Kompmall v5.5 - Spikad!

Moderator: Kompmallsansvariga

teknistmajjan
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2010, 01:01

Re: Kompmall v5.5 - Spikad!

Inlägg av teknistmajjan »

Hmm, hur ofta går ni igenom kompmallen och försöker gra något visa powerbuilds, typ black templars med super terminators som har reroll hit och wound samt styrka 5 för Furious charge. Vore fint om den ständigt gick igenom och att man frågar communityn vad som borde ändras på.

Jag gillar skarpt komp och vill gärna spela med det så småningom när jag kan spelet bättre. Men i dagsläget är den åt helskotta för rörig. Fantasykompen är tusen gånger smidigare.

Så fortsätt göra ett bra jobb, det är som allt.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Kompmall v5.5 - Spikad!

Inlägg av Zurken »

Kompmallen brukar väl gås igenom inför och efter varje större turnering som använder kompen om jag förstått det rätt. Senast var defcon tror jag och nästa kommer antagligen bli lincon (för de ska använda mallen om jag fattat det rätt).
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Kompmall v5.5 - Spikad!

Inlägg av HeadWar »

Trådarna för diskussion är öppna dygnet runt. Hittar du något som är fel så är det bara att säga till.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Kompmall v5.5 - Spikad!

Inlägg av Katarsis »

Vi uppdaterar så ofta vi känner att det behövs, men försöker alltid gå igenom nyligen spelade kompmallsturneringar för att se vad som behöver ändras. Just nu anser vi inte att det är så mycket vitalt som behöver förändras och har därför lagt in en lägre växel. Antagligen kommer en ny version ut efter RTO Warmup, innan LinCon.

Vad är det du tycker gör vår kompmall så in i hellskotta rörig jämfört med fantasymallen? Layout, omfattning?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Kompmall v5.5 - Spikad!

Inlägg av cadelin »

fantasymallen är inte smidigare. Dom är ungefär exakt samma. 40 är lite enklare för den behöver man oftast inte räkna med papper och penna ens :)

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Kompmall v5.5 - Spikad!

Inlägg av HeadWar »

Precis, jag klarar mig bra med Excel.

BrrrrrACKA
Inlägg: 34
Blev medlem: 06 aug 2009, 22:13

Re: Kompmall v5.5 - Spikad!

Inlägg av BrrrrrACKA »

Fantasy mallen är så jobbig så man behöver en kurs i den. Lätt att göra fel. 40k mallen är ju klockren! Bra jobbat!!!

Joey_Boy
Inlägg: 251
Blev medlem: 09 nov 2008, 22:22

Re: Kompmall v5.5 - Spikad!

Inlägg av Joey_Boy »

BrrrrrACKA skrev:Fantasy mallen är så jobbig så man behöver en kurs i den. Lätt att göra fel. 40k mallen är ju klockren! Bra jobbat!!!

Onsdag kl08:35 håller jag kurser på hotell Avalon här i Göteborg. Jag noterar dig som anmälld och skickar betalningsuppgifter till din bank under dagen för debitering.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Kompmall v5.5 - Spikad!

Inlägg av Röde »

Mallen funkar bra det är kompen som rör till det... :D
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Kompmall v5.5 - Spikad!

Inlägg av the godfather »

är detta mallen som gäller för lincon eller ska den revideras en gång till?

förutom bloodangels dårå.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Skriv svar