Dark Eldar

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Dark Eldar

Inlägg av Skulliz »

Håller med angående Sliscus, att deepa alla sina båtar är väll knappast bättre än att sätta dem i traditionell reserv och att det skulle ge extra minus känns rent av puckat.

OT:
Jag tror inte att någon stavar fel med flit och rättstavningspoliser kan enligt mig dra något gammalt över sig då det är ett typiskt forum fenomen för att försöka odla sin E-penis lite eller för att trycka dit någon mindre litterärt begåvad person (Och Tada vet jag har jobbat stenhårt med sin dyselexi så länge jag känt honom, de gånger han postar något både vettigt och hyffsat rättstavat känner jag mig lite stolt ;) )

Mattias H
Inlägg: 235
Blev medlem: 08 jun 2009, 21:20

Inlägg av Mattias H »

Håller med Skulliz.

teknistmajjan
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2010, 01:01

Re: Dark Eldar

Inlägg av teknistmajjan »

blom skrev:Tänker inte säga någon eftersom jag inte ser mig att vara tillräkligt mattematisk för att förslå vättiga päng på båtarna.

Men jag som har spelat venom spamm nu hela sommarn (och våren) kan säga, visst att man dödar på rätt okey med venoms, men radiers är bara bajs.. ända andledningen till att ta en raider istället för venom är att man vill ha tuff enhet på mer än 5 modeller..

Visst venoms kanske förtjänar 1-2 extra minus. Men raider borde kompa snällt och inte vara med "för många fordons minuset" dem är för kassa för det.

Du är nog en vansinnigt mer rutinerad turneringspelare men jag tycket abolsut inte att raiders är så som du påstår. Självklart är splinter cannons bra. Men när man börjar räkna lite provent på hur ofta man faktsikt kan öppna tranporter tidigti spelet utan att dom gömmer sig baokm förattinte få smaka kulregn.

Jag har börjar andänva 1-2 raiders ibland med en mindre enhet på 7 nakan wyches som har gjort underverkoch den andra har varit 5-8 warriorsm med en blader. Det för förträffligt att få ha den där extra lilla lansen emellanåt helt enkelt. Visst kan man inte panga två poison bössor hej villt men jag vill definitivt så ett slag för raiderm .Demlra'v

däremot har jag hört talas om att raiders ska minskas litei den totala fordonkompen för raoders.till 0.5 per modell. ärligt talat borde det vara -1 för ar tredje Icubi man blokar med för en wq

Nu står ögon en i kors såja avrimda

Nu sitter jag och ni

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Dark Eldar

Inlägg av speedfreek »

+1?

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Dark Eldar

Inlägg av Jocke Rapp »

Fyllepost 101? Det borde finnas alkolås på forumet...

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Dark Eldar

Inlägg av Snot »

gör en captcha med mattefrågor, då kommer iofs blom aldrig kunna skriva mer men jag kan ta den smällen :)
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Dark Eldar

Inlägg av Hylander »

Jocke Rapp skrev:Fyllepost 101? Det borde finnas alkolås på forumet...
yupp! Å då är jag lite onykter nu...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Dark Eldar

Inlägg av DHettNeck »

Dark Eldar känns väldigt hårt kompade nu, speciellt med tanke på hur många som valde subjektiv bedömning till SSK. Erestam hade några tankar om den vet jag. Gillade speciellt idéen att AV10 fordon bara skall räknas som ett halvt fordon.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: Dark Eldar

Inlägg av Johannesson »

Antar det är en rest i sista minuset för Archon med "or". Har för mig det var Wracks or Grotesques tidigare, men alla andra HQ tycks ha endast för Wracks numera, så antar det ska gälla för Archon också.

Och om vi ändå letar stavnings missar, så saknas ett x under talos/chronos sista minusrad.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

NiklasW
Inlägg: 19
Blev medlem: 05 sep 2011, 12:36

Re: Dark Eldar

Inlägg av NiklasW »

Gonka Koff skrev:Jag har funderat lite på Duke Sliscus, ... är det verkligen motiverat att ge minus för hans förmåga att ge fordon deep strike? Det finns ju en uppgradering för typ 5 poäng som gör samma sak men som inte ger minus. Sen ... tja ... är det någonsin speciellt smart att deepstrika DE-fordon? Speciellt puckat är det ju att deepstrika en massa samtidigt, eftersom scattringen då kommer att bli vansklig.

(Angående felstavning tycker jag att en felstavad post bättre än ingen alls. I fallet Blom råder det väl ingen tvekan om att det inte handlar om slarv, det är fan upplyftande att se att killen inte räds att skriva trots sitt handikapp. Det finns många som blivit mobbade så mycket att de undviker skrivande till varje pris. Jävligt skönt att Blom inte blivit sån! Häjja Bblåmm!!)
Gällande sliscus kan jag även känna att -5 är lite dåligt. En Archon med samma wargear (förutom specialvenom blade) hamnar på -2, och har då en radikalt bättre statline (+1 ws, +1 bs, +1 w, +1 I, +1 A, +1 LD) och kostar mindre poäng, så om man ändå ska ge extra minus för dom specialregler han har istället för bra stats, varför ska han då ha såpass högt fast minus? Antingen eller, tycker jag.

Skriv svar