Tyranids vs Grey Knights

Moderator: Kompmallsansvariga

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Grey Knights

Inlägg av Halvar »

du sa cirka 60 gaunts, det betyder cirka fyra mammor eftersom en mamma spawnar cirka 15 gaunts var över en match. (cirka 11 per spawn med ungefär 45% chans till färdigspawn per omgång, har siffrorna på gamla datorn så kan inte ge exakta siffror atm)
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Grey Knights

Inlägg av Skulliz »

Halvar skrev:du sa cirka 60 gaunts, det betyder cirka fyra mammor eftersom en mamma spawnar cirka 15 gaunts var över en match. (cirka 11 per spawn med ungefär 45% chans till färdigspawn per omgång, har siffrorna på gamla datorn så kan inte ge exakta siffror atm)
Tror jag hörde av Leidemark att det skall det bli ungefär 30 per mamma och match.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Grey Knights

Inlägg av Halvar »

jag kan tänka mig att det blev en felhörning om att de två som hamnade i listan ska ge i snitt 30 per match tillsammans om man alltid försöker spawna med dem. förlåt om jag var lite dryg, var bara lite kul att visa hur många värdelösa ripper swarms som skulle behövas i en sån armé som spawnar 60 gaunts på en match. måste säga att jag har svårt att en feel no stealer armé skulle ha väldiga problem med land raiders och lite mindre svårt men ändå ingen walk in the park om man möter walkers. lite som att spela tyranider i combat patrol =)
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Grey Knights

Inlägg av Skulliz »

Halvar skrev:jag kan tänka mig att det blev en felhörning om att de två som hamnade i listan ska ge i snitt 30 per match tillsammans om man alltid försöker spawna med dem. förlåt om jag var lite dryg, var bara lite kul att visa hur många värdelösa ripper swarms som skulle behövas i en sån armé som spawnar 60 gaunts på en match. måste säga att jag har svårt att en feel no stealer armé skulle ha väldiga problem med land raiders och lite mindre svårt men ändå ingen walk in the park om man möter walkers. lite som att spela tyranider i combat patrol =)
Det är ingen fara, tror inte du är den första som lägger sig till med lite attityd i en konversation på det här forumet. Alla är vi nog skyldiga till det ibland (;

Som du säger kan en feel-no-stealer armé inte handskas med raiders men i ett kompat klimat möter man sällan ens en sån, och walkers tar tid som fan för dem att nöta ned. Som kompensation dock mosar de allt annat som står på bordet.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Grey Knights

Inlägg av egge »

Jag är antagligen väldigt off topic men undrar vilka turneringar som dessa tyranid listor klarar sig bra på? Jag hittar inte många turneringar som Tyranider kommer bra på och när det väl är så känner jag spelaren...

Jag hittar att Leidermark har spelat den typ av lista innan kompen ändrades men annars har jag inte koll...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Grey Knights

Inlägg av LillePer »

Leidermark spelade väl en liknande lista på Defcon där han kom 8a. Men måste erkänna att jag har dålig koll om kompen har ändrats sen dess.

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: Grey Knights

Inlägg av Yautja »

Låt tråden handla om Grey Knight kompen :)
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Grey Knights

Inlägg av LillePer »

Känns lite som en Mod borde klippa ut 4 sidor tyranid snack :)

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Grey Knights

Inlägg av egge »

Ja! Klipp ur den och starta en ny post om det, tack. Angående Leidermark så är han en sjukt mycket bättre nidspelare än mig och utöver turneringen med komp 60 gräns så tycks han alltid hamna sämre när han spelar nids än när han spelat vargar eller BA. Så jag köper inte att 40 stealers med FNP är så himla bra... Inte dåligt, givetvis men inte lika bra som *insert standard SW, BA or IG army*.

Sjukt intressant diskussion om nidsen, faktiskt. Så jag ser gärna en mod som fixar till det till en egen post, om möjligt och ber om ursäkt för mina off topic-posts.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Grey Knights

Inlägg av Skulliz »

Håller med! Flytta ut Nidz-snacket så vi får prata Feel-No-Stealer utan att störa Grey Knightsen!

Skriv svar