Grey Knights

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Grey Knights

Inlägg av speedfreek »

Jag hoppas att någon "bra" spelare börjar spela Grey Knights på turneringar där jag är med.
Just nu har jag inte mycket mer uppfattning än att det är ganska många som skriker ganska högt bakom sina datorskärmar.

/GK2012

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Grey Knights

Inlägg av HeadWar »

Seregon skrev:3++-sågning.
Skönt att det inte bara var jag som reagerade på räkneexemplen.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Grey Knights

Inlägg av DHettNeck »

speedfreek skrev:Jag hoppas att någon "bra" spelare börjar spela Grey Knights på turneringar där jag är med.
Just nu har jag inte mycket mer uppfattning än att det är ganska många som skriker ganska högt bakom sina datorskärmar.

/GK2012
Jag anser mej vara "bra" och täbker nog spela dom en stund framöver...:P
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Grey Knights

Inlägg av daskad »

Jag anser mig "dålig" men jag är på uppgång ;)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Grey Knights

Inlägg av speedfreek »

DHettNeck skrev:
speedfreek skrev:Jag hoppas att någon "bra" spelare börjar spela Grey Knights på turneringar där jag är med.
Just nu har jag inte mycket mer uppfattning än att det är ganska många som skriker ganska högt bakom sina datorskärmar.

/GK2012
Jag anser mej vara "bra" och täbker nog spela dom en stund framöver...:P
Jag funderade på att räkna upp dig som ett undantag men tyckte du var dum mot mina Ravagers....

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Grey Knights

Inlägg av Gonka Koff »

speedfreek skrev:Jag hoppas att någon "bra" spelare börjar spela Grey Knights på turneringar där jag är med.
Du lär nog lära dig ett och annat i Augusti... :twisted:
Glapojke skrev:... så skulle man ju få väga in annat som t.ex. om listan kan få ut billiga meatshields,... som alla talar emot GK.
Warriors kostar ju bara 4 poäng styck! Det är väl billigt?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Grey Knights

Inlägg av Tadaotoko »

Det är nog sant. Vi dåliga spelare som inte har en aning om hur spelet funkar borde hålla tyst och lämna kompskapandet till de bra spelarna :D tack för upplysningen farbror snabb ;)
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Grey Knights

Inlägg av speedfreek »

Jag säger bara att det är enorm skillnad på livespel och att sitta bakom sin skärm.
Och jag tror inte vi spelat på samma turnering sen GK kom...

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Grey Knights

Inlägg av kombat »

nu vill jag nog inte kalla mig för en "bra" spelare, men med mina ringa erfarenheter jag har med Purifiers så har de alltid underpresterat, och cleansing flame har jag aldrig haft nytta av. Dock anser jag att de har potential. Men riktigt bra blir de först som troops i en Crowe lista eftersom de är fearless och man får massa psycannons.

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Grey Knights

Inlägg av Tadaotoko »

@farbror snabb
Sant. Tror dock att du skulle vinna. Har för lite erfarenhet för att vara bra på spelet men har potential så hoppas kunna räkna mig som bra om ett år eller så beroende på hur många turneringar jag hinner åka på.

Där emot diskuterar jag bara saker jag anser att jag har koll på. Purifiers är bra, det håller jag med om men tycker att de kompar för argt. Tycker allt som har med närstrid i gk kompar för argt i nuläget. Skyttet ligger väldigt rätt om man ändrar psybolts till stormbolters och höjer startkompen med ett eller två max tre.

För att övergå till purifiers så kan de vara sjukt bra om man kan låsa upp flera enheter i samma närstrid dock anser jag att det är väldigt svårt om man bara har en enhet som måste in. Purifiers borde nästan ha ett eskalerande minus istället. Speciellt om deras dåliga komp kommer från att de kan göra arga saker mot orcer och Nids. Finns det brara en enhet är det typ omöjligt att lyckas använda powern på det brutna sättet om inte motståndaren är en n00b.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Låst