Tyranids

Moderator: Kompmallsansvariga

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Tyranids

Inlägg av Mortarion »

Malleus skrev:100 troops och 57 i komp... Lite synd att det inte finns något sätt att få medelkomp med många MCs (både lättare att bära och tar mindre plats!)
så det känns marginellt hårt att det ska vara -10 och -20 på Carnifexarna, Hade varit kul om det GICK att köra med många MC utan att få griskomp
2 HT med lite guards och 4 Carnifexar och 3 Lictors är ju rätt mycket poäng och mycket mindre att flytta =D

// Herr latmask
Om det hade varit möjligt att få medlekomp med många monster hade mallen varit totalt misslyckad, eftersom en sådan lista är rejält mycket hårdare än medel.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Tyranids

Inlägg av egge »

Som någon tidigare skrev så ge:
Warriors
-1 Barbed strangler
-2 Barbed strangler med toxin sacs
-1 Leaping/winged
-1 Extended carapace

Leaping warriors med 5+ sv är klart sämre än winged warriors med 5+ sv.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Tyranids

Inlägg av Katarsis »

Ok.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

LordTengil
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 aug 2009, 06:27

Re: Tyranids

Inlägg av LordTengil »

Ok, vad tycker ni om den här armén då?

1 Broodlord med 11 genestealer retinue med scuttle

~6*10 Genestealers med scuttle, med olika ugrades

Landar på ca 75-80 i komp. Sjukt tråkig armé. Allt outflankar

Rättkompad? Vad säger ni som spelat lite mer med/mot tyranids? Jag har bara mött dem en gång. Kanske lite eskalerande minus är på sin plats?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Tyranids

Inlägg av Katarsis »

LordTengil skrev:Ok, vad tycker ni om den här armén då?

1 Broodlord med 11 genestealer retinue med scuttle

~6*10 Genestealers med scuttle, med olika ugrades

Landar på ca 75-80 i komp. Sjukt tråkig armé. Allt outflankar

Rättkompad? Vad säger ni som spelat lite mer med/mot tyranids? Jag har bara mött dem en gång. Kanske lite eskalerande minus är på sin plats?
Sjukt kass armé om den får möta något med skytte, tanks eller bra närstrid. Ser inte att den skulle vara felkompad.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

sourpus
Inlägg: 244
Blev medlem: 07 jul 2009, 10:04

Re: Tyranids

Inlägg av sourpus »

instämmer med mattias. även om den, som du säger är sjukt tråkig, så är det trots allt en sjukt kass lista. om du outflankar blir det väldigt svårt att kunna trycka på ordentligt och du kommer bli utskjuten, en brood i taget.


överlag känns nidsen väldigt svåra. man måste nästan spela med lite av varje, eftersom nidzilla blivit tramsigt dåliga, och det inte känns realistiskt att spela cc-nids. det svåra i kråksången ( :roll: ) blir att allt ger lite minus, men kostar så lite att minusen totalt blir ganska stora ändå. tyvärr har jag inga bra idéer om hur man kan göra istället.. :x ovanstående får väl ses som en bitter nid-spelares klagan, eller nått..
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Tyranids

Inlägg av the godfather »

har kikat på mallen. den är rättvis.

men för låg. ge nidsen ett högre startvärde!!
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Tyranids

Inlägg av Jocke Rapp »

Oki, låter väl ganska rimligt. Någon som har åsikter om saker som borde ändras i mallen?

sourpus
Inlägg: 244
Blev medlem: 07 jul 2009, 10:04

Re: Tyranids

Inlägg av sourpus »

tycker det är lite extremt att varenda liten upgrade mamman kan ta ska ge minus. som jag sagt till mattias känns det udda att +Ws uppgraderingen finns med. hur stor skillnad gör den? vad sägs om att ge rippers ett litet plus? de är väl kassa nog att förtjäna det. slutligen tycker jag gott att gaunts kan ge plus-minus noll om de är typ X antal (kanske någonstans vid 15-16?). så passa många börjar ändå kosta en del poäng och är svåra att hantera (läs: gömma bakom big guys/hus) och måste faktiskt prestera något mer än att bara kuta fram och claima i slutet.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Tyranids

Inlägg av the godfather »

gauntminuset är lite snett. man kan ha en gigantoenhet utan att få knappt nåt minus för den.

mitt förslag är
-1 if unit numbers 10 models or less
-1 if unit numbers 20 models or more
-3 each unit of Gaunts with Without Number (regardless of unit size)
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Låst