Förslag på kompmall

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Förslag på kompmall

Inlägg av theWatchman »

egge skrev:Tydligen lincon Varberg bsk för att nämna några.
Om du tänker på Lincon så lovar jag att vi inte har tagit hänsyn till dina långsamma karaktärer och långsamma enheter... vi har bara tagit hänsyn till pure cheese i LBK-mallen.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Förslag på kompmall

Inlägg av egge »

Tydligen har det spelats med snabba karaktärer på Defcon också. Och det körs så på LinCon de senaste åren. Jag vet inte exakt vilka turneringar som har använt mallen...gör det någon skillnad? :?:
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Förslag på kompmall

Inlägg av Gonka Koff »

Jag tror att regeltolkningen i fråga är ovanlig. Även om turneringsarrangörer haft en viss åsikt i frågan tror jag inte att det spelats på det sättet ändå, -för vem skulle ifrågasätta om Shrike hoppar iväg 12" från den terminatorenhet han var joinad med? "Alla" anser ju att det är så man ska spela. Jag har aldrig stött på det förut, och tycker mig ha rätt bra turneringserfarenhet.
Man kan ju inte göra om mallen så att den blir mer rätt för 1/10 av spelarna och mer fel för 9/10.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Förslag på kompmall

Inlägg av Katarsis »

Med RT-kompmallen är såklart tänkt att den skall efterspegla spelet så som det spelas just nu. Dock är det ju lite problematiskt om det spelas olika på olika håll i Sverige. Så tills SVFAQn har sagt sitt så kommer vi nog inte att göra någon förändring. Men om SVFAQn fastställer att det är "långsamma karaktärer" som gäller så skall vi nog se över en del enheter, tanken är ju såklart att allt skall ha en rättvis komp utifrån hur pass effektiva de är på spelplanen.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar