Blood Angels

Moderator: Kompmallsansvariga

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Re: Blood Angels

Inlägg av cadelin »

efter att faktiskt ha provspelat listan så kan jag säga:
Assaultmarines
inget minus för special weapons om de inte ha JP deras rörlighet försvinner, de betalar mer än tacticals.
Sen kanske jag ska ta en funderare på -1/-2 ändå

Prästen:
Inte så bra som ni tror
spelar man inte med typ en landraider som han kan sitta och feta i så dör han ganska snabbt med sitt ett wound.
-20 way to much
-15 lite för mycket
man kan verkligen inte vara överallt. Lätt att spela undan.

Men efter att ha spelat med listan så är jag grymmt besviken, assaultmarines med JP behöver fnp annars så är dom för kassa. Transporter > JP pga skytteskyddet och knappt det är sådär relevent då det bortfaller folk till plasma och melta hela tiden.

Nej jag är sjukt besviken på listan, inga bra synergier som man kommer kunna använda i kompat.
Blir nog spacewolves för mig.

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

Jag håller med Cadelin, har spelat tre matcher med BA, och det bästa är nog att skippa präster,chappe, dödskompaniet och allt sånt som är "typiskt" för BA och istället utnyttja billgare transporter till assaultmarines och spamma Preds/Baals. Desutom verkar det vara svårt att ha med de typiska elementen i en kompad lista.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

cadelin skrev:man kan verkligen inte vara överallt. Lätt att spela undan.
Det är väl just det där som gör att det borde vara ett eskalerande minus. En kan man spela undan genom att skjuta på någon som inte har FNP, men två-tre?

cadelin

Inlägg av cadelin »

precis eskalerande , inte jättemycket på första men sen blir det mer

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Prästen i raider som också har termosar i sig är sjukt bra. Han kan ju tryckt sitta kvar i sin mobila bunker som ger honom en enorm bubbla samtidigt som hans kompisar hoppar ut och klubbar folk. Neeeh, sjukt bra är han helt enkelt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Mutt

Inlägg av Mutt »

Jag kan vara beredd på att hålla med om att han inte är i närheten lika stark utan en bunker att sitta och producera sin bubbla i (lite lustigt att han kan feel no paina (plåstra om) folk inom 6" från sin bil, men en mekaniker kan inte laga folk från sin bil, men det är en annan fråga). Kanske kan man likt imparnas psyker squad ha olika minus beroende på om man har en land-raider eller inte? Då kommer han säkerligen att sita i Rhinos istället visserligen, och även då är han lite bättre än om han inte är i en bil, så kanske även lite extra minus om man har Rhinos.

cadelin

Inlägg av cadelin »

rhinos dör bara och ploppar han ut ensam ur en rhino så är han dödare än disco

Falkman

Inlägg av Falkman »

Låter vettigt att ge honom mer minus om man har Land Raiders med i listan.

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

jag anser att första presten borde vara gratis om man inte har några land raiders då det är tänkta att han ska göra assaultmarines spelbara och 6tum är inte så mycket. Möjligt att den kan ge minus 2eller 3 och sedan minus 5 för andra och tredje borde vara lagom. Det värsta jag vet är när kompen bannar enheter eller modeller bara för att de ser hårda ut på papper eller att folk inte vet hur man ska spela mot dem
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Mutt

Inlägg av Mutt »

På vilket sätt är blood angels assaultmarines mindre spelbara än övriga marines assault marines?

Skriv svar