Sida 41 av 43

Re: Imperial Guard

Postat: 03 nov 2011, 11:13
av Jacke
Harker är väl en SC som alla andra? Deras wargear brukar ju alltid vara inräknat i deras grundkompen, varför skulle det vara annorlunda nu?

Re: Imperial Guard

Postat: 03 nov 2011, 22:08
av HeadWar
Jacke skrev:Harker är väl en SC som alla andra? Deras wargear brukar ju alltid vara inräknat i deras grundkompen, varför skulle det vara annorlunda nu?
Jag håller med i princip, men eftersom han köps som en del av en enhet (till skillnad från de flesta andra SC) kan det bli lite förvirrat.

Re: Imperial Guard

Postat: 05 nov 2011, 18:45
av Rasmus
Frågan har varit uppe förut, men då med Kell och hans bannér. Då blev det förklarat som att det inte räknades, antar att det är ett prejudikat här.

Imperial Guard

Postat: 05 nov 2011, 19:20
av speedfreek
Jämför med Zagstrukk istället.
Men ja, klart en SCs utrustning är inräknad...

Re: Imperial Guard

Postat: 07 nov 2011, 14:55
av MaidenManiac
Efter att spelat en veteran arme IG har jag vissa synpunkter på dem.
Tycker helt klart att det är dags att skicka in ett grundminus på Veteran Squads i IG listan. Helt barockt prisvärda på 0 komp, visst kan de inte blobba men de kostar mindre komp än Inf Squads, skjuter bättre och har bättre vapen. De är tveklöst värt minst -1, men med tanke på utility options (3 specials + heavy+annat) så kan de nog fan va värda -2 med.
Sedan känns plasmaguns jävligt billiga komptekniskt på ovan sagda enhet för -1 på 3 bössor. Dem, precis som meltor, blir ju eskalerande bättre ju fler dem är. Tycker nog att varje plasmagun över den 1a är värd 1 komp var dvs -1 för 2 och -2 för 3 osv.

Sedan tycker jag personligen att Rambo är en stöld för sina poäng och komp.
Jämfört med en special weapon squad med 3 bomber kompar han samma. Han bara 1 bomb, men med BS5 vilket är klart bättre på att träffa och kostar 30 pts mindre. Han medför inte ett krav på en transport, som kostar ännu mer poäng+komp som SW-enheten gör för att vara användbar, utan kommer alltid ta sig dit man vill. Det finns liksom inget som motståndaren kan göra åt det mer än att sprida ut sig lite bättre och vänta på att hans BS5 bomb...

Re: Imperial Guard

Postat: 07 nov 2011, 15:09
av EyeGuy
MaidenManiac skrev: Sedan tycker jag personligen att Rambo är en stöld för sina poäng och komp.
Jämfört med en special weapon squad med 3 bomber kompar han samma. Han bara 1 bomb, men med BS5 vilket är klart bättre på att träffa och kostar 30 pts mindre. Han medför inte ett krav på en transport, som kostar ännu mer poäng+komp för att vara användbar som SW-enheten gör, utan kommer alltid ta sig dit man vill. Det finns liksom inget som motståndaren kan göra åt det mer än att sprida ut sig lite bättre och vänta på att hans BS5 bomb...
Jag har nog aldrig sett en match i kompisgänget utan att han plockat in mer poäng mot vad han kostar att köpa. Och det bara med bomben...

Re: Imperial Guard

Postat: 07 nov 2011, 16:59
av kelaino
Mot mig ploppade han fram, sprängde en LR-exterminator överlevde 15 rapid-fire lasguns på flyt och charge'ade en andra exterminator och sprängde den med :S Extremfall, ja, men jag tycker tycker han är värd -5 för potentialen att göra saker. Tänk på att för 40 poäng räcker det att han lyckas en sak en match på en turnering för att ha tjänat igen sig.

Re: Imperial Guard

Postat: 07 nov 2011, 17:11
av imp
Senast jag använde Marbo hoppade han fram, kastade bomben (som missade en battle Wagon och 3 Killa Kanns), sen blev han dödad av Grots i närstrid.

Re: Imperial Guard

Postat: 07 nov 2011, 17:28
av Silversixx
Eller så kan man scattra mer än tio tum, nio slag i rad, varav fyra då bomben hamnar på honom. Då är han sjukt oprisvärd.
Jag tycker kompen är bra som den är.

Re: Imperial Guard

Postat: 07 nov 2011, 17:34
av daskad
han kan väl bara scattra 7 eller?