Kompmallen 6.5

Moderator: Kompmallsansvariga

Mattias H
Inlägg: 235
Blev medlem: 08 jun 2009, 21:20

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av Mattias H »

Komp-arbete kommer alltid att vara ett otacksamt arbete rent generellt. Det ligger i sakens natur.

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av kelaino »

Jag är rätt nöjd att att jag inte sitter i kompgruppen med tanke på allt negg de får för någonting de gör gratis och på egen ledig tid.

Stort kudos till er grabbar det är ett sjukt bra jobb ni har gjort och forstätter göra, den svenska 40k-scenen skulle inte vara den samma utan er.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av Röde »

Det är trist med komp. Tyvärr är en del spelares inställning till spelet ännu tråkigare. Komp i någon form fyller därför en funktion när det handlar om att reglera dessa spelare. Detta eftersom de inte fixar att vara självreglerande i sitt listbygge. Jag är därför också tacksam för det jobb ni lägger ner, om än kompmotståndare i grunden. Hatten av för alla er som driver hobbyn framåt på något sätt. Mallskapare eller vad ni än må vara för ena.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av The Gretchin »

Tycker att ni gör ett bra jobb. Mallen kan inte vara perfekt från början. Ork-mallen t.ex ändras varje nytt släpp (det är dem ända jag kollar på kompen, är säker på att alla andra "raser" ändras lika mycket). Sluta klaga på folk som lägger ner sin fritid. Man bockar och bugar för alla domare och mall-byggare som gör ett stort jobb men bara får skit!!!
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av Skulliz »

Jag gillar inte komp.

Problemet är väll att man går in och ändrar i spelet för folk, då är det inte så konstigt ifall man väsnas om man är missnöjd med de "påtvingade" ändringarna.

Så länge folk anser att spelet behöver kompas väljer jag mall-komp före subjektivt vilken dag som helst. Således uppskattar jag det arbete som gruppen lägger ned på att förse oss med ett alternativ till subjektiv komp.

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av Mork »

Av någon anledning kan man (jag) inte längre ladda ner mallen till telefonen.
Gick bra med 6.3. Vad skiljer dem? Annan verision av pdf programmet?
(samsung galaxy s)
Mork, the articulate ork!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av Katarsis »

Ny version, 6.4.1, uppe nu, mest förtydliganden och korrektur genomförd, se första posten.

@Mork: Senaste är gjord i Adobe Acrobat, den innan dess vet jag inte.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av Seregon »

Hurra!
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av Mork »

Katarsis skrev:Ny version, 6.4.1, uppe nu, mest förtydliganden och korrektur genomförd, se första posten.

@Mork: Senaste är gjord i Adobe Acrobat, den innan dess vet jag inte.
Ok, då vet jag. Övriga pdf er här går bra.
Mork, the articulate ork!

Användarvisningsbild
Väktaren
Inlägg: 545
Blev medlem: 15 apr 2010, 20:35

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av Väktaren »

varför får alla dreads -3 för att de har ett dccw och åker pod?
borde inte alla som då har nån form av Sx2 o åker pod ha 3ggr mer i minus?

Skriv svar