Imperial Guard

Moderator: Kompmallsansvariga

PeterWelzien
Inlägg: 223
Blev medlem: 09 okt 2008, 06:52
Ort: Uppsala

Re: Imperial Guard

Inlägg av PeterWelzien »

Personligen upplever jag att mortars är sämre i heavy weapons squads än ensamma. Missar man med sitt första skott i en mortar squad, så missar man oftast med alla tre skotten.

Jag skulle gärna se något i stil med att var tredje eller varannan mortar som inte ingår i en heavy weapons squad ger -1. De -2 man får för en heavy weapons squad tycker jag räcker.
/Peter Welzien

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Guard

Inlägg av Katarsis »

Om vi kan räkna ut ett lätt förslag för hur vissa Mortars skall vara kompgratis så kan vi fundera på det, att en Mortar skulle kosta .5 poäng är inget alternativ.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Imperial Guard

Inlägg av imp »

-1 Om man bara har Mortars i HW-squads?

Att ge dem nåt annat än -1 i infantry squads är nog svårt.
Då måste det ju typ bli: 2:nd mortar in an infantry Platoon +1. Skulle kunna vara ett "and 4:th" också.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Booogeyman
Inlägg: 259
Blev medlem: 03 jul 2009, 17:20

Re: Imperial Guard

Inlägg av Booogeyman »

Mortars plockar grots enkelt. Så dom är en pina då dom inte syns och jag kan inte gömma mig.

Mortars är dåliga mot 3+, men bra mot horder och då är den bättre än Heavy Bolters.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Imperial Guard

Inlägg av imp »

Samma för HB och mortars då? De är ju sämre än resterande HW
En bild säger mer än 1000 kaniner

Eskil
Inlägg: 53
Blev medlem: 31 mar 2009, 14:04

Re: Imperial Guard

Inlägg av Eskil »

Tycker nya versionen (5.3) är en klar förbättring.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Imperial Guard

Inlägg av imp »

Nu finns det ju iaf ingen anledning att bry sig om dubbla Astropaths eller Officers of the fleet
En bild säger mer än 1000 kaniner

Booogeyman
Inlägg: 259
Blev medlem: 03 jul 2009, 17:20

Re: Imperial Guard

Inlägg av Booogeyman »

imp skrev:Nu finns det ju iaf ingen anledning att bry sig om dubbla Astropaths eller Officers of the fleet
Varför ta med 2 stycken?
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Guard

Inlägg av Katarsis »

svenska40k-konto skrev:
imp skrev:Nu finns det ju iaf ingen anledning att bry sig om dubbla Astropaths eller Officers of the fleet
Varför ta med 2 stycken?
Man ansåg att effekterna var kumulativa, men det motsades utav FAQ som kom ut för ett litet tag sedan.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Imperial Guard

Inlägg av imp »

Vad räknas en HF som i en Platoon Command Squad?

Heavy Weapon, Flamer eller inget?
En bild säger mer än 1000 kaniner

Låst