Chaos Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Mortarion

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Mortarion »

Det som inte skall få plus är de saker som alla redan spelar med, dvs obbar, prinsar och mech.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Havocs är sjukt ovärda, även Chaos Lord och Chaos Sorc med någonting annat än lash. De ska inte ge plus, men mindre minus, så att de är vettiga val jämtemot prinsen och obbarna. Kanske även predatorn mindre minus, den är ju dyrare än SM varianten. Jämntemot BA så betalar BA 5p för att bli fast.

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

cadelin skrev:kaos behöver mer plus i mallen, nu blir man glad när man får spela mot kaos. Sänk minuset på obbar rakt över lite istället.
En höjning hade inte varit helt fel. Men innan man gör det får inte glömma att inga toppspelare som spelar med kaos. Tror många av oss som spelar med de nu inte bryr sig om ranking eller inte pallar måla upp nått annat. Fast kanske är det lite som egge skrev på sin blogg. En bra spelare väljer en bra armé och inte en dålig. Dock har Johan_B har pratat om att låna min armé på deffcon... får se om han inte kommer sist med den.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Bruce

Inlägg av Bruce »

Csm är inte så attraktiva att spela med längre.

Det känns som om det vore på sin plats med lite färre minus i mallen och höja startkompen en smula.

De saker som är riktigt bra är för hårt kompade , så man har svårt att komma någon vart på turneringar.

:P

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Instämmer! CSM är inte så jävla vassa. Trodde kompen skulle kompensera för det.

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Bruce skrev:Csm är inte så attraktiva att spela med längre.

Det känns som om det vore på sin plats med lite färre minus i mallen och höja startkompen en smula.

De saker som är riktigt bra är för hårt kompade , så man har svårt att komma någon vart på turneringar.

Nu skjuter jag mig själv lite i foten här men tycker inte du sådant som är riktigt bra i spelet, ska kompa riktigt dåligt? Jag tycker det. Det man däremot kan tvista om är ifall kombon som är bra i kaoslistan är bra i spelet rent generellt.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag tycker att det är ganska kul att chaos har massa kombo-minus, även på ospelade saker så som balstmaster medans SW inte har combominus för TW+lord med 2+ och/eller 3++ och/eller småvargar.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Bruce

Inlägg av Bruce »

n00bn skrev:
Bruce skrev:Csm är inte så attraktiva att spela med längre.

Nu skjuter jag mig själv lite i foten här men tycker inte du sådant som är riktigt bra i spelet, ska kompa riktigt dåligt? Jag tycker det. Det man däremot kan tvista om är ifall kombon som är bra i kaoslistan är bra i spelet rent generellt.
Det är så att de nya codexarna som har kommit ut är bättre rent generellt än Csm. Kompmakarna har inte riktigt lyckats att kompa ner dom till Csms nivå, så då är det väll dags att släppa lite på kompen för Csm .Det som var hett förr, är inte så mycket att hänga i julgranen nu.

På Gothcon i år så var bäste Csm spelare först på 27e plats. Men det kan vara så att Chaos spelarna är riktigt dåliga. Vet inte hur det gått på andra turneringar men det vet säkert någon annan.

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Mina upplevelser av CSM är att om man inte låtsas om obbar så är CSM riktigt dåliga på att öppna (ens lätta) transporter på över 12" då deras LRAT är riktigt svagt/dyrt.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Bruce skrev: Det är så att de nya codexarna som har kommit ut är bättre rent generellt än Csm. Kompmakarna har inte riktigt lyckats att kompa ner dom till Csms nivå, så då är det väll dags att släppa lite på kompen för Csm .Det som var hett förr, är inte så mycket att hänga i julgranen nu.
Det där håller jag med om. Jag har iofs känslan av att vargar är lite semihårt kompade på vissa ställen men BA-kompen är liberal. Sen spelar ingen av kompmakarna kaos (Jocke vad hände med dina kaosers??!) så då blir det kanske lite svårare att uppdatera det rätt. Jag och vissa andra brukar ju inte skriva så konstruktiv kritik i den här tråden utan mest nördrage. Kan iofs skriva ett litet utkast hur jag tycker Chaos Elitkompen borde sitta nu veckan.
Bruce skrev: På Gothcon i år så var bäste Csm spelare först på 27e plats.
Och han spelade varje dag i femton år med Gud, Mohammed och Stelek för att placera sig så bra. :D

Skriv svar