Necrons

Moderator: Kompmallsansvariga

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: Necrons

Inlägg av Per Pirat »

Hade de varit fearless hade det varit en sak, nu räcker det med att en kille med power sword kommer in och det blir dags att springa hem med 10+ killar som dessutom räknas till fasen.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Necrons

Inlägg av egge »

svenska40k-konto skrev:Mängd borde finnas med precis som för orkerna.

Komp = 115 - 25 = 90

1 Lord @ 200 Pts Kompminus -15
WarScythe; Destroyer Body; Veil of Darkness

20 Warriors @ 360 Pts Kompminus -1

20 Warriors @ 360 Pts Kompminus -1

20 Warriors @ 360 Pts Kompminus -1

20 Warriors @ 360 Pts Kompminus -1

2 Tomb Spyder @ 110 Pts Kompminus -6

Total Roster Cost: 1750 Kompminus -25
Världens snällaste Necronlista. Jag vet faktiskt inte någon armé (som är normal) som skulle ha svårt för den...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Necrons

Inlägg av Mortarion »

-1 känns som ett vettigt minus för warriors.

Magnus
Inlägg: 253
Blev medlem: 01 apr 2009, 22:08

Re: Necrons

Inlägg av Magnus »

HQ
Necron Lord (100p), Warscythe (10p), Destroyer Body (30p),
Gaze of Flame (15p), Phase Shifter (30p) 185p -5 komp

TROOPS
Warriors 13st 234p -1 komp
Warriors 12st 216p -1 komp

FAST ATTACK
Wraiths 3 st 123p
Wraiths 3 st 123p
Wraiths 3 st 123p

HEAVY SUPPORT
Tomb Spyders 3st 165p -9 komp
Tomb Spyders 3st 165p -9 komp
Tomb Spyders 3st 165p -9 komp

Tot 1499p 81 i komp


Vet inte riktigt om den här listan är värd så hög komp som 81?

8-)

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Necrons

Inlägg av egge »

Varför inte...vad är det som är så bra?

Lorden kan slåss, lite. Wraith är inte svåra att döda, inget kan döda fordon (utom lorden) och den kommer inte ta fler objektiv än någon annan armé. Den kommer alltså ha svårt mot hordearméer, närstridsarméer, monsterarméer, mechanized och elitarméer. För att inte tala om skytte arméer...

Däremot kanske andra arméer har svårt att komma upp i denna poäng med en lika kass lista.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Necrons

Inlägg av Mortarion »

egge skrev:Lorden kan slåss, lite. Wraith är inte svåra att döda, inget kan döda fordon (utom lorden)
Eum... Wraithar och Tomb spyders äter fordon till frukost. Skjuta ut fordon är så 4th ed.

Sen kan jag iofs hålla med om att listan inte är jättebra. Men den är bättre än 81 i komp.
Kanske att det borde funnits någon form av litet eskalerande Tombspyder-minus.

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Necrons

Inlägg av Lillen »

Jag tycker inte att man skall ge de tre första enheterna med warrios med minus för vi måste ha dem och det finns inget annat att välja på. Lite oshyst påtanke på att Necrons har en sak att välja på i troops och att man måsta ta två av dem. Sen med 5th är de ju inte alls lika taskiga som de var i 4th. Jag är inte helt inne på det med scoring minus. Om inte de tre första så låt de två första utan minus och behåller ni minuset så höj startkompen i alla fall till 120 eller nått.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Necrons

Inlägg av egge »

Mortarion skrev:
egge skrev:Lorden kan slåss, lite. Wraith är inte svåra att döda, inget kan döda fordon (utom lorden)
Eum... Wraithar och Tomb spyders äter fordon till frukost. Skjuta ut fordon är så 4th ed.

Sen kan jag iofs hålla med om att listan inte är jättebra. Men den är bättre än 81 i komp.
Kanske att det borde funnits någon form av litet eskalerande Tombspyder-minus.
Nja, Jag tycker att tomb spyders och wraiths utan support inte dödar särskilt mycket fordon i närstrid för de kommer inte in i perfekta situationer. Saken är den att wraiths och tomb spyders är bra på att sporadiskt döda fordon men inte som huvudelement i en armé.

Jag kan dock hålla med om att armén är bättre än 81 i komp. Dock så anser jag att denna armé är värd 81 och alla andra arméer får för lågt. Men i jämförelse med andra så bör kanske kompen minskas för denna armé. Men jag tror inte arméns komp är så högt att den automatiskt vinner en turnering för den kommer få svårt att vinna matcher och ta objektiv.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: Necrons

Inlägg av Per Pirat »

Wraithar och Tomb spyders blir bara bra om motståndaren spelar dåligt i min mening alt. om man har många. Wraithar har inget specielt som slår hårt mot fordon mer än str 6, de kan bara vara 3 och har inte heller pw och kostar trots det 41p styck 1 wound. Det brukar sluta med att de susar fram, dör 1-2 påvägen och har en chans att daska till ett fordon sedan öppnar motståndaren upp eld eller löser det hela i närstrid. Tomb spyders är för långsamma och kan skjutas ut påvägen fram, struntar man i dem kan man fortfarande gå runt dem. 4 attacker som träffar 6:or i fordonstrider alt. bli uppäten av en dread/monster/fist.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Magnus
Inlägg: 253
Blev medlem: 01 apr 2009, 22:08

Re: Necrons

Inlägg av Magnus »

Jag håller definitivt med om att 1-3Tomb Spyders inte är något problem att skjuta bort eller ta sig runt, men 9st är riktigt elakt för bara 495p. Min erfarenhet är att har man många så kan dom hjälpas åt att döda både fordon, dreads och tex tacticals (jag har iof bara spelat med 7st som mest)
Om nu wraiths är så dåliga kanske dom borde ge + i komp istället? Jag tycker att många wraits som används rätt är riktigt bra.

Låst