Tau

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Tau

Inlägg av DHettNeck »

Drones får aldrig hålla objective eftersom dom inte är troops och på dom från fiskarna står det uttryckligen att dom aldrig är scoring, även om det är en troop fisk.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

sourpus
Inlägg: 244
Blev medlem: 07 jul 2009, 10:04

Re: Tau

Inlägg av sourpus »

Norrland skrev:
HeadWar skrev:
hansson skrev:(på den tiden när storleken hade betydelse)
Har storleken inte någon betydelse längre? Hurra!
Det är ju om man scorar eller inte som räknas.
jobbigt för en icke-nörd att läsa.. :lol:
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Tau

Inlägg av Zurken »

De enda drones som får hålla objektiv är drones som man köpt till en Fire Warrior squad, men vem spelar sina drones så?
Senast redigerad av 1 Zurken, redigerad totalt 14 gånger.
Alexander Merinen

Bulgrim
Inlägg: 276
Blev medlem: 21 okt 2009, 21:56

Re: Tau

Inlägg av Bulgrim »

Nej, nej, tyst med er! Klart att drones från trupptransporten är scoring! :D
*husregler_klappklappklapp_husregler*
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Tau

Inlägg av HeadWar »

Efter att ha synat Jockes och Pälles GothCon-listor lite närmare i sömmarna har jag konstaterat att Ethereal + Broadsides med massa drones är det nya svart. Svart ska ha kompminus!

Jag överlåter dock åt folk som spelar med sagda ost-kombo att avgöra exakt hur mycket minus som behövs för att ni ska sluta. :)

Lunaticman
Inlägg: 181
Blev medlem: 12 apr 2010, 12:35

Re: Tau

Inlägg av Lunaticman »

Jag tycker det låter som en bra kombination med broadsides och Etherals men svart låter väldigt hårt, är det fearless som du tänker på om de joinar en enhet kombinerat med shield drones?
Tänk på att drones får samma toughness som ledaren vilket är ganska lågt det enda som vore bra att ha dem till är wound allocation och inv save...
Det är också ett av de få alternativ man har (om man inte tar gun drones eller marker) att öka överlevnads chansen för en modell utan save och kass toughness.
Det skulle vara intressant att få höra ett scenario för mig eftersom jag själv inte kan se det, ifs är jag en ny turneringsspelare vilket kanske förklarar mycket

Jag föreslår att titta över flechette discharger till pirhana också det kan ha potentiellt bra...

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Tau

Inlägg av HeadWar »

Lunaticman skrev:Jag tycker det låter som en bra kombination med broadsides och Etherals men svart låter väldigt hårt, är det fearless som du tänker på om de joinar en enhet kombinerat med shield drones?
Tänk på att drones får samma toughness som ledaren vilket är ganska lågt det enda som vore bra att ha dem till är wound allocation och inv save...
Fearless, och att man kan få in shield drones utan kompminus. T3 spelar inte så stor roll eftersom majoriteten av enheten ändå har T4.

Dessutom är omslaget på moral väldigt kraftfullt i sig själv, till viss del uppvägt av nackdelarna om han dör, men står han i en full Broadside-enhet är det för de flesta arméer väldigt svårt att komma åt honom.

Lunaticman
Inlägg: 181
Blev medlem: 12 apr 2010, 12:35

Re: Tau

Inlägg av Lunaticman »

Bra poäng jag tänkte inte på att man räknar major toughness det beror ifs på också hur många broadsides man har men vem har mindre än 2? :)

Det är lite humoristiskt dock efter för mig känns det verkligen som att lägga alla kort i en hög. Du har broadsides och Etheralen i samma enhet om någonting nuddar den så kommer du med stor sannolikhet att förlora, precis som om man spelar med en landraider och har 10 Terminators i den.

/Lunaticman

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Tau

Inlägg av Nefrums »

både broadsides och deras shield drones har T4.. och det är inte så svårt att ha kannonmat framför dem, de vill ju oftast stå långt bak..

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Tau

Inlägg av speedfreek »

Lunaticman skrev: Det är lite humoristiskt dock efter för mig känns det verkligen som att lägga alla kort i en hög. Du har broadsides och Etheralen i samma enhet om någonting nuddar den så kommer du med stor sannolikhet att förlora, precis som om man spelar med en landraider och har 10 Terminators i den.

/Lunaticman
Precis...
Alla ägg i en korg kan vara en matchvinnare, men det är verkligen inte alltid det fungerar.

Skriv svar