Witch Hunters

Moderator: Kompmallsansvariga

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Witch Hunters

Inlägg av Mortarion »

Leidermark skrev:> Tycker inte att vanliga syster squads är lika hårda som en tactical, varav -2 känns orimligt.
Systrar är betydligt hårdare än tacticals, tack vare Acts of Faith. Och väldigt mycket mer prisvärda. -2 är bra.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Witch Hunters

Inlägg av Katarsis »

Leidermark skrev:@Bjorn: Necron Warriors ger dock inget minus, vilket jag har svårt att se då de är fruktansvärt bra. Varför har dom inget minus, men systrar o marines (och grots) har -2. Det tycker jag är värt en bra förklaring.
Det var väll ett jäkla tjat om Necron Warriors, vilka enligt mig är en utav de sämsta Troop-choisen i spelet, er verkligen inte varför de skulle vara 'fruktansvärt bra', men vi lägger i ett litet minus på dem och IG-Veterans för att få slut på tjaftet.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Witch Hunters

Inlägg av Max »

Mortarion skrev:
Leidermark skrev:> Tycker inte att vanliga syster squads är lika hårda som en tactical, varav -2 känns orimligt.
Systrar är betydligt hårdare än tacticals, tack vare Acts of Faith. Och väldigt mycket mer prisvärda. -2 är bra.
Jag klagar inte på -2, men jag skulle inte säga att systrar är betydligt hårdare än tacticals. Dom skjuter hårdare kanske en gång per match, om inte någon spränger deras rhino, har inget som skjuter över 24", har T, I och S 3.... Direkt när systerspelaren tvingas använda sina faith kommer enheten bli väldigt mycket svagare. tacticals fortsätter vara bra matchen ut, tål generelt sett mer och har möjlighet att skjuta tanks på längre avstånd än 6".

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Witch Hunters

Inlägg av Serpent »

Varför får man mer minus för en "vanlig" Canoness än St Celestine?

Canoness (Jump Pack, Cloak & Eviscerator) = -11
Celestine (ett extra faith, alltid invo, sjukt irriterande i allmänhet) = -10

Bara en undran. :)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Witch Hunters

Inlägg av egge »

@Bjorn: Necron Warriors ger dock inget minus, vilket jag har svårt att se då de är fruktansvärt bra. Varför har dom inget minus, men systrar o marines (och grots) har -2. Det tycker jag är värt en bra förklaring.
Därför resten av armén ger tillräckligt minus för att ge armén rätt komp. En armé bestående av bara necron warriors skall ha maxkomp. Om man ser till hela arméers komp så tycker jag att förklaringar blir onödiga. Ger vi warriors minus måste annat ge mindre minus för att armén skall få rätt komp.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Leidermark
Inlägg: 366
Blev medlem: 13 jul 2009, 10:01

Re: Witch Hunters

Inlägg av Leidermark »

Mortarion skrev:
Leidermark skrev:> Tycker inte att vanliga syster squads är lika hårda som en tactical, varav -2 känns orimligt.
Systrar är betydligt hårdare än tacticals, tack vare Acts of Faith. Och väldigt mycket mer prisvärda. -2 är bra.

Och än en gång så måste man ha en Superior i squaden för att man ska kunna använda Faith points och om man har det så får man ytterligare -1 i komp = -3 och det är inte samma som för en tactical.

Sen måste man räkna med att tactical har combat squad, combat tactics och "And they shall know no fear", vilket gör dem riktigt vassa och mycket mångsidiga. Vad jag vet så har inte systrarna nåt sånt?
Senast redigerad av 1 Leidermark, redigerad totalt 14 gånger.

Leidermark
Inlägg: 366
Blev medlem: 13 jul 2009, 10:01

Re: Witch Hunters

Inlägg av Leidermark »

egge skrev:
@Bjorn: Necron Warriors ger dock inget minus, vilket jag har svårt att se då de är fruktansvärt bra. Varför har dom inget minus, men systrar o marines (och grots) har -2. Det tycker jag är värt en bra förklaring.
Därför resten av armén ger tillräckligt minus för att ge armén rätt komp. En armé bestående av bara necron warriors skall ha maxkomp. Om man ser till hela arméers komp så tycker jag att förklaringar blir onödiga. Ger vi warriors minus måste annat ge mindre minus för att armén skall få rätt komp.

En komp 70 necron lista är väl inte så dåligt tycker jag iaf ;)
Eller komp 91 gående köttmur necron lista.
Vad jag menar är att man inte behöver 20 destroyers för att spela necrons, eller ens monolithen (fast den är nog för bra att lämna ute).

(Nästan) Allt annat scoring ger ju minus.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Witch Hunters

Inlägg av speedfreek »

Combat Servitor borde verkligen inte ge något minus alls...
Det är en IG-veteran med fist för 25p.
Däremot kan Crusadern få det minuset istället.
Det är en IG-veteran med PW och WS4 för 20p.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Witch Hunters

Inlägg av speedfreek »

Anser fortfarande att Callidus är ett par steg hårdare än Eversor.
-10 och -8 kanske?

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Witch Hunters

Inlägg av speedfreek »

Är Zealots bortglömda eller har de slutat existera?
Om de finns borde de ge - för såg och eventuellt ett grundminus.

Låst