Förslag på kompmall

Moderator: Kompmallsansvariga

kmzz0r
Inlägg: 439
Blev medlem: 04 maj 2010, 07:56

Re: Förslag på kompmall

Inlägg av kmzz0r »

Nej det jag menar är ju att jag tycker det är fel med att man kan spamma enheter för att få massor +komp.
Jag tycker det iaf.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Förslag på kompmall

Inlägg av Zurken »

Är det riktigt dåliga enheter är det inga problem
Alexander Merinen

kmzz0r
Inlägg: 439
Blev medlem: 04 maj 2010, 07:56

Re: Förslag på kompmall

Inlägg av kmzz0r »

Ah ni kanske har rätt, jag är nooobig :)

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Förslag på kompmall

Inlägg av Asplund »

För att få mer känsla över mallgruppens arbete hade jag gärna sett en tråd där de listar förändringar de:

1) Troligen kommer genomföra till nästa mall.
2) Ämnar att ta upp för diskussion inom gruppen.
3) Kanske även lista saker som INTE kommer tas upp. Men det känns lite överkurs och tidslösande.

Detta följt av att någon i gruppen meddelar, i aktuell tråd, att diskussionen lyfts till Mallgruppen. Vilket redan sker i viss mån idag.

Detta tror jag skulle kunna lugna ned en del debatter. Men även ge en skön känsla av välbehag när något man funderat över tydligare tas i beaktning.
Nu är det kanske inte så ofta samma kompdiskussion återkommer, men om man funderar på om något glömts av så kan man snabbt kolla upp det.

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Förslag på kompmall

Inlägg av The Gretchin »

När kommer mallen med alla nya IA-saker att släppas (på ett ungefär). Dröjer det veckor, månader?
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Förslag på kompmall

Inlägg av Katarsis »

Räkna med ett par veckor efter det att de spikats i SVFAQn.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Förslag på kompmall

Inlägg av L3go »

Asplund skrev:1) Troligen kommer genomföra till nästa mall.
2) Ämnar att ta upp för diskussion inom gruppen.
3) Kanske även lista saker som INTE kommer tas upp.
så du vill ha en lista på allt?
Asplund skrev:Detta tror jag skulle kunna lugna ned en del debatter.
tror snarare att mallgruppen bara skulle få mer frågor i stil med "varför tar ni inte upp detta som jag whinat om hur länge som helst?" (inte riktat mot någon specifik person alls. om någon råkar ta åt sig får det stå för den personen)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Förslag på kompmall

Inlägg av egge »

Angående snabba karaktärer som inte längre är snabba.

jag vill hävda att kompen är satt efter hur folk har spelat generellt då det är spelarna som kommit med feedback. Kompen på samtliga karaktärer som på något sätt kan få skydd utav slöare enheter och enheter som får skydd utav en slöare karaktär måste ändras.

I mitt fall är det tyranid shrikes som är så dåiga att endast jag är den enda som egentligen använder som går från att vara nästa ok kompade till helt katastrofalt fel. Jag ser samma problem med mer eller mindre samtliga icke-namngivna karaktärer med jump pack/bike samt karaktärer som alltid diffar. Samtliga dessa enheter måste får en boost i sin komp och bör ses över.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Förslag på kompmall

Inlägg av Gonka Koff »

Egge, finns det turneringar som använder kompmallen som spelar på det där viset?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Förslag på kompmall

Inlägg av egge »

Tydligen lincon Varberg bsk för att nämna några.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar