Chaos Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av n00bn »

Jacke skrev:Om man skulle ge lucius minus skulle ingen annan än jag nånsin spela med honom(men vänta så är det ju redan). Tycker att han kan får ge +-0 det är en siren men en väldigt dyr siren som inte gör så mycker annat. Kharn och lucius kostar väl typ lika mycket och Kharn dödar på charge 4 marines? Lucius dödar 1,5. .
Du lär ha rätt eftersom jag inte har spelat med Lucius. Han har ju dock en del defensiva närstridsegenskaper och sen är han inte lika beroende av närstrid för att göra något till skillnad från khârn. Tanken slog mig att man kanske hade glömt honom så det var därför jag tog upp det.
Jacke skrev: Kharn är i mitt tycke en bra HQ eftersom han förutom att vara bra på att döda marines är grym på att slå ned walkers. 5 I5 Träff på 2+ och 2d6 i armour pen attacker är grymt bra.
Jo så är det absolut. Men det är fortfarande en gående lord som är lite trixig att använda då han slår ihjäl sina egna i närstrid. Man kan inte skjuta iväg khârn själv då han är T4 Sv3+/5+. Han är ju i princip transportberoende (som lucius då) för att komma in i närstrid och med en rhino är kompen uppe i -10. Där ligger flygande demonprinsar med warptime och eternal warrior som i mitt tycke är snäppet vassare. Ett -5 på Khârn hade i mitt tycke känts mer rättvist. Jag håller på och konverterar upp en så det är därför jag tjatar så mycket :).
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av kelaino »

Har funderat lite på chaos terminators.

Varför får man minus för reaper? En TL autocannon med lite kortare range är helt OK, men inte för 25p.

Känner på mig att de flesta turnerningar inte lider av att chaosspelare spammar terminators. Minuset bör kanske sänkas till -2/-4 per enhet (-4 för många).
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Mortarion »

kelaino skrev:Varför får man minus för reaper? En TL autocannon med lite kortare range är helt OK, men inte för 25p.
På en Relentless-modell som kan deepa är det absolut helt OK. Och bör ge minus.

Låst