Daemonhunters

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Andy Grey
Inlägg: 472
Blev medlem: 11 feb 2009, 02:02

Re: Daemonhunters

Inlägg av Andy Grey »

Varför -2 komp på Holy Relic? Hur motiverar man det till något som kostar 30p och bara kan användas en gång per game, när man inte har rört sig? Lite väl hårt kan jag tycka :shock:. Men visst, man får tacka och ta emot för 115 i grunden.

Tycker man borde bli mer belönad för att spela med en eller flera Purigation Squads däremot. De får +1 komp per modell i squaden, men -1 per psycannon/incinerator. Grejen är ju att man ska kunna ha fler av specialvapnen, upp till 4. Om man spelar med minimum antal (2gks+justicar) får man +1 i komp totalt, samma som en naken =][=, 20p kontra 160p(PS med 2 psycannons)

Om man vill utnyttja möjligheten att köpa t.ex. 4 psycannons och stå och skjuta som §¤* från ett objektive och hoppas på dåliga shrouding-slag, blir även det +1 komp, men för 270p :? . De är såklart inte scoring längre, och specialvapen är ju 5p dyrare än om man köper dem till vanliga gks. Om man är ute efter samma komp som Fast Attack GKs, utan specialvapen(+5 komp), kostar det 370p för en PS. Hur kommer det sig? Båda enheter är väl ungefär lika osannolika att se i en seriös lista. Man borde kanske locka lite mer med kompen?

De stackarna har inte mycket annat som talar för dem.. Hade varit skoj att trycka in massa psycannons i chimeror däremot, dakka dakka ur the holes ;).
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Daemonhunters

Inlägg av Katarsis »

@Andy Grey: Kan fundera på Relikminuset. Angående Purgation Squads, tanken är att man skall kunna ta en shootyenhet för alldeles för mycket poäng och få kompplus för det, alternativt att ta en enhet som liknar vanliga GK's väldigt mycket (fast utan scoring) och få väldigt mycket kompplus för det.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Gibber
Inlägg: 204
Blev medlem: 13 okt 2008, 07:29
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Daemonhunters

Inlägg av Gibber »

En fråga:
Får Brother Captainen i termosenheten minus som en hero eller som en "vanlig" terminator?
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Daemonhunters

Inlägg av Katarsis »

Man kan bara få minus från sitt respektive entry, så en Brother Captian köpt som sergeant till en Terminatorenhet kan inte få minus för en HQ-Brother Captain.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Andy Grey
Inlägg: 472
Blev medlem: 11 feb 2009, 02:02

Re: Daemonhunters

Inlägg av Andy Grey »

Katarsis skrev:@Andy Grey: Kan fundera på Relikminuset. Angående Purgation Squads, tanken är att man skall kunna ta en shootyenhet för alldeles för mycket poäng och få kompplus för det, alternativt att ta en enhet som liknar vanliga GK's väldigt mycket (fast utan scoring) och få väldigt mycket kompplus för det.
Yes, låter bra det. Tack för förtydligandet.
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Användarvisningsbild
Andy Grey
Inlägg: 472
Blev medlem: 11 feb 2009, 02:02

Re: Daemonhunters

Inlägg av Andy Grey »

Insåg nyligen, i samband med listbygge inför Gothcon, att våra Dreadnoughts som vi handlar från IA:n kostar mer än från vårt codex. Vissa val har fallit bort men SweFaQ:n har återställt våra valmöjligheter, däremot straffar det sig som sagt i poängkostnad.

En Grey Knight Dread med TLLC och Missile Launcher kostar numera 160p. En "vanlig" space marine Dred med samma val kostar 145p och kompas precis likadant. Är det rätt och genomtänkt eller har den stackars GK-missil-nöten blivit bortglömd? :shock:
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Daemonhunters

Inlägg av Zurken »

Jag skulle säga att 15p i skillnad är lite för lite för en höjning i komp. Iof eftersom dem kompar samma men GKs är dyrare betyder ju att GK kompar bättre per poäng, vilket är ger ju lite högre komp.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Daemonhunters

Inlägg av HeadWar »

Den har ju dessutom WS5 istället för 4. Inte så intressant på en skyttedread iofs. Kanske lägga den ett steg lägre i grund, men -2 för närstridsvapen? -2 för en 160-poängsmodell känns kanske lite lite, men å andra sidan tycker jag att det suger att byta bort närstridsvapnet, så det må väl vara hänt.

Användarvisningsbild
Andy Grey
Inlägg: 472
Blev medlem: 11 feb 2009, 02:02

Re: Daemonhunters

Inlägg av Andy Grey »

HeadWar skrev: Kanske lägga den ett steg lägre i grund, men -2 för närstridsvapen?
Låter vettigt tycket jag, missile launcher indirekt bättre kompmässigt! Motivetat också av högre WS..
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Stefan-RT
Inlägg: 427
Blev medlem: 04 nov 2009, 10:44

Re: Daemonhunters

Inlägg av Stefan-RT »

Haha Andy sitter du o funderar ut en Pure GK lista som ja till GotCon? ;p

Skriv svar