Witch Hunters

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Witch Hunters

Inlägg av Serpent »

Det blir definitivt 2 Exorcister. Har jag räknat fel eller höjdes min lista just från komp 7 till komp 9? Jag tycker fortfarande att en Callidus skulle vara dyrare, men det verkar inte ske.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Witch Hunters

Inlägg av Jocke Rapp »

Så Exorcisterna har fortfarande för lite minus? Höja minuset för Callidusen är en tanke dock...

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Witch Hunters

Inlägg av Serpent »

Jag tycker att det var helt okej kompning på dem, inte att den var för snäll. Jag påpekade bara för Pär att det är klart man spelar med två orglar, mest för att...de är coolare än Russar.

Back om track: de är så otäcka som -9/styck. Frågan är om de är värre, men det tror inte jag...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
pära
Inlägg: 411
Blev medlem: 11 okt 2008, 01:20
Ort: DMF

Re: Witch Hunters

Inlägg av pära »

Jag föredrog nog -6/12 - då är det ok med en, som får det snabbare än fort, om man skulle uppa kompen men med -9 styck kan man lika gärna kötta på med två om du förstår hur jag menar :) Inte mer minus..

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Witch Hunters

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag tycker inte att den första är så mycket sämre än den andra, därav det nya minuset.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Witch Hunters

Inlägg av speedfreek »

Jag hejar på Pär!

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Witch Hunters

Inlägg av Mortarion »

Callidusen är fortfarande en rejäl no-brainer. Minst -15 men helst mer.

Och Death cult assassins kanske ger lite väl mycket plus. De är dåliga, men iom Outflank går de ändå att spela med.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Witch Hunters

Inlägg av imp »

Mortarion skrev:Och Death cult assassins kanske ger lite väl mycket plus. De är dåliga, men iom Outflank går de ändå att spela med.
Om man aldrig skulle använda Kill Points kanske de skulle ge mindre plus
En bild säger mer än 1000 kaniner

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: Witch Hunters

Inlägg av Michael Carl »

Mortarion skrev: Och Death cult assassins kanske ger lite väl mycket plus. De är dåliga, men iom Outflank går de ändå att spela med.
Enligt vad mina presterade på Sydcon nu senast, så känns det som de ligger de ganska bra där de är.

För att de skall göra någon nytta när de smyger in från sidan, så måste de komma samtidigt och på samma & rätt sida. Det händer inte ofta.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Witch Hunters

Inlägg av speedfreek »

Eftersom IG-plutoner kommer alla på en gång och på ett tärningsslag, så kanske Dödskultister gör det också.
Men att säga att de är bra är ju fel oavsett...

Låst