Tyranids vs Grey Knights

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Tyranids vs Grey Knights

Inlägg av Katarsis »

Klippte ut de inlägg som handlade om Tyranids och skapade en egen tråd.
/Moderator-Mattias
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Tyranids vs Grey Knights

Inlägg av HeadWar »

Jacke skrev:
RobinF skrev:Jag tror även att HeadWars idé om att relativ-kompa den mot listor som 'nids/daemons ('nids har dock myyyycket svårare än daemons har)
På vilket sätt då? Nu blev jag lite nyfiken. Vilka prylar är det som gör att även Nids autoförlorar mot GK?
Som jag sa redan när jag la förslaget, det finns alltid dåliga matchups, men det finns ingen annan codex som har så enormt många specialregler som är riktade enbart mot en annan specifik codex. (Plus Warp Quake som givetvis har sina användningsområden mot en del andra arméer också, men som har potential att se till att en Daemon-spelare inte ens får sätta upp sina modeller på bordet.)

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Tyranids vs Grey Knights

Inlägg av L3go »

fan människor. skärp er! jag är borta från forumet typ en halv dag och det är REDAN 10+ nya sidor med poster. tappade officiellt intresset att följa diskussionerna såväl om GK-komp som GK vs Nids (och hur f* blev DET en 6-sidig diskussion? försöker folk påskina att GK v nids kommer vara en jämn match-up? ever?)

EDIT 1: stängt av stavningskontrollen, så vänligen bortse från att min iphone är liten och mina fingrar stora. :)

EDIT 2: sola på balkongen känns plötsligt intressantare.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: Tyranids vs Grey Knights

Inlägg av n00bn »

Ändå najs att spela upp matcher på internet. Helt sjukt mycket tid och pengar man sparar på det istället för att gå på konvent.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Tyranids vs Grey Knights

Inlägg av Skulliz »

Den som lyssnar riskerar lära sig någonting :shock:

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Tyranids vs Grey Knights

Inlägg av Asplund »

Tack.

Den här bakismorgonen blev jävligt mycke bättre nu.

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Grey Knights

Inlägg av theWatchman »

egge skrev:Angående Leidermark så är han en sjukt mycket bättre nidspelare än mig och utöver turneringen med komp 60 gräns så tycks han alltid hamna sämre när han spelar nids än när han spelat vargar eller BA.
Det stämmer inte. han vann RTO med nids och tog mest poäng i vårt BSK-lag med nids. Jag blir lite rädd inombords varje gång jag tänker på Daniels eller PAs Nids faktsikt...

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Grey Knights

Inlägg av imp »

theWatchman skrev:...Jag blir lite rädd inombords varje gång jag tänker på Daniels eller PAs Nids faktsikt...
Ja, de är jobbiga
En bild säger mer än 1000 kaniner

Malleus
Inlägg: 271
Blev medlem: 09 jul 2009, 08:25

Re: Tyranids vs Grey Knights

Inlägg av Malleus »

Jag fattar inte diskussionen med tervigonen, forceweapons är väl powerweapons så FnP är väl skit samma?

Tror oxå greyknights kommer ha ganska lätt mot Tyranids med sitt 24" Assault 2 skytte kan de hålla sig ifrån att bli assaultade ett bra tag.
tacka f-n för att autocannoner är ap4.
Synapse blev just viktigare (iomed shadow) och Zoanthropes kommer nog ha det mycket svårare iomed dread Aegis -4 LD, tror de flesta Kompade nids kommer åka på storstryk i turneringar om de slås mot GK, kommer inte ens bli en rolig match (i kompat klimat iaf).
Prime på Trygon, Poddande Warriors eller Poddande gaunts+Tyranid Prime blev nu intressant iomed shadow, + ett bra sätt att komma nära GKs som inte trycker i bil... + att det är skittufft med kokosnötter har jag hört.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Tyranids vs Grey Knights

Inlägg av Halvar »

FnP är ganska bra mot shooting innan stealers kommer i närstrid första gången, speciellt med ett cover save. den är också effektiv mot purifiers specialförmåga.
poddade warriors dör ganska hårt mot force weapons (de har iaf fördelen att inte vara psykers så de slipper påverkas av psyk-out grenades). poddade gaunts får inte ha en prime med sig enligt FAQ av någon väldigt mystisk anledning. det är dock en liten positiv sak med grey knights, de har inte lika lätt att skjuta till sig ett kill point från pods med ett skott som alla andra arméer har.
Ja' än't bittä'!

Skriv svar