Magiförsvar

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Magiförsvar

Inlägg av HeadWar »

Halvar skrev:och egge, även om jag vet att du räknar komppertrettio så tycker jag inte riktigt att du har helt rätt i det större sammanhanget, eftersom noshörningen måste kunna anses vara en del av enheten man köper den till (och den ökar din kära staying power avsevärt).
Varken Jeppa eller egge är "folk", men det betyder inte att de är samma person. ;)

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Magiförsvar

Inlägg av Halvar »

HeadWar skrev:Varken Jeppa eller egge är "folk", men det betyder inte att de är samma person. ;)
Ah, förlåt mig alla berörda. jag borde kolla sånt lite mer noggrannt.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Magiförsvar

Inlägg av Nefrums »

bara för att man är dryg och spelar nidz så måste man inte heta egge.. :P
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Klus
Inlägg: 285
Blev medlem: 14 mar 2010, 22:08

Re: Magiförsvar

Inlägg av Klus »

HeadWar skrev:Nästan lika många, eftersom de som har psykers framförallt är SM i olika former, Eldar (Eldrad) och Tyranids, så där kommer det liksom i samma paket.
Är det bara jag som anser att tyranidernas "psych försvar" inte är mer än ett 4+ save mot FW?
kan ju säga att de enda gånger jag någonsin har fått nytta av shadow in the warp är mot FWs och mephiston.
12" aura på saker som går 6+d6" per runda är löjligt enkelt att dodgega för alla saker som inte vill vara i CC med det.

Angående bilarna så måste man ju ha många bilar om man vill att de ska kunna göra någonting alls.
Har man 3 AV 11 fordon kan man räkna med att de är utskjutna på 1-2 rundor och därmed har de inte uppfyllt sin funktion över huvud taget.
För att en armé med lowAVtransporter i ska fungera måste man ha ett par stycken så att de inte går att knäppa så fort man ser att de vill åka nånstans.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Magiförsvar

Inlägg av speedfreek »

Prova att gräva fram ett par trygons prime istället...

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Magiförsvar

Inlägg av Skulliz »

speedfreek skrev:Prova att gräva fram ett par trygons prime istället...
:o

Användarvisningsbild
Klus
Inlägg: 285
Blev medlem: 14 mar 2010, 22:08

Re: Magiförsvar

Inlägg av Klus »

speedfreek skrev:Prova att gräva fram ett par trygons prime istället...
Gräva upp 1" ifrån, scattra runt 7" bort, sen kan den psykern man ville åt gå 6" därifrån eller sitta i en bil och inte påverkas överhuvudtaget.
Har inte testat men det känns inte lovande att ha deepstrikande självmordsmaskar för 240pts som psyk försvar när det inte ens funkar på psykers i bilar.
+ att man inte får deepa mot GKs som är det enda det skulle vara någolunda värt mot.
Kan någon som verkligen spelar nids säga att de ofta får nytta av shadow in the warp mot annat än närstrid psykers? (force weapons)?.
Jag har iaf upplevt att det i princip aldrig händer om motståndaren är någolunda bra. Vet inte om det är medräknat i kompen heller för den delen.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Magiförsvar

Inlägg av HeadWar »

Oj, skum FAQ. Jag hade lätt sagt att Shadow in the Warp fungerade mot folk i bilar.

Användarvisningsbild
Klus
Inlägg: 285
Blev medlem: 14 mar 2010, 22:08

Re: Magiförsvar

Inlägg av Klus »

HeadWar skrev:Oj, skum FAQ. Jag hade lätt sagt att Shadow in the Warp fungerade mot folk i bilar.
mm det kan vara bland det dummaste idioterna på GW hittat på, göra spelets redan sämsta psykerförsvar värdelöst.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Magiförsvar

Inlägg av speedfreek »

Glömde bort den dumma FAQn...

Skriv svar