Grey Knights

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Grey Knights

Inlägg av speedfreek »

LillePer skrev:Ge mig ett annat HQ som tillför lika mycket till armén? I någon codex, för de poängen. (Möjligtvis en doomseer men ändå :P )
Baron Sathonyx är nästan lika bra på blandade trick.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Grey Knights

Inlägg av LillePer »

Jo men för att få riktigt använding av honom som karaktär, så "borde" man ta hellions vilket inte är lika hett. Cortaez kan ju sitta och fiza i vilken bil som helst med fire point. (Dock sett en del som använt baronen ihop med beasts. Vet inte hur det är, olika move på på alla sätt och vis :P )

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Grey Knights

Inlägg av DHettNeck »

Kommer det komma något nytt "föslag" från komp-gruppen inom kort nu efter lincon när man sett mer vad dom går för? FAQn ändrar också om en hel del. Känns som att en uppdaterad mall/förslag är lättare att diskutera utifrån istället för det nuvarande.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Glapojke
Inlägg: 76
Blev medlem: 15 apr 2010, 10:13

Re: Grey Knights

Inlägg av Glapojke »

Jag kan hålla med där, jag tror att ens åsikt i frågan blir väldigt beroende av hur andra enheter i listan kompar.

Angående purifierkomp, så finns det nu flera förslag där de fem första kompar mindre än övriga i gruppen. Jag måste säga att på grund av cleansing flame och deras chans att ta två psycannon per fem pers, så anser jag att den nuvarande modellen för deras komp, att man först betalar för en grupp, och sedan för den sista gubben för att få dem till tio, är en bra lösning för att undvika trixxiga försök att få in massor av CF i en lista, vilket kan bli riktigt, riktigt elakt om man får till en stor strid med många enheter involverade.

eldrak
Inlägg: 327
Blev medlem: 31 maj 2011, 19:03
Ort: Karlstad

Re: Grey Knights

Inlägg av eldrak »

Minus för att Coteaz gör henchmen till troops borde väl helt ligga på henchmännen och inte på karaktären. Och på samma sätt med de andra som fungerar på liknande sätt (förutom Grand Strategy).

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Grey Knights

Inlägg av Katarsis »

DHettNeck skrev:Kommer det komma något nytt "föslag" från komp-gruppen inom kort nu efter lincon när man sett mer vad dom går för? FAQn ändrar också om en hel del. Känns som att en uppdaterad mall/förslag är lättare att diskutera utifrån istället för det nuvarande.
Det kommer. Det är bara lite mycket information att ta in just nu.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Grey Knights

Inlägg av DHettNeck »

Katarsis skrev:
DHettNeck skrev:Kommer det komma något nytt "föslag" från komp-gruppen inom kort nu efter lincon när man sett mer vad dom går för? FAQn ändrar också om en hel del. Känns som att en uppdaterad mall/förslag är lättare att diskutera utifrån istället för det nuvarande.
Det kommer. Det är bara lite mycket information att ta in just nu.
Kanon. Vet precis hur jobbigt det är att skriva kompmall ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Grey Knights

Inlägg av daskad »

Då väntar jag nog tillochmed med att lägga ut resten av mina förslag, ;)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Grey Knights

Inlägg av Tadaotoko »

En bra artikel på 3++ om purifiers som typ säger allt om purifiers som jag tycker. Säger ganska mycket om gk codexen också. Tycker att största felet med kompen till gk är att närstrid kompar för hårt och hoppas att fler personer får samma bild av gk som jag har efter att ha kollat på länken

http://kirbysblog-ic.blogspot.com/2011/ ... ombat.html
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Grey Knights

Inlägg av HeadWar »

Tadaotoko skrev:En bra artikel på 3++ om purifiers som typ säger allt om purifiers som jag tycker. Säger ganska mycket om gk codexen också. Tycker att största felet med kompen till gk är att närstrid kompar för hårt och hoppas att fler personer får samma bild av gk som jag har efter att ha kollat på länken

http://kirbysblog-ic.blogspot.com/2011/ ... ombat.html
Det artikeln säger är ju bara att det finns närstridsenheter i spelet som är bättre. Fast uppenbarligen inte så väldigt mycket bättre, eftersom de i hans intressanta räkneexempel ("Purifying Flame hade varit bättre, men jag räknar på Hammerhand istället.") verkar vinna även om de blir chargeade av dedikerade närstridsenheter som kostar lika mycket.

Låst