Kompmallen 6.7

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Kompmallen 6.7

Inlägg av Asplund »

Ancalagon skrev: Hoppas det klarar upp vad jag försöker säga, utan att jag tas som den största komplist-motståndaren som någonsin skådats i 40k sverige ;)
Du är SÅÅÅÅ nära att bli klickad som "ovän" nu killen ;)

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Kompmallen 6.7

Inlägg av Zurken »

Självklart så används BSK som underlag i hur vi kommer att justera kompen till nästa version av mallen, så har det alltid varit. Faktum är att BSK'09 var första stora turneringen där mallen användes.

Men vi väntar på resultaten först, spekulationer är mycket farligt ;)
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Kompmallen 6.7

Inlägg av DHettNeck »

Att DE skulle vara en av de mest kompetativa listorna för tillfället stämmer verkligen inte. Kanske att dom är ok på okompat med venomspam, men på kompat är dom en ganska vek ras och deras höga komp beror just på att dom är ganska klena.

BSK är en utmärkt turnering att justera mallen efter eftersom den är så pass stor.

Dock är det helt meningslöst att kolla på medelkompen på listorna (iaf om man inte rapporterar in enskillda resultat).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Kompmallen 6.7

Inlägg av imp »

Att det sen är en lagturnering avgör en hel del det med. Listor som klarar sig utmärkt i ett lag behöver ju inte nödvändigtvis klara sig bra i vanliga turneringar.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: Kompmallen 6.7

Inlägg av n00bn »

Jag tänkte på det här med land raiders. Nu när tomb kings i rymden får ett nytt codex med bättre antitank så känns det som alla raser kan ta hand om den. Är det fortfarande nödvändigt att en landraider räknas in som 2 fordon? Vad säger ni svenska40k?

Jag har lite dåligt koll på raiders eftersom jag bara spelar chaos all day every day och tycker de är lite väl opraktiska (jag vet att många kaoslistor har raider på bsk). Men alla som har marines i de rätta färgerna. Vad tycker ni?
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Kompmallen 6.7

Inlägg av imp »

Om det ska vara ett minus som stegrar beroende på hur mycket anti-tank det krävs för att skjuta ner fordon tycker jag att LR ska räknas som två. tycker en LR tillför mer krav på anti-tank en två rhinos.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: Kompmallen 6.7

Inlägg av Silvertejp »

n00bn skrev:Jag tänkte på det här med land raiders. Nu när tomb kings i rymden får ett nytt codex med bättre antitank så känns det som alla raser kan ta hand om den. Är det fortfarande nödvändigt att en landraider räknas in som 2 fordon? Vad säger ni svenska40k?
Orker kan fortfarande inte ta hand om LR, Necrons spelade ju nån knappt innan så ser inte hur situationen skulle ändras.

Tist
Inlägg: 294
Blev medlem: 06 jul 2010, 21:47

Re: Kompmallen 6.7

Inlägg av Tist »

Det kanske bara är jag som är totalt blind...men vad har hänt med blood angels devastators i mallen?
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Kompmallen 6.7

Inlägg av Katarsis »

Tist skrev:Det kanske bara är jag som är totalt blind...men vad har hänt med blood angels devastators i mallen?
Någon har klantat sig i editeringen. De ligger utan radbrytning efter Whirlwind på tredje raden efter Heavy Support.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Kompmallen 6.7

Inlägg av Jacke »

n00bn skrev:Jag tänkte på det här med land raiders. Nu när tomb kings i rymden får ett nytt codex med bättre antitank så känns det som alla raser kan ta hand om den. Är det fortfarande nödvändigt att en landraider räknas in som 2 fordon? Vad säger ni svenska40k?

Jag har lite dåligt koll på raiders eftersom jag bara spelar chaos all day every day och tycker de är lite väl opraktiska (jag vet att många kaoslistor har raider på bsk). Men alla som har marines i de rätta färgerna. Vad tycker ni?
Jag tycker gott att man kan sänka kompen en aning på Land Raiders, de är extremt dyra och i dagens meltafylda miljö så är de inte överdrivet stryktåliga heller. Å andra sidan har jag aldrig varit något större fan av Land Raiders så jag kanske inte är rätt person att fråga.

Skriv svar