Chaos Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Jacke

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Jacke »

Fortsätter ni att höja prinsens minus, så känner jag mig illa tvingad att använda Lucius :twisted: på Deffcon, för att rädda kompen.

Instämmer att en höjning av listans startkomp kanske är på sin plats.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Listans komp kommer att höjas 1D3. Använd gärna Lucius och rapportera om han rockade...

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Lucius är väl inte dålig, bara lite oprisvärd ;). Lycka till!
Alexander Merinen

Jacke

Inlägg av Jacke »

Tja varför inte, han funkade ju hyggligt sist. Han lyckades faktiskt på något vänster vinna över Huron Blackheart i en duell, samtidigt som han inte blev fistad av dennes terminator retinue:lol:

Utlovar en battle-report ifall han utför något liknande hjältedåd på deffcon.

Sorry för OT

sourpus

Inlägg av sourpus »

jag tycker det verkar vara en vettig idé att både höja startkompen och samtidigt höja minuset för DP. -9 för en flygande DP med MoN känns knappast för högt. om man samtidigt höjer startkompen är det ett bra incitament att spela med något annat HQ.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Jag tycker med att plauge marines och chosen kompas hårt. -8 på fem plauge marines med två meltor känns inte befogat. De flesta arméer har väl powerweapons eller S8 vapen som kan ta hand om fem killar.

Men i mängder kan dom vara ganska jobbiga och jag anser att man borde kanske skulle kunna opta upp någon slags eskalerande minus på antalet enheter istället för att ha ett riktigt högt som nu.

Här är ett förslag:

-5 For first plauge marine unit.
-9 For each additional unit after the first.
-1 Second plasma gun/melta gun /flamer
-1 Power Weapon
-3 Powerfist

Chosen är lite svårare att kompa rätt. Jag har inte använt dom så mycket i "kompetativa" miljöer då deras vanliga chaos marins kan göra samma sak och samtidigt vara scoring. Får spela lite mer med dom innan jag yttrar mig.

Edit: inte som plauge bearers... I plead insanity
Senast redigerad av 2 n00bn, redigerad totalt 9 gång.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Simon Talltorp

Inlägg av Simon Talltorp »

ska det vara rea på dom när dom blir fler? det är ju inte precis eskalerande minus...
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

LordTengil

Inlägg av LordTengil »

n00bn skrev: Men i mängder kan dom vara ganska jobbiga och jag anser att man borde kanske skulle kunna opta upp någon slags eskalerande minus på antalet enheter istället för att ha ett riktigt högt som nu. Ungefär som plauge bearers i chaos deamon codexet.

Här är ett förslag:

-5 For first plauge marine unit.
-4 For each additional unit.
-1 Second plasma gun/melta gun /flamer
-1 Power Weapon
-3 Powerfist
Jag har ingen åsikt om vad grundminuset ska ligga på, eller om det ligger bra nu. Men ett eskalerande minus, (eller konstant) låter väl vettigt. Men det du föreslår är inte alls ett eskalerande minus, tvärt om!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Förmodligen menar han -5 för alla och sen ytterliggare -4 för alla utom första.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Fast det han skriver är ju så som det funkar för plague bearers, där ger första enheten mer minus än nästföljande. Men de är inte riktigt samma typ av enhet.

I nya mallen kommer plague marines få lite bättre komp, men det är inget eskalerande. Vi får se hur det tas emot. För övrigt kommer nya mallen att presenteras inom en väldigt snar framtid.

EDIT: Blev rättad av min kompkompanjon.

Skriv svar