Dark Angels
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Dark Angels
Dark Angels
A Dark Angels army starts at 109 KP.
HQ
Company Master
-1 Pair of Lightning Claws
-2 Power Fist / Thunder Hammer
-3 Jump pack
-1 at least one Land Raider Crusader in the army*
Command Squad
+2 each Command Squad
-2 Apothecary
-1 each Power Weapon
-3 each Power Fist
-0,5 each Plasmagun / Flamer
-1 each Meltagun
-2 Dark Angels Chapter Banner
-3 Drop Pod (-0,5 extra for each Meltagun in the squad)
Interrogator-Chaplain
-1 each Interrogator-Chaplain
-2 Jump pack
-3 Bike / at least one Land Raider Crusader in the army*
-2 Power Fist
Chaplain
-2 Jump pack
-3 Bike / at least one Land Raider Crusader in the army*
-5 Azrael
-5 at least one Land Raider Crusader in the army*
-3 Ezekiel
Librarian
-1 each Librarian
-2 Jump pack
-3 Bike
Belial
-1 Belial
-2 at least one Land Raider Crusader in the army*
-2 Pair of Lightning Claws
-4 Thunder Hammer & Storm Shield
Sammael
-3 on Jetbike
-9 on Land Speeder
Damocles Command Rhino
-1 Damocles Command Rhino
-0,5 each unit able to outflank in the army
-0,5 for every two drop pods in the army
Elite
Deathwing Terminators (Elites or Troops)
-5 each unit of Terminators (-3 each unit after the third)
-2 first unit taken as Troops
-1 each Storm Shield (-2 for the first Storm Shield in each unit)
-2 Cyclone Missile Launcher
-2 Deathwing Company Standard
-4 Apothecary
+3 each unit without any ranged weapons if there are no land raiders in the army*
Dreadnoughts
-2 per Dreadnought
-1 first Dreadnought Close Combat Weapon (-3 if mounted in a Drop Pod)
-1 Drop Pod (-2 if Dreadnought has Multi-melta)
Company Veteran Squad
-2 each Lascannon
-1 each of all other heavy weapons
-0,5 each Plasma gun / Combi-plasma / Flamer / Combi-flamer
-1 each Meltagun / Combi-melta
-1 each Storm Shield
-1 each pair of Lightning Claws
-2 each Power Fist / Thunder Hammer
-3 Drop Pod (-0,5 extra for each Meltagun or Combi-Melta in the squad)
Scout Squad
+1 each unit
+0,5 every two sniper rifles
-2 Power Fist
-1 Power Weapon
Troops
Tactical Squad
-1 each Tactical Squad (only if the unit has a dedicated transport)
-1 if numbering 10 models
-2 Power Fist
-1 Lascannon
-0,5 each Missile launcher / Plasma cannon / Multi-Melta / Meltagun / Power weapon
-3 Drop Pod (-0,5 extra for each Meltagun in the squad)
Fast Attack
Ravenwing Attack Squadron
+1 each unit
-3 each unit taken as Troops
-2 first unit if the army contains Terminators
-1 Multi-melta / Meltagun
-0,5 each Plasma gun / Flamer
-1 Attack Bike
-1 Power Weapon
-3 Power Fist
-2 Ravenwing Company Standard
-1 Land Speeder
-3 Apothecary (-4 if an IC on bike is present in the army)
Ravenwing Support Squadron
+1 each squadron containing more than one speeder.
-1 second squadron
-2 third squadron
-1 each Assault cannon
-2 each Multi-Melta
-4 each Typhoon Missile Launcher
Assault Marines
+1 each unit (+2 if the unit numbers 10 models)
-1 Power Weapon / Lightning Claw / pair of Lightning Claws
-3 Power Fist (-2 if unit is without jump packs)
Heavy Support
Devastator squad
-1 each heavy weapon
-2 Power Fist
-1 Drop Pod
Whirlwind
-4 first Whirlwind
-6 each Whirlwind after the first
Predator
-4 each Predator
-1 Sponsons
-1 Lascannon turret
Vindicator
-5 first Vindicator
-8 each Vindicator after the first
Land Raiders (all types and regardless of being a dedicated transport or not)
-16 first Land Raider
-23 each additional Land Raider
+1 each Crusader
-2 each Multi-Melta
Vehicles
Rhino / Razorback
-3 each Rhino
-2 each Razorback
-3 each Twin-linked Multi-Melta
-1 each Twin-linked Heavy Bolter
Vehicles (each unit of vehicles counts as one vehicle, Land Raiders count as two, Drop Pods does not count)
-1 each of vehicle 2-3
-2 each of vehicle 4-5
-3 each of vehicle 6-8
-4 each additional vehicle
///////////////////////////////////////////////////////////
motiveringar:
Dark Angels kan aldrig opta in en karaktär i en vanlig LasRaider, eftersom squadsen alltid är 5 eller 10. (av dom som spelas) Det passar därför mer att bara ge minuset för crusadern.
Azrael, Ezekiel och Sammael behövde radikalt sänkas i komp när man började jämföra vad dom kompade likvärdigt som.
Övriga arméer får rabatt på terminators som bara slåss i närstrid, så ett liknande + infördes här.
Både scouts och Assaultmarines kostar otroligt mycket mer än SM counterpart, tillägg att scouts är elite här och inte troops, dessa ökade därför i komp.
Ravenwingspeeders är generellt dyrare än SM, därav ökning.
Ravenwing bikes är VÄLDIGT dyra, så dom ökade lite i komp.
Sen föreslås en ökning av grundkompen från 109 till 111.
Sist är att en Ravenwing attacksquadron ökar rätt bra med Ic+FNP, så det lades till ett ökat minus.
A Dark Angels army starts at 109 KP.
HQ
Company Master
-1 Pair of Lightning Claws
-2 Power Fist / Thunder Hammer
-3 Jump pack
-1 at least one Land Raider Crusader in the army*
Command Squad
+2 each Command Squad
-2 Apothecary
-1 each Power Weapon
-3 each Power Fist
-0,5 each Plasmagun / Flamer
-1 each Meltagun
-2 Dark Angels Chapter Banner
-3 Drop Pod (-0,5 extra for each Meltagun in the squad)
Interrogator-Chaplain
-1 each Interrogator-Chaplain
-2 Jump pack
-3 Bike / at least one Land Raider Crusader in the army*
-2 Power Fist
Chaplain
-2 Jump pack
-3 Bike / at least one Land Raider Crusader in the army*
-5 Azrael
-5 at least one Land Raider Crusader in the army*
-3 Ezekiel
Librarian
-1 each Librarian
-2 Jump pack
-3 Bike
Belial
-1 Belial
-2 at least one Land Raider Crusader in the army*
-2 Pair of Lightning Claws
-4 Thunder Hammer & Storm Shield
Sammael
-3 on Jetbike
-9 on Land Speeder
Damocles Command Rhino
-1 Damocles Command Rhino
-0,5 each unit able to outflank in the army
-0,5 for every two drop pods in the army
Elite
Deathwing Terminators (Elites or Troops)
-5 each unit of Terminators (-3 each unit after the third)
-2 first unit taken as Troops
-1 each Storm Shield (-2 for the first Storm Shield in each unit)
-2 Cyclone Missile Launcher
-2 Deathwing Company Standard
-4 Apothecary
+3 each unit without any ranged weapons if there are no land raiders in the army*
Dreadnoughts
-2 per Dreadnought
-1 first Dreadnought Close Combat Weapon (-3 if mounted in a Drop Pod)
-1 Drop Pod (-2 if Dreadnought has Multi-melta)
Company Veteran Squad
-2 each Lascannon
-1 each of all other heavy weapons
-0,5 each Plasma gun / Combi-plasma / Flamer / Combi-flamer
-1 each Meltagun / Combi-melta
-1 each Storm Shield
-1 each pair of Lightning Claws
-2 each Power Fist / Thunder Hammer
-3 Drop Pod (-0,5 extra for each Meltagun or Combi-Melta in the squad)
Scout Squad
+1 each unit
+0,5 every two sniper rifles
-2 Power Fist
-1 Power Weapon
Troops
Tactical Squad
-1 each Tactical Squad (only if the unit has a dedicated transport)
-1 if numbering 10 models
-2 Power Fist
-1 Lascannon
-0,5 each Missile launcher / Plasma cannon / Multi-Melta / Meltagun / Power weapon
-3 Drop Pod (-0,5 extra for each Meltagun in the squad)
Fast Attack
Ravenwing Attack Squadron
+1 each unit
-3 each unit taken as Troops
-2 first unit if the army contains Terminators
-1 Multi-melta / Meltagun
-0,5 each Plasma gun / Flamer
-1 Attack Bike
-1 Power Weapon
-3 Power Fist
-2 Ravenwing Company Standard
-1 Land Speeder
-3 Apothecary (-4 if an IC on bike is present in the army)
Ravenwing Support Squadron
+1 each squadron containing more than one speeder.
-1 second squadron
-2 third squadron
-1 each Assault cannon
-2 each Multi-Melta
-4 each Typhoon Missile Launcher
Assault Marines
+1 each unit (+2 if the unit numbers 10 models)
-1 Power Weapon / Lightning Claw / pair of Lightning Claws
-3 Power Fist (-2 if unit is without jump packs)
Heavy Support
Devastator squad
-1 each heavy weapon
-2 Power Fist
-1 Drop Pod
Whirlwind
-4 first Whirlwind
-6 each Whirlwind after the first
Predator
-4 each Predator
-1 Sponsons
-1 Lascannon turret
Vindicator
-5 first Vindicator
-8 each Vindicator after the first
Land Raiders (all types and regardless of being a dedicated transport or not)
-16 first Land Raider
-23 each additional Land Raider
+1 each Crusader
-2 each Multi-Melta
Vehicles
Rhino / Razorback
-3 each Rhino
-2 each Razorback
-3 each Twin-linked Multi-Melta
-1 each Twin-linked Heavy Bolter
Vehicles (each unit of vehicles counts as one vehicle, Land Raiders count as two, Drop Pods does not count)
-1 each of vehicle 2-3
-2 each of vehicle 4-5
-3 each of vehicle 6-8
-4 each additional vehicle
///////////////////////////////////////////////////////////
motiveringar:
Dark Angels kan aldrig opta in en karaktär i en vanlig LasRaider, eftersom squadsen alltid är 5 eller 10. (av dom som spelas) Det passar därför mer att bara ge minuset för crusadern.
Azrael, Ezekiel och Sammael behövde radikalt sänkas i komp när man började jämföra vad dom kompade likvärdigt som.
Övriga arméer får rabatt på terminators som bara slåss i närstrid, så ett liknande + infördes här.
Både scouts och Assaultmarines kostar otroligt mycket mer än SM counterpart, tillägg att scouts är elite här och inte troops, dessa ökade därför i komp.
Ravenwingspeeders är generellt dyrare än SM, därav ökning.
Ravenwing bikes är VÄLDIGT dyra, så dom ökade lite i komp.
Sen föreslås en ökning av grundkompen från 109 till 111.
Sist är att en Ravenwing attacksquadron ökar rätt bra med Ic+FNP, så det lades till ett ökat minus.
Senast redigerad av 1 Snot, redigerad totalt 15 gånger.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Re: Dark Angels
Tactical Squad
-1 each Tactical Squad (only if the unit has a dedicated transport)
-1 if numbering 10 models
-2 Power Fist
-1,5 Lascannon
-1 each Missile launcher / Plasma cannon / Multi-Melta / Meltagun / Power weapon
-0,5 each Heavy bolter / Plasma gun / Flamer
-3 Drop Pod (-0,5 extra for each Meltagun in the squad)
mindre minus här
då de betalar massa poäng för allt som vanliga tacticals får gratis
-1 each Tactical Squad (only if the unit has a dedicated transport)
-1 if numbering 10 models
-2 Power Fist
-1,5 Lascannon
-1 each Missile launcher / Plasma cannon / Multi-Melta / Meltagun / Power weapon
-0,5 each Heavy bolter / Plasma gun / Flamer
-3 Drop Pod (-0,5 extra for each Meltagun in the squad)
mindre minus här
då de betalar massa poäng för allt som vanliga tacticals får gratis
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
Re: Dark Angels
Sant, borde rycka 0,5 komp från alla specialvapen/heavy weapons., uppdaterar min post
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Re: Dark Angels
"Massa poäng" är väl lite att ta i? Om de är tio och tar både special och heavy weapon så är det tio poäng mer.cadelin skrev:mindre minus här
då de betalar massa poäng för allt som vanliga tacticals får gratis
Re: Dark Angels
Dom betalar mer poäng för färre options dock.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Re: Dark Angels
Jag håller med om alla Snots förslag! Tycker att Sammael är på tok för hårt kompad. MEnar snot att det är -3 på jetbike och -12 på speeder? Tycker -10 räcker på speedern.
Även en terminator command squad springer iväg väldigt med -4 på apotekare och -2 på flagga. Mindre minus på bikers är bra också.
Även en terminator command squad springer iväg väldigt med -4 på apotekare och -2 på flagga. Mindre minus på bikers är bra också.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
Re: Dark Angels
Jag menar -9 totalt med speeder.Olof skrev:Jag håller med om alla Snots förslag! Tycker att Sammael är på tok för hårt kompad. MEnar snot att det är -3 på jetbike och -12 på speeder? Tycker -10 räcker på speedern.
Även en terminator command squad springer iväg väldigt med -4 på apotekare och -2 på flagga. Mindre minus på bikers är bra också.
Jag vill nästan yrka på att ta bort Belials grundminus med.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Re: Dark Angels
-2 för apotekare räcker gott
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
Re: Dark Angels
Det känns ju tryggt att man spelar den armé som 40K-Galaxen hade skickat till The Intergalactic Special Olympics...
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
Re: Dark Angels
Efter senaste två turneringarnas diskussioner, lite edits.
Dark Angels
A Dark Angels army starts at 109 KP.
HQ
Company Master
-1 Pair of Lightning Claws
-2 Power Fist / Thunder Hammer
-3 Jump pack
-1 at least one Land Raider Crusader in the army*
Command Squad
+2 each Command Squad
-2 Apothecary
-1 each Power Weapon
-3 each Power Fist
-0,5 each Plasmagun / Flamer
-1 each Meltagun
-2 Dark Angels Chapter Banner
-3 Drop Pod (-0,5 extra for each Meltagun in the squad)
Interrogator-Chaplain
-1 each Interrogator-Chaplain
-2 Jump pack
-3 Bike / at least one Land Raider Crusader in the army*
-2 Power Fist
Chaplain
-2 Jump pack
-3 Bike / at least one Land Raider Crusader in the army*
-5 Azrael
-5 at least one Land Raider Crusader in the army*
-3 Ezekiel
Librarian
-1 each Librarian
-2 Jump pack
-2 Bike
Belial
-2 at least one Land Raider Crusader in the army*
-2 Pair of Lightning Claws
-4 Thunder Hammer & Storm Shield
Sammael
-2 on Jetbike
-7 on Land Speeder
Damocles Command Rhino
-1 Damocles Command Rhino
-0,5 each unit able to outflank in the army
-0,5 for every two drop pods in the army
Elite
Deathwing Terminators (Elites or Troops)
-5 each unit of Terminators (-3 each unit after the second)
-1 first unit taken as Troops
-1 each Storm Shield (-2 for the first Storm Shield in each unit)
-2 Cyclone Missile Launcher
-1 Deathwing Company Standard
-2 Apothecary
+3 each unit without any ranged weapons if there are no land raiders in the army*
Dreadnoughts
-2 per Dreadnought
-1 first Dreadnought Close Combat Weapon (-3 if mounted in a Drop Pod)
-1 Drop Pod (-2 if Dreadnought has Multi-melta)
Company Veteran Squad
-2 each Lascannon
-1 each of all other heavy weapons
-0,5 each Plasma gun / Combi-plasma / Flamer / Combi-flamer
-1 each Meltagun / Combi-melta
-1 each Storm Shield
-1 each pair of Lightning Claws
-2 each Power Fist / Thunder Hammer
-3 Drop Pod (-0,5 extra for each Meltagun or Combi-Melta in the squad)
Scout Squad
+1 each unit
+0,5 each sniper rifle
-2 Power Fist
-1 Power Weapon
Troops
Tactical Squad
-1 each Tactical Squad (only if the unit has a dedicated transport)
-1 if numbering 10 models
-2 Power Fist
-1 Lascannon
-0,5 each Missile launcher / Plasma cannon / Multi-Melta / Meltagun / Power weapon
-3 Drop Pod (-0,5 extra for each Meltagun in the squad)
Fast Attack
Ravenwing Attack Squadron
+1 each unit
-3 each unit taken as Troops
-2 first unit if the army contains Terminators
-1 Multi-melta / Meltagun
-0,5 each Plasma gun / Flamer
-1 Attack Bike
-1 Power Weapon
-3 Power Fist
-2 Ravenwing Company Standard
-1 Land Speeder
-2 Apothecary (-3 if an IC on bike is present in the army)
Ravenwing Support Squadron
+1 each squadron containing more than one speeder.
-1 second squadron
-2 third squadron
-1 each Assault cannon
-2 each Multi-Melta
-4 each Typhoon Missile Launcher
Assault Marines
+1 each unit (+2 if the unit numbers 10 models)
-1 Power Weapon / Lightning Claw / pair of Lightning Claws
-3 Power Fist (-2 if unit is without jump packs)
Heavy Support
Devastator squad
-1 each heavy weapon
-2 Power Fist
-1 Drop Pod
Whirlwind
-4 first Whirlwind
-6 each Whirlwind after the first
Predator
-4 each Predator
-1 Sponsons
-1 Lascannon turret
Vindicator
-5 first Vindicator
-8 each Vindicator after the first
Land Raiders (all types and regardless of being a dedicated transport or not)
-16 first Land Raider
-23 each additional Land Raider
+1 each Crusader
-2 each Multi-Melta
Vehicles
Rhino / Razorback
-3 each Rhino
-2 each Razorback
-3 each Twin-linked Multi-Melta
-1 each Twin-linked Heavy Bolter
Vehicles (each unit of vehicles counts as one vehicle, Land Raiders count as two, Drop Pods does not count)
-1 each of vehicle 2-3
-2 each of vehicle 4-5
-3 each of vehicle 6-8
-4 each additional vehicle
///////////////////////////////////////////////////////////
motiveringar:
Dark Angels kan aldrig opta in en karaktär i en vanlig LasRaider, eftersom squadsen alltid är 5 eller 10. (av dom som spelas) Det passar därför mer att bara ge minuset för crusadern.
Azrael, Ezekiel och Sammael behövde radikalt sänkas i komp när man började jämföra vad dom kompade likvärdigt som.
Övriga arméer får rabatt på terminators som bara slåss i närstrid, så ett liknande + infördes här.
Både scouts och Assaultmarines kostar otroligt mycket mer än SM counterpart, tillägg att scouts är elite här och inte troops, dessa ökade därför i komp.
Ravenwingspeeders är generellt dyrare än SM, därav ökning.
Ravenwing bikes är VÄLDIGT dyra, så dom ökade lite i komp.
Sen föreslås en ökning av grundkompen från 109 till 113.
Sist är att en Ravenwing attacksquadron ökar rätt bra med Ic+FNP, så det lades till ett ökat minus.
Dark Angels
A Dark Angels army starts at 109 KP.
HQ
Company Master
-1 Pair of Lightning Claws
-2 Power Fist / Thunder Hammer
-3 Jump pack
-1 at least one Land Raider Crusader in the army*
Command Squad
+2 each Command Squad
-2 Apothecary
-1 each Power Weapon
-3 each Power Fist
-0,5 each Plasmagun / Flamer
-1 each Meltagun
-2 Dark Angels Chapter Banner
-3 Drop Pod (-0,5 extra for each Meltagun in the squad)
Interrogator-Chaplain
-1 each Interrogator-Chaplain
-2 Jump pack
-3 Bike / at least one Land Raider Crusader in the army*
-2 Power Fist
Chaplain
-2 Jump pack
-3 Bike / at least one Land Raider Crusader in the army*
-5 Azrael
-5 at least one Land Raider Crusader in the army*
-3 Ezekiel
Librarian
-1 each Librarian
-2 Jump pack
-2 Bike
Belial
-2 at least one Land Raider Crusader in the army*
-2 Pair of Lightning Claws
-4 Thunder Hammer & Storm Shield
Sammael
-2 on Jetbike
-7 on Land Speeder
Damocles Command Rhino
-1 Damocles Command Rhino
-0,5 each unit able to outflank in the army
-0,5 for every two drop pods in the army
Elite
Deathwing Terminators (Elites or Troops)
-5 each unit of Terminators (-3 each unit after the second)
-1 first unit taken as Troops
-1 each Storm Shield (-2 for the first Storm Shield in each unit)
-2 Cyclone Missile Launcher
-1 Deathwing Company Standard
-2 Apothecary
+3 each unit without any ranged weapons if there are no land raiders in the army*
Dreadnoughts
-2 per Dreadnought
-1 first Dreadnought Close Combat Weapon (-3 if mounted in a Drop Pod)
-1 Drop Pod (-2 if Dreadnought has Multi-melta)
Company Veteran Squad
-2 each Lascannon
-1 each of all other heavy weapons
-0,5 each Plasma gun / Combi-plasma / Flamer / Combi-flamer
-1 each Meltagun / Combi-melta
-1 each Storm Shield
-1 each pair of Lightning Claws
-2 each Power Fist / Thunder Hammer
-3 Drop Pod (-0,5 extra for each Meltagun or Combi-Melta in the squad)
Scout Squad
+1 each unit
+0,5 each sniper rifle
-2 Power Fist
-1 Power Weapon
Troops
Tactical Squad
-1 each Tactical Squad (only if the unit has a dedicated transport)
-1 if numbering 10 models
-2 Power Fist
-1 Lascannon
-0,5 each Missile launcher / Plasma cannon / Multi-Melta / Meltagun / Power weapon
-3 Drop Pod (-0,5 extra for each Meltagun in the squad)
Fast Attack
Ravenwing Attack Squadron
+1 each unit
-3 each unit taken as Troops
-2 first unit if the army contains Terminators
-1 Multi-melta / Meltagun
-0,5 each Plasma gun / Flamer
-1 Attack Bike
-1 Power Weapon
-3 Power Fist
-2 Ravenwing Company Standard
-1 Land Speeder
-2 Apothecary (-3 if an IC on bike is present in the army)
Ravenwing Support Squadron
+1 each squadron containing more than one speeder.
-1 second squadron
-2 third squadron
-1 each Assault cannon
-2 each Multi-Melta
-4 each Typhoon Missile Launcher
Assault Marines
+1 each unit (+2 if the unit numbers 10 models)
-1 Power Weapon / Lightning Claw / pair of Lightning Claws
-3 Power Fist (-2 if unit is without jump packs)
Heavy Support
Devastator squad
-1 each heavy weapon
-2 Power Fist
-1 Drop Pod
Whirlwind
-4 first Whirlwind
-6 each Whirlwind after the first
Predator
-4 each Predator
-1 Sponsons
-1 Lascannon turret
Vindicator
-5 first Vindicator
-8 each Vindicator after the first
Land Raiders (all types and regardless of being a dedicated transport or not)
-16 first Land Raider
-23 each additional Land Raider
+1 each Crusader
-2 each Multi-Melta
Vehicles
Rhino / Razorback
-3 each Rhino
-2 each Razorback
-3 each Twin-linked Multi-Melta
-1 each Twin-linked Heavy Bolter
Vehicles (each unit of vehicles counts as one vehicle, Land Raiders count as two, Drop Pods does not count)
-1 each of vehicle 2-3
-2 each of vehicle 4-5
-3 each of vehicle 6-8
-4 each additional vehicle
///////////////////////////////////////////////////////////
motiveringar:
Dark Angels kan aldrig opta in en karaktär i en vanlig LasRaider, eftersom squadsen alltid är 5 eller 10. (av dom som spelas) Det passar därför mer att bara ge minuset för crusadern.
Azrael, Ezekiel och Sammael behövde radikalt sänkas i komp när man började jämföra vad dom kompade likvärdigt som.
Övriga arméer får rabatt på terminators som bara slåss i närstrid, så ett liknande + infördes här.
Både scouts och Assaultmarines kostar otroligt mycket mer än SM counterpart, tillägg att scouts är elite här och inte troops, dessa ökade därför i komp.
Ravenwingspeeders är generellt dyrare än SM, därav ökning.
Ravenwing bikes är VÄLDIGT dyra, så dom ökade lite i komp.
Sen föreslås en ökning av grundkompen från 109 till 113.
Sist är att en Ravenwing attacksquadron ökar rätt bra med Ic+FNP, så det lades till ett ökat minus.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.