Allmänt

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Allmänt

Inlägg av Tadaotoko »

vet inte riktigt vart jag ska posta komentaren men det är en fråga som gäller flertalet armelistor. Varför ger land raidern så mycket minus i komp. Det är en 250p model som har 42% chans att bli förstörd om man skjuter med två meltas på bs4 31% om de har bs 3. En veteransquad med tre meltas från ig listan har 63% chans att förstöra den utan att behöva gå ur deras chimera. Jag tycker att land raidern är en av de sämre bilarna i spelet då de är så lätta att döda om man ser till deras poäng.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Allmänt

Inlägg av Zurken »

Man ska vara inom melta-range vilket är minst 12"... Land Raider är mycket svåra att döda på håll och förtjänar sin komp. -15 för en 250p modell är ju inte så farligt enligt mig.
Alexander Merinen

Malleus
Inlägg: 271
Blev medlem: 09 jul 2009, 08:25

Re: Allmänt

Inlägg av Malleus »

hoppas du skojar!

sen finns det ju flera raser som har svårare att ta ut en landraider än fusk IG...
Necron och Tyranids t.ex (visst zoanthropes kan ta ut den, men kräver psychic test och att komma nära vilket inte är helt lätt)
Känns som att de flesta armeer har begränsat med melta vapen (ofta i nån semidedikerad elite choice typ zoanthropes/firedragons och blir den enheten squashed så finns det typ inget som kan rubba LR:en på annat än 6:or kvar
AV14 med machinespirit känns lätt värd det kompminuset den har, sen att den har assault luckor skadar ju inte heller

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Allmänt

Inlägg av HeadWar »

Tadaotoko skrev:vet inte riktigt vart jag ska posta komentaren men det är en fråga som gäller flertalet armelistor. Varför ger land raidern så mycket minus i komp. Det är en 250p model som har 42% chans att bli förstörd om man skjuter med två meltas på bs4 31% om de har bs 3. En veteransquad med tre meltas från ig listan har 63% chans att förstöra den utan att behöva gå ur deras chimera. Jag tycker att land raidern är en av de sämre bilarna i spelet då de är så lätta att döda om man ser till deras poäng.
Och fem meltor har 105% chans att döda den!

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Allmänt

Inlägg av Mortarion »

Eftersom land raiders är jättestandard i marinelistor trots sina minus så tror jag inte att speciellt många delar uppfattningen att de är för hårt kompade.

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: Allmänt

Inlägg av Mork »

Land Raiders är hårda och förtjänar det minus de har idag.
Mork, the articulate ork!

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Allmänt

Inlägg av the godfather »

Jag tycker lr-minuset är för lågt.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Allmänt

Inlägg av cadelin »

nej det är det inte, (nästan) alla arméer har saker som tar ut den enkelt.

Patrizzo
Inlägg: 44
Blev medlem: 04 feb 2010, 09:35

Re: Allmänt

Inlägg av Patrizzo »

cadelin skrev:enkelt.
Hur definierar du "enkelt"?
Amat, ergo sum

För övrigt anser jag att särskrivningar bör förstöras!

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Allmänt

Inlägg av Mutt »

Alla har saker som kan ta ut den bara man slår 3-4 sexor i rad. Eller ja, i alla fall imobilisera den.

Skriv svar