Kompmallen 6.5

Moderator: Kompmallsansvariga

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av daskad »

men från 27 till 1? har spelat med den ett flertal gånger mot både necrons och blood angels, (vi är ungefär lika bra/dåliga) och det har varit jämt varje gång och jag har förlolrat 1 (BA)och vunnit en(Necron).
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av kombat »

Per Pirat skrev:Chaos Daemons släpar efter i mallen samtidigt som det dykt upp en armée som nu är ännu bättre på att just döda demoner *yay*
Tror inte du behöver oroa dig för GKs då de inte går att spela med i denna kompmallen.

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av Jacke »

kombat skrev:
Per Pirat skrev:Chaos Daemons släpar efter i mallen samtidigt som det dykt upp en armée som nu är ännu bättre på att just döda demoner *yay*
Tror inte du behöver oroa dig för GKs då de inte går att spela med i denna kompmallen.
Det gör inte Daemons heller....

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av Boggalogg »

2 snabba frågor:

1 - GK terminators: -2 each squad, -0,5 each terminator. En squad på 5 landar alltså på -4,5?

2 - Rent generellt: Är det någon som faktiskt kollar vad som står innan det publiceras? Tänker på ovanstående fråga samt alla dessa stavfel. Inte skitviktigt, men irriterande.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av Katarsis »

Boggalogg skrev:2 snabba frågor:

1 - GK terminators: -2 each squad, -0,5 each terminator. En squad på 5 landar alltså på -4,5?

2 - Rent generellt: Är det någon som faktiskt kollar vad som står innan det publiceras? Tänker på ovanstående fråga samt alla dessa stavfel. Inte skitviktigt, men irriterande.
1. Det är korrekt.

2. Vad är konstigt i fråga 1? Och, ja det brukar korrekturläsas utav antingen mig eller Snot, men ingen utav oss hade tid när det sista i GK-mallen spikades så det blev på de andra att fixa det, men jag tar och ser över det.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av Nefrums »

kombat skrev:
Per Pirat skrev:Chaos Daemons släpar efter i mallen samtidigt som det dykt upp en armée som nu är ännu bättre på att just döda demoner *yay*
Tror inte du behöver oroa dig för GKs då de inte går att spela med i denna kompmallen.
det går utmärkt att spela med GKs i denna mallen, det som inte går är att spela med hammer och psycannons mm. i alla sina enheter, precis som det inte går att spela med bara fist och melta mm. i sina SM enheter, med grandmaster på samma sätt som det inte går att spela med lash prins eller med purifiers på samma sätt som psyker battle squad...

Men undviker man att bara spela med dessa så går det utmärkt att spela GKs i kompat.


En annan sak som därimot inte går att spela med är nids.. i alla fall inte om GKs blir populära. det går inte att gör en nidz arme som ens har en liten chans mot Gks.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Nahoj
Inlägg: 87
Blev medlem: 20 aug 2009, 08:34

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av Nahoj »

Nefrums skrev: En annan sak som därimot inte går att spela med är nids.. i alla fall inte om GKs blir populära. det går inte att gör en nidz arme som ens har en liten chans mot Gks.
Funderade precis på det. Hur i helsicke ska man kunna möta GK med nids eller orks för den delen. Det känns rätt hopplöst.

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av Tadaotoko »

Nahoj skrev:
Nefrums skrev: En annan sak som därimot inte går att spela med är nids.. i alla fall inte om GKs blir populära. det går inte att gör en nidz arme som ens har en liten chans mot Gks.
Funderade precis på det. Hur i helsicke ska man kunna möta GK med nids eller orks för den delen. Det känns rätt hopplöst.
Hahahaha..... fan vad fel ni har. Nids kissar på gk i närstrid.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
Schmii
Inlägg: 111
Blev medlem: 06 apr 2011, 16:55

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av Schmii »

Samma 1750 lista som kompade 28,5 igår kompar 8 idag. I'm not amused ^^

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av egge »

Tadaotoko skrev:
Nahoj skrev:
Nefrums skrev: En annan sak som därimot inte går att spela med är nids.. i alla fall inte om GKs blir populära. det går inte att gör en nidz arme som ens har en liten chans mot Gks.
Funderade precis på det. Hur i helsicke ska man kunna möta GK med nids eller orks för den delen. Det känns rätt hopplöst.
Hahahaha..... fan vad fel ni har. Nids kissar på gk i närstrid.
Ööööö...va? Kanske med ett antagande att GK inte bestämmer sig för att skjuta.

Hur som helst har jag inte sett några grey knight listor som är blandade. Alla använder sig utav alla de bästa sakerna hela tiden. Jag vill se en lite mer varierad lista och se vad den får i komp.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar