Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: Space Marines

Inlägg av fjugin »

Varför ligger egentligen prop pod-minuset på själva enheten och rhino/razorback-minuset sist i en egen lista?
Känns som man borde göra på på samma sätt i båda fallen..

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Space Marines

Inlägg av Katarsis »

fjugin skrev:Varför ligger egentligen prop pod-minuset på själva enheten och rhino/razorback-minuset sist i en egen lista?
Känns som man borde göra på på samma sätt i båda fallen..
För att vissa enheter inte förtjänar minus för Drop Pods.

Angående Sternguards så kan vi kolla på det, men jag är skeptisk till att bara ge Lascannonen -1 och övriga inget minus.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Space Marines

Inlägg av HeadWar »

cadelin skrev:klart folk kan använda dom som billiga devastators men dom tar upp ett elitchoice i foc och det är typ bara elit-fast-troops som folk spelar med i marines. LC i den enheten är lite lök på laxern jag är inte säker påatt det är så bra så att man ska dra av en i komp. kommer dom i närstrid så dör dom som flugor och ger bort massa poäng blixtsnabbt.
Nu generaliserar du nog lite väl mycket utifrån din egen spelstil... Land Raiders, Vindicators, Predators, Whirlwinds, Thunderfire Cannons, Devastators. Själv har jag fullt i Heavy men bara en Fast och en Elite (på 1500). Gun line Marines lever och frodas skulle jag vilja påstå.

Kommer inte ditt senaste förslag på minus innebära att enheten du spelade med på SydCon ger totalt -2? ;) Skulle nog vilja se att vanliga Plasma Guns räknas in tillsammans med combivapnen, eftersom de skjuter "på samma sätt" som superboltrarna, men bättre på det mesta. Och eftersom laserkanonerna är såpass billiga jämfört med de som Devastators kan köpa borde de nog ligga kvar på -2, annars är de ett ganska tydligt no-brainer-val om man köper tunga vapen till enheten. -1 för tio man bör, i enlighet med tidigare diskussioner, ligga på enheten oavsett om den är scoring eller inte.

Sternguards
-1 each unit of 10 Sternguards
-2 each scoring unit of Sternguards
-2 each Lascannon
-1 each of all other heavy weapons
-1 each Combi-weapon/Plasma Gun after the second
-1 Lightning Claw
-3 Power Fist
-3 Drop Pod

Tycker jag, utan att ens ha spelat med dem. :P

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Space Marines

Inlägg av cadelin »

jag köper det försutom LC som jag inte tycker borde ge minus. :)

Booogeyman
Inlägg: 259
Blev medlem: 03 jul 2009, 17:20

Re: Space Marines

Inlägg av Booogeyman »

Mallen skrev:Bike Squadron
-2 If taken as Troops (due to captain on bike)
Parantesen borde stryckas, då den inte har någon funktion.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Space Marines

Inlägg av Jacke »

Eller innebär det att Khan´s biker troops inte ger minus? :lol:

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Space Marines

Inlägg av Katarsis »

Aldrig fel att vara övertydlig i mallen har vi märkt. Och Kahn är en Captian.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Booogeyman
Inlägg: 259
Blev medlem: 03 jul 2009, 17:20

Re: Space Marines

Inlägg av Booogeyman »

Katarsis skrev:Aldrig fel att vara övertydlig i mallen har vi märkt. Och Kahn är en Captian.
Nu kommer en del att läsa fel, efter som Kahn är ett annat HQ-val än Captian.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Space Marines

Inlägg av imp »

svenska40k-konto skrev:
Katarsis skrev:Aldrig fel att vara övertydlig i mallen har vi märkt. Och Kahn är en Captian.
Nu kommer en del att läsa fel, efter som Kahn är ett annat HQ-val än Captian.
Men det står att han är en Captain, s.94. Dock så bör det förtydligas
En bild säger mer än 1000 kaniner

Booogeyman
Inlägg: 259
Blev medlem: 03 jul 2009, 17:20

Re: Space Marines

Inlägg av Booogeyman »

imp skrev:
svenska40k-konto skrev:
Katarsis skrev:Aldrig fel att vara övertydlig i mallen har vi märkt. Och Kahn är en Captian.
Nu kommer en del att läsa fel, efter som Kahn är ett annat HQ-val än Captian.
Men det står att han är en Captain, s.94. Dock så bör det förtydligas
För mig är det klart, men det finns folk som letar efter hål.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Låst