Kompmallen 6.5

Moderator: Kompmallsansvariga

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av paintner »

kan tänkas vara så att det finns någon inställning som gör att saker läses på ett eller annat vis.
likaså kanske nyaste versionen av pdf-distillern inte funkar som den som tidigare person använt sig av osv.

borde väl bara vara att höra med tidigare konverterare vad som användes.
- black templars @ time of ending -

EyeGuy
Inlägg: 219
Blev medlem: 20 mar 2011, 00:59

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av EyeGuy »

Väktaren skrev:varför får alla dreads -3 för att de har ett dccw och åker pod?
borde inte alla som då har nån form av Sx2 o åker pod ha 3ggr mer i minus?
Kanske för alla enheter inte kan ta ut en dread i närstrid, medans alla enheter har chansen (även om den är liten) att ta ut en infanteri-enhet med fist/hammare.
Bara en gissning från min sida dock.
"Tompkins thumbed another paint pellet into the gun and muttered business mantras to himself. Do Unto Others Before They Do Unto You. Kill or Be Killed. Either Shit or Get Out of the Kitchen. Survival of the Fittest. Make My Day."

Morph
Inlägg: 45
Blev medlem: 28 aug 2010, 17:39

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av Morph »

SweFaq 3.2 (nyaste för tillfället.) tillåter Kroot Mercenaries att spelas, dock är där ingen kompmall.
Har det någonsin funnits kompmall för denna arméen? Vart lite sugen på att spela Kroots på årets BSK. ;)

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av Röde »

Morph skrev:SweFaq 3.2 (nyaste för tillfället.) tillåter Kroot Mercenaries att spelas, dock är där ingen kompmall.
Har det någonsin funnits kompmall för denna arméen? Vart lite sugen på att spela Kroots på årets BSK. ;)
Med tanke på att deras regler är helt körda och meningslösa i 5e ed så ska de väl ha plus för precis allt. -Jippi de ser längre i skog... Ja just det, det gör ju alla i 5e... Bara ett exempel på vad som gått sönder.

Annars tycker jag nog att det är en riktigt tuff armé med underbara konverteringsmöjligheter.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Inlägg av Katarsis »

[quote="Morph"]SweFaq 3.2 (nyaste för tillfället.) tillåter Kroot Mercenaries att spelas, dock är där ingen kompmall.
Har det någonsin funnits kompmall för denna arméen? Vart lite sugen på att spela Kroots på årets BSK.[/quote]

Det har aldrig funnits en mall och det kommer troligtvis inte komma en i framtiden. Utan att veta något specifikt om BSK och vilket kompsystem som skall användas så skulle jag fråga arrangörerna om de kan subjektivkompa listan.

Morph
Inlägg: 45
Blev medlem: 28 aug 2010, 17:39

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av Morph »

Det vart ju synd, får väl ta och snacka med arrangörerna. Jag vet dock att Kompletely Kroot gjorde en fan-based 5'ed codex till dem, har dock inte kollat den så noga.

Användarvisningsbild
Schmii
Inlägg: 111
Blev medlem: 06 apr 2011, 16:55

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av Schmii »

Awwwwww jag som ville skriva ett eget codex till mina amerikanska grey knights. Automatisk win på alla bord förutom djungel och öken.

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av Valrosskorv »

Lite fundersam som ny poster: Hur kommer det sig att Crowe ger plus i komp när Stern ger minus 5 (1 mer än Mordrak för övrigt, en annan mysko grej)? Crowes upplåsning av Purifiers som troops är ju enormt bra, medan Stern är i bästa fall medioker. Hur gick det här till?

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av LillePer »

Crowe är inte IC därav plusset

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Kompmallen 6.4

Inlägg av HeadWar »

Valrosskorv skrev:Crowes upplåsning av Purifiers som troops är ju enormt bra, medan Stern är i bästa fall medioker. Hur gick det här till?
Att låsa upp Purifiers är bara bra om man faktiskt köper dem, alltså ligger minuset på Purifiers istället för på Crowe.

Skriv svar