Terminators. Dessutom är de ju jump infantry, så de har ju bra möjligheter att själva välja sina strider. Trots att de så klart inte är lika farliga offensivt som Terminators har de i gengärd tillgång till viss wound allokering samt en "Always Strike First" upgrade. S6 rending är inte heller fel.

-1 per modell känns inte alls för mycket. Och samma extra minus för piskan som nu.

Dessutom eventuellt ett kombo minus om det finns en Destroyer Lord i listan, för den kan suga upp ett och annat instant kill skott och får dessutom i sin tur en vettig enhet att åka med.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Henke
Inlägg: 601
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:41
Ort: Malmö

Re: Nya Necrons

Inlägg av Henke »

Johannesson skrev:Eftersom många jag pratade med på Warpstorm sa att Magnus Wraiths var väldigt bra (och han själv skrev det vid sin lista) funderade jag på om jag missat något när jag skummade codexet...

Kom då på att de minsann är exakt lika stryktåliga mot knatter (S<7, AP 3+) som Terminators och dessutom är dubbelt så stryktåliga mot S<7, AP 1-2 eller powerweapons som Storm Shield Terminators (!), och lika mot lascannons eller fistar som Storm Shield Terminators. Dessutom är de ju jump infantry, så de har ju bra möjligheter att själva välja sina strider. Trots att de så klart inte är lika farliga offensivt som Terminators har de i gengärd tillgång till viss wound allokering samt en "Always Strike First" upgrade. S6 rending är inte heller fel.

-1 per modell känns inte alls för mycket. Och samma extra minus för piskan som nu.

Dessutom eventuellt ett kombo minus om det finns en Destroyer Lord i listan, för den kan suga upp ett och annat instant kill skott och får dessutom i sin tur en vettig enhet att åka med.
Låter bra. kanske oxå -1 för andra enheten och -2 för tredje?

Skriv svar