Dark Eldar

Moderator: Kompmallsansvariga

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Dark Eldar

Inlägg av Blom »

Tänker inte säga någon eftersom jag inte ser mig att vara tillräkligt mattematisk för att förslå vättiga päng på båtarna.

Men jag som har spelat venom spamm nu hela sommarn (och våren) kan säga, visst att man dödar på rätt okey med venoms, men radiers är bara bajs.. ända andledningen till att ta en raider istället för venom är att man vill ha tuff enhet på mer än 5 modeller..

Visst venoms kanske förtjänar 1-2 extra minus. Men raider borde kompa snällt och inte vara med "för många fordons minuset" dem är för kassa för det.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: Dark Eldar

Inlägg av Mag-El »

Vättiga=Vettiga(om du inte snackar om Vättar)
Ända=Enda(för vad du menar)

Förlåt, men min hjärna får alltid konstiga bilder när jag ser vissa typer av felstavningar.

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Dark Eldar

Inlägg av Snot »

Mag-El skrev:Vättiga=Vettiga(om du inte snackar om Vättar)
Ända=Enda(för vad du menar)

Förlåt, men min hjärna får alltid konstiga bilder när jag ser vissa typer av felstavningar.
Jag föreslår att du blundar när blom skriver isf ;)
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Dark Eldar

Inlägg av Tadaotoko »

Snot skrev:
Mag-El skrev:Vättiga=Vettiga(om du inte snackar om Vättar)
Ända=Enda(för vad du menar)

Förlåt, men min hjärna får alltid konstiga bilder när jag ser vissa typer av felstavningar.
Jag föreslår att du blundar när blom skriver isf ;)
+1 eller strunt i att läsa annat än ordböcker ;)
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Dark Eldar

Inlägg av Serpent »

Alltså, om man läser någonting som gått i tryck så är det till 99% rättstavat. Det är inte så jävla elitistiskt att tycka att människor som gått mellanstadiet ska kunna stava! :evil:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Dark Eldar

Inlägg av theWatchman »

Serpent skrev:Alltså, om man läser någonting som gått i tryck så är det till 99% rättstavat. Det är inte så jävla elitistiskt att tycka att människor som gått mellanstadiet ska kunna stava! :evil:
Nej eller att folk ska kunna springa... men vissa sitter ju i rullstol.... o andra har dyslexi. Det är väl inte så farligt om vissa stavar lite fel ibland?

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: Dark Eldar

Inlägg av Mag-El »

Tror faktiskt inte Dyslexi är så utbrett som man kan tro när man läser många trådar här. Helt klart tror jag att någon eller några har det men i 95% av fallen så är dom bara lata och inte bryr sig. Och det i min mening är ett hån mot folk som faktiskt har Dyslexi. Man ser klart och tydligt i t.ex Tadoxxxxxxs poster att ibland bryr han sig faktiskt att stava men helt plötsligt så är det en blitz i felstavningar och ser man en massa röda streck under sina ord när man använder sin svenska så bör man kontrollera vad man skrivit.

Angående E vs Ä så är det ett utbrett problem som ingen bryr sig om och var ska det sluta? Att vi alla skriver som mina systrar när dom textar till varandra?

Ett övning är när man ser ett rött streck är att högerklicka på den och få upp alternativ.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Dark Eldar

Inlägg av HeadWar »

Om inte ens du själv orkar läsa igenom vad du har skrivit, varför tror du att någon annan skulle vilja göra det?

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Dark Eldar

Inlägg av Tadaotoko »

HeadWar skrev:Om inte ens du själv orkar läsa igenom vad du har skrivit, varför tror du att någon annan skulle vilja göra det?
Problemet är när det inte finns rättstavningsprogram. Det hjälper inte att man läser igenom texten tusen gånger då man ändå inte ser några stavfel. Men tycker att tråden borde återgå till att handla om DE.

Ps. Är nästan en på tio som har dyslexi i någon form. Sen finns de de som är dåliga och aldrig lärde sig stava men de är ju bara lata och har ingen bra ursäkt ;)
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Dark Eldar

Inlägg av Gonka Koff »

Jag har funderat lite på Duke Sliscus, ... är det verkligen motiverat att ge minus för hans förmåga att ge fordon deep strike? Det finns ju en uppgradering för typ 5 poäng som gör samma sak men som inte ger minus. Sen ... tja ... är det någonsin speciellt smart att deepstrika DE-fordon? Speciellt puckat är det ju att deepstrika en massa samtidigt, eftersom scattringen då kommer att bli vansklig.

(Angående felstavning tycker jag att en felstavad post bättre än ingen alls. I fallet Blom råder det väl ingen tvekan om att det inte handlar om slarv, det är fan upplyftande att se att killen inte räds att skriva trots sitt handikapp. Det finns många som blivit mobbade så mycket att de undviker skrivande till varje pris. Jävligt skönt att Blom inte blivit sån! Häjja Bblåmm!!)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar