Sida 5 av 6

Re: Magiförsvar

Postat: 27 maj 2011, 12:27
av HeadWar
Halvar skrev:och egge, även om jag vet att du räknar komppertrettio så tycker jag inte riktigt att du har helt rätt i det större sammanhanget, eftersom noshörningen måste kunna anses vara en del av enheten man köper den till (och den ökar din kära staying power avsevärt).
Varken Jeppa eller egge är "folk", men det betyder inte att de är samma person. ;)

Re: Magiförsvar

Postat: 27 maj 2011, 15:23
av Halvar
HeadWar skrev:Varken Jeppa eller egge är "folk", men det betyder inte att de är samma person. ;)
Ah, förlåt mig alla berörda. jag borde kolla sånt lite mer noggrannt.

Re: Magiförsvar

Postat: 27 maj 2011, 17:46
av Nefrums
bara för att man är dryg och spelar nidz så måste man inte heta egge.. :P

Re: Magiförsvar

Postat: 30 maj 2011, 12:48
av Klus
HeadWar skrev:Nästan lika många, eftersom de som har psykers framförallt är SM i olika former, Eldar (Eldrad) och Tyranids, så där kommer det liksom i samma paket.
Är det bara jag som anser att tyranidernas "psych försvar" inte är mer än ett 4+ save mot FW?
kan ju säga att de enda gånger jag någonsin har fått nytta av shadow in the warp är mot FWs och mephiston.
12" aura på saker som går 6+d6" per runda är löjligt enkelt att dodgega för alla saker som inte vill vara i CC med det.

Angående bilarna så måste man ju ha många bilar om man vill att de ska kunna göra någonting alls.
Har man 3 AV 11 fordon kan man räkna med att de är utskjutna på 1-2 rundor och därmed har de inte uppfyllt sin funktion över huvud taget.
För att en armé med lowAVtransporter i ska fungera måste man ha ett par stycken så att de inte går att knäppa så fort man ser att de vill åka nånstans.

Re: Magiförsvar

Postat: 30 maj 2011, 14:27
av speedfreek
Prova att gräva fram ett par trygons prime istället...

Re: Magiförsvar

Postat: 30 maj 2011, 20:59
av Skulliz
speedfreek skrev:Prova att gräva fram ett par trygons prime istället...
:o

Re: Magiförsvar

Postat: 30 maj 2011, 23:26
av Klus
speedfreek skrev:Prova att gräva fram ett par trygons prime istället...
Gräva upp 1" ifrån, scattra runt 7" bort, sen kan den psykern man ville åt gå 6" därifrån eller sitta i en bil och inte påverkas överhuvudtaget.
Har inte testat men det känns inte lovande att ha deepstrikande självmordsmaskar för 240pts som psyk försvar när det inte ens funkar på psykers i bilar.
+ att man inte får deepa mot GKs som är det enda det skulle vara någolunda värt mot.
Kan någon som verkligen spelar nids säga att de ofta får nytta av shadow in the warp mot annat än närstrid psykers? (force weapons)?.
Jag har iaf upplevt att det i princip aldrig händer om motståndaren är någolunda bra. Vet inte om det är medräknat i kompen heller för den delen.

Re: Magiförsvar

Postat: 31 maj 2011, 00:07
av HeadWar
Oj, skum FAQ. Jag hade lätt sagt att Shadow in the Warp fungerade mot folk i bilar.

Re: Magiförsvar

Postat: 31 maj 2011, 00:42
av Klus
HeadWar skrev:Oj, skum FAQ. Jag hade lätt sagt att Shadow in the Warp fungerade mot folk i bilar.
mm det kan vara bland det dummaste idioterna på GW hittat på, göra spelets redan sämsta psykerförsvar värdelöst.

Re: Magiförsvar

Postat: 31 maj 2011, 05:32
av speedfreek
Glömde bort den dumma FAQn...