Imperial Guard
Moderator: Kompmallsansvariga
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: 09 okt 2008, 06:52
- Ort: Uppsala
Re: Imperial Guard
Personligen upplever jag att mortars är sämre i heavy weapons squads än ensamma. Missar man med sitt första skott i en mortar squad, så missar man oftast med alla tre skotten.
Jag skulle gärna se något i stil med att var tredje eller varannan mortar som inte ingår i en heavy weapons squad ger -1. De -2 man får för en heavy weapons squad tycker jag räcker.
Jag skulle gärna se något i stil med att var tredje eller varannan mortar som inte ingår i en heavy weapons squad ger -1. De -2 man får för en heavy weapons squad tycker jag räcker.
/Peter Welzien
Re: Imperial Guard
Om vi kan räkna ut ett lätt förslag för hur vissa Mortars skall vara kompgratis så kan vi fundera på det, att en Mortar skulle kosta .5 poäng är inget alternativ.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Re: Imperial Guard
-1 Om man bara har Mortars i HW-squads?
Att ge dem nåt annat än -1 i infantry squads är nog svårt.
Då måste det ju typ bli: 2:nd mortar in an infantry Platoon +1. Skulle kunna vara ett "and 4:th" också.
Att ge dem nåt annat än -1 i infantry squads är nog svårt.
Då måste det ju typ bli: 2:nd mortar in an infantry Platoon +1. Skulle kunna vara ett "and 4:th" också.
En bild säger mer än 1000 kaniner
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: 03 jul 2009, 17:20
Re: Imperial Guard
Mortars plockar grots enkelt. Så dom är en pina då dom inte syns och jag kan inte gömma mig.
Mortars är dåliga mot 3+, men bra mot horder och då är den bättre än Heavy Bolters.
Mortars är dåliga mot 3+, men bra mot horder och då är den bättre än Heavy Bolters.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"
Have you really won?"
Re: Imperial Guard
Samma för HB och mortars då? De är ju sämre än resterande HW
En bild säger mer än 1000 kaniner
Re: Imperial Guard
Tycker nya versionen (5.3) är en klar förbättring.
Re: Imperial Guard
Nu finns det ju iaf ingen anledning att bry sig om dubbla Astropaths eller Officers of the fleet
En bild säger mer än 1000 kaniner
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: 03 jul 2009, 17:20
Re: Imperial Guard
Varför ta med 2 stycken?imp skrev:Nu finns det ju iaf ingen anledning att bry sig om dubbla Astropaths eller Officers of the fleet
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"
Have you really won?"
Re: Imperial Guard
Man ansåg att effekterna var kumulativa, men det motsades utav FAQ som kom ut för ett litet tag sedan.svenska40k-konto skrev:Varför ta med 2 stycken?imp skrev:Nu finns det ju iaf ingen anledning att bry sig om dubbla Astropaths eller Officers of the fleet
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Re: Imperial Guard
Vad räknas en HF som i en Platoon Command Squad?
Heavy Weapon, Flamer eller inget?
Heavy Weapon, Flamer eller inget?
En bild säger mer än 1000 kaniner