Eldar

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Eldar

Inlägg av Katarsis »

cadelin skrev:Additionally, count the highest two of the additional fortune penalty (see Farseer).
dvs först avatar -5 sen en gång till avatar -5 var det någon som påstod, men jag personligen antog att det skulle vara de två högsta relevanta dvs tex avatar + wraithguard med conceal
'Någon' har fel; man räknar bara de två högsta ut listan om man har två ur listan. På samma sätt räknar man bara den högsta ur listan om man bara har en ur listan, samt ingen ur listan om man inte har någon från listan.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Eldar

Inlägg av Flygmaskin »

Avengers ligger på -1 som standard och -2 om man har en falk i listan. Jag antar att de bara får -2 om de faktiskt får plats i falken?
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Eldar

Inlägg av LillePer »

Ja, det finns någon liten förklaring i början av pdf'en som visar vad en * betyder.

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Eldar

Inlägg av Flygmaskin »

Ah! Tack!
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Eldar

Inlägg av imp »

Autarch: Tycker nog att man bara borde få plus för Autarch nr 1.

Yriel: Nu har jag testat honom en del och jag tycker inte att han är värd -8. Visst kan han ta en squad som har 3+ (inte om de har FNP), men sen dör han direkt. Han står ju själv efter att ha dödat en squad, eftersom att han dödar även en enhet han joinat om han använder ögat. Föreslår -6 på honom.

Jetbikes:En enhet jetbikes är sjukt bra att ha som scoring. Förslår följande förändring.

Enhet 1: -3
Enhet 2: -2
Enhet 3: -2
Enhet 4: -3
Enhet 5: -4
Enhet 6: -4

I princip så föreslår jag alltså att man byter plats på minuset för enhet ett och enhet tre.
En bild säger mer än 1000 kaniner

xdanskx
Inlägg: 644
Blev medlem: 23 maj 2009, 20:19

Re: Eldar

Inlägg av xdanskx »

-3 för en enhet som i 99,9 fall av 100 är 3 st T4 killar med 3+ save?
jag måste säga emot!
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Eldar

Inlägg av theWatchman »

imp skrev:Autarch: Tycker nog att man bara borde få plus för Autarch nr 1.

Yriel: Nu har jag testat honom en del och jag tycker inte att han är värd -8. Visst kan han ta en squad som har 3+ (inte om de har FNP), men sen dör han direkt. Han står ju själv efter att ha dödat en squad, eftersom att han dödar även en enhet han joinat om han använder ögat. Föreslår -6 på honom.

Jetbikes:En enhet jetbikes är sjukt bra att ha som scoring. Förslår följande förändring.

Enhet 1: -3
Enhet 2: -2
Enhet 3: -2
Enhet 4: -3
Enhet 5: -4
Enhet 6: -4

I princip så föreslår jag alltså att man byter plats på minuset för enhet ett och enhet tre.
Håller tyvärr inte med dig på någon punkt.
1, Mer än +1 är nog inte troligt att han får, om jag fick bestämma själv hade jag tagit bort alla + ur mallen. Dubbla autarcher är lite najs ändå.
2, När Yriel var nera på den kompen spelade alla med honom. Så bra är han.
3, Håller med Dansk i hansk kommentarer.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Eldar

Inlägg av imp »

theWatchman skrev:
imp skrev:Autarch: Tycker nog att man bara borde få plus för Autarch nr 1.

Yriel: Nu har jag testat honom en del och jag tycker inte att han är värd -8. Visst kan han ta en squad som har 3+ (inte om de har FNP), men sen dör han direkt. Han står ju själv efter att ha dödat en squad, eftersom att han dödar även en enhet han joinat om han använder ögat. Föreslår -6 på honom.

Jetbikes:En enhet jetbikes är sjukt bra att ha som scoring. Förslår följande förändring.

Enhet 1: -3
Enhet 2: -2
Enhet 3: -2
Enhet 4: -3
Enhet 5: -4
Enhet 6: -4

I princip så föreslår jag alltså att man byter plats på minuset för enhet ett och enhet tre.
Håller tyvärr inte med dig på någon punkt.
1, Mer än +1 är nog inte troligt att han får, om jag fick bestämma själv hade jag tagit bort alla + ur mallen. Dubbla autarcher är lite najs ändå.
2, När Yriel var nera på den kompen spelade alla med honom. Så bra är han.
3, Håller med Dansk i hansk kommentarer.
1. Va? När sa jag att han skulle få mer än +1? Tanken var att ta bort +2 för 2 Autarcher. +1 röcker mer än väl för 2 autarcher.
2. Men han är inte så bra att han förtjänar -8.
3. Så -3 för enhet 3 och fyra, samt -4 för enhet 5 och 6 tycker ni är ok? Det är ju vad som står i mallen nu
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Eldar

Inlägg av theWatchman »

1, ok, då fattade jag fel på autarcherna.
2, Tycker nog inte det men skall diskutera det.
3, Jo, riktigt mycket jetbikes är svårare att hantera. Men dom sista är kanske snarare för hårt kompade..

xdanskx
Inlägg: 644
Blev medlem: 23 maj 2009, 20:19

Re: Eldar

Inlägg av xdanskx »

han kan slå ut en enhet helt själv, på en runda, han kan ha -8... jag har själv slagit ut typ 14 marines med han i en cc-runda, och det borde vara värt -8, även utan ögat har han ju typ 4-5 attacker, woundar 2+ power weapon, det är inte fy skam nånstans...

det är väldigt få listor som spelar med mer än 3 jetbike enheter, eller rättare sagt, det är väldigt få eldar-listor som spelar med många mer än 3 troops, och dom är sällan jetbikes allihopa, så vad enhet 5 och 6 kompar behöver man sällan titta på...
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Skriv svar