Du lär ha rätt eftersom jag inte har spelat med Lucius. Han har ju dock en del defensiva närstridsegenskaper och sen är han inte lika beroende av närstrid för att göra något till skillnad från khârn. Tanken slog mig att man kanske hade glömt honom så det var därför jag tog upp det.Jacke skrev:Om man skulle ge lucius minus skulle ingen annan än jag nånsin spela med honom(men vänta så är det ju redan). Tycker att han kan får ge +-0 det är en siren men en väldigt dyr siren som inte gör så mycker annat. Kharn och lucius kostar väl typ lika mycket och Kharn dödar på charge 4 marines? Lucius dödar 1,5. .
Jo så är det absolut. Men det är fortfarande en gående lord som är lite trixig att använda då han slår ihjäl sina egna i närstrid. Man kan inte skjuta iväg khârn själv då han är T4 Sv3+/5+. Han är ju i princip transportberoende (som lucius då) för att komma in i närstrid och med en rhino är kompen uppe i -10. Där ligger flygande demonprinsar med warptime och eternal warrior som i mitt tycke är snäppet vassare. Ett -5 på Khârn hade i mitt tycke känts mer rättvist. Jag håller på och konverterar upp en så det är därför jag tjatar så mycket .Jacke skrev: Kharn är i mitt tycke en bra HQ eftersom han förutom att vara bra på att döda marines är grym på att slå ned walkers. 5 I5 Träff på 2+ och 2d6 i armour pen attacker är grymt bra.